تهران- ایسکانیوز: جلسه معارفه و هماهنگی داوران بخش نگاه نو با حضور علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره با تقدیر از اعضای هیات داوران بخش نگاه نو گفت: جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای سینماگران و هویت جامعه سینمایی کشور است و باید سلایق مختلف عموم مردم در نظر گرفته شود.
رضاداد ادامه داد: بازبینی آثار انتخاب شده در بخش مسابقه نگاه نو از روز سه شنبه (7 بهمن) آغاز شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در این جلسه بعد از جمع بندی نهایی، 18 بهمن ماه نامزدهای این بخش اعلام می شود.
وی گزارش هیات انتخاب از آثار فیلم اول را گزارشی بسیار امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: این امر مسئولیت هیات داوری را با اهمیت تر می کند خصوصا اینکه امسال اکثر فیلم های اول با همکاری و مشارکت عوامل حرفه ای سینمای ایران ساخته شده اند و حاصل این مشارکت تولید فیلم های حرفه ای و استاندارد یا نزدیک به استاندارد است که امیدواریم این امر در سینمای ایران به یک روال تبدیل شود.
رضاداد در این جلسه گفت: این بخش 3 جایزه اصلی و یک جایزه ویژه دارد و با توجه به محدودیت آثار امسال و حضور 11 فیلم در این بخش امیدواریم که نتایج داوری این بخش بتواند به رشد حرفه ای در فیلمسازی سینمای ایران کمک کند.
دبیر جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: خوشبختانه جریان ورود فیلمسازان اول به سینمای ایران، امسال به شکل بسیار خوب و حرفه ای از شورای پروانه ساخت تا حضور در جشنواره به یکدیگر پیوند خورده است.
رضاداد ادامه داد: فیلم هایی که به دلیل محدودیت تعداد در بخش رقابتی حضور ندارند نیز آثار خیلی خوبی شده اند که این مهم جای امیدواری دارد و با حلقه داوری این زنجیره در فیلم های اول کاملتر می شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم حضور آثار سینمایی در جشنواره سی و سوم فجر و فضای خوب ایجاد شده برای این آثار در این جشنواره در اکران فیلم ها موثر باشد چرا که در حقیقت جشنواره پایان فیلم نیست و افق ما باید اکران موفق کلیه آثار سینمای ایران باشد چه آثاری که در جشنواره انتخاب شده اند و یا نشده اند.
همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به عنوان هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر آثار برگزیده شده این بخش را داوری می کنند.
وی در پایان این جلسه برای هیات انتخاب آرزوی موفقیت نمود و داوران در مورد برنامه ریزی برای بازبینی آثار به بحث و گفت وگو پرداختند.
کد خبر: 205925

وب گردی

وب گردی