البرز-ایسکانیوز: استاندار البرز گفت: اگر حداقل 50 درصد از خروجي آب سدها به خارج از استان بازگشت نداشته باشد با بحران خشکسالي روبرو خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سيدحميد طهايي با بیان اینکه هم اکنون 12 هزار متر مکعب بر ثانيه آب از سدهاي استان خارج مي شود که روزانه معادل يک رودخانه مي شود افزود:  این در حالي است که به ازاي آن ، هيچ آبي به استان باز نمي‌گردد که همين امر منجر به کاهش بي‌رويه حجم آب‌هاي استان و تشديد بحران خشکسالي در آينده نزديک مي‌شود.

استاندار البرز گفت: مسئولان آب منطقه اي هرچه زودتر بايد پيشنهاد بازگشت50 درصدي سهم حق آب استان را که در جريان سفر وزير نيرو به البرز مطرح شد ، پيگيري کنند.

طهايي از مسئولان ذيربط در امور آب و طرح هاي زيربنايي خواست هر چه سريع تر ساخت تصفيه خانه هاي ويژه استفاده از پساب ها را در اولويت قرار دهند.

مديرعامل آب منطقه اي استان هم به خبرنگار ما گفت: ميزان بارندگي هاي امسال در استان البرز 123 ميلي متر مکعب بوده است که اين ميزان بارندگي 6 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان مي دهد.

پارسا افزود: تحليل و واکاوي مسئله کم آبي در استان ، فعال سازي سمن هاي آب در استان البرز ، حضور نمايندگان صنعت ، شرکت شهرک هاي صنعتي در شوراي عالي آب استان ، ساماندهي چاه هاي غير مجاز ، نظم دهي در برداشت ، اجراي عمليات آبخيردار و اجراي برنامه هاي کوير زدايي از جمله برنامه هاي شوراي عالي آب استان بود.
کد خبر: 205822

وب گردی

وب گردی