ایسکانیوز-بیش از 750 سال است که مردم بریتانیا به قدرت تاثیر گذاری در سیاست های کشور دست یافته اند و از آن زمان سلطنت مشروطه در این کشور ایجاد شده است، حال مردمی که به این ارزش های دموکراتیک خود افتخار می کنند،‌ هفته پیش شاهد نیمه برافراشته شدن پرچم خود به احترام پادشاهی بودند که مردمش به اتهام جرائم کوچک در ملا عام شلاق خورده و یا سر بریده می شوند. وبلاگ نویسان این کشور  زندانی می شوند و زنان در آن حق رانندگی ندارند.این مسئله نه تنها اعتراض گروه های حامی حقوق بشر، بلکه بسیاری از مردم بریتانیا را نیز به دنبال داشت.

25946-krvhvj

نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت مردم این کشور، یعنی چیزی حدود 50 درصد آن ها اعتقاد دارند که پرچم بریتانیا نباید به احترام چنین شخصی به حالت نیمه برافراشته در می آمد.
پس از مرگ ملک عبدالله، بسیاری از رهبران غربی شروع به تمجید از اقدامات اصلاح طلبانه و آزادی خواهانه او کردند که در نوع خود بسیار جالب بود، پس از آن نیزبه احترام فوت ملک عبدالله پرچم ها را به حالت نیمه برافراشته در آوردند.
مقامات در جواب به این اعتراضات عنوان کردند که ‌امر پایین آوردن پرچم ها مسئله ای دیپلماتیک و معمول است که این بار به درخواست مستقیم کاخ باکینگهام صورت پذیرفت.
تنها 29 درصد از شرکت کنندگان از این اقدام حمایت کردند.نکته جالب نیز نظرات 23 درصد باقی مانده بود که یا اهمیتی به این موضوع نمی دادند و یا این که اطلاعی از وجود کشور عربستان نداشتند.
کد خبر: 205999

وب گردی

وب گردی