تهران - ایسکانیوز: تیم فوتبال بارسا در دیداری خشن 11 کارت زرد و 2 کارت قرمز داشت توانست با برتری 3 بر 2 مقابل اتلتیکو مادرید جواز صعود به مرحله بعدی جام حذفی اسپانیا موسوم به «کوپا دل ری» را به دست آورد.

بارسا که در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا به ورزشگاه ویسنته کالدرون رفته بود دلخوش به برتری دیدار  رفت بود که با تک گل مسی به دست آمده بود. با این حال این تیم در همان 40 ثانیه اول بازی برگشت شوکه شد: فرناندو تورس که پیش تر در همین ثانیه ها دروازه رئال مادرید را باز کرده بود از اشتباه ماسچرانو نهایت استفاده را برد و دروازه دیگر غول اسپانیا را خیلی زود گشود.

این گل روحیه مضاعفی به «ال اتلتی» داد که با پرس فوق العاده بازیکنانش در یک سوم دفاعی بارسا تمرکز را از تیم لوئیس انریکه گرفته بود. با این وجود خوشحالی هواداران اتلتیکو فقط 9 دقیقه طول کشید چون نبوغ مسی با پاس خوب سوارس همراه شد تا نیمار با یک ضربه راحت و فنی در نهایت گل مساوی را بزند و بازی را از احتمال رفتن به پنالتی خارج کند.

ادامه بازی در نیمه اول فوتبالی جذاب بود که بیشتر شبیه به جنگ گلادیاتورها بود؛ رائول گارسیا به کمک اشتباه داور که خطای بیرون از محوطه جریمه را پنالتی اعلام کرد گل دوم اتلتیکو را در دقیقه 30 بازی زد تا امید شاگردان سیمئونه که باید برای صعود بارسا را با اختلاف دو گل می بردند برگردد اما گل به خودی میراندا در دقیقه 38 و بعد از آن گل منحصر به فرد نیمار در دقیقه 41 آب پاکی را روی دست اتلتیکو مادرید ریخت تا این تیم نیمه اول را با نتیجه 3 بر 2 ببازد.

گل سومی که بارسایی ها زدند هم البته به نوعی با اشتباه داور دخیل بود. اتلتیکو در ضد حمله ای سریع توپ را به محوطه بارسا رسانده و ضربه گریزمان به وضوح با دست بازیکنان بارسا در محوطه جریمه برگردانده شد که داور آن صحنه را پنالتی تشخیص نداد. همان توپ سرانجام برگشت و منجر به گل سوم بارسا و البته تیر خلاص به «ال اتلتی» شد.

اخراج بین دو نیمه

جنگ فیزیکی و لفظی ای که در نیمه اول بین بازیکنان در زمین درگرفته بود دامنه اش به کناره های زمین کشیده شد و بازیکنان هنگام رفتن به رختکن با هم درگیر شدند؛ درگیری ای که تا تونل رختکن ادامه پیدا کرد و سرانجام منجر به اخراج گابی، هافبک تیم اتلتیکو در همان تونل رختکن شد. اتفاقی که عملا هم اتلتیکو را از تب و تاب انداخت و هم بازی مهیج نیمه اول را. در واقع بعد از شروع بازی در نیمه دوم اتلتیکو برای نخوردن گل و بارسا هم برای حفظ نتیجه بازی کردند و خبری از هیجان موجود در نیمه اول نبود. البته در 15 دقیقه پایان بازی خشونت دوباره چاشنی کار شد و بازیکنان اتلتیکو یکی پس از دیگری با کارت زرد داور جریمه شدند که سرانجام ماریو سوارس هم در دقیقه 84 دومین کارت زردش را گرفت و دومین بازیکن اخراجی زمین لقب گرفت.

بارسا در مجموع دو بازی با نتیجه 4 بر 2 برنده و راهی مرحله بعد شد.
کد خبر: 206222

وب گردی

وب گردی