تهران-ایسکانیوز: مصاحبه ها، اخبار، گزارش های تحلیلی و خبری و همچنین اخبار مهم در بخش سیاسی خبرگزاری ایسکا در هفته ای که گذشت در این مجله خبری گردآوری شده است.

روحاني: برای احقاق حقوق خود محکم و پابرجا ایستاده ايم
رییس جمهوری در دیدار معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی با تاکید بر اینکه تهران از گسترش همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با زاگرب استقبال می کند، گفت: کرواسی می‌تواند نقطه اتصال ایران به اروپا در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه انرژی باشد.

ایران حامی سیاست های صلح و امنیت شبه جزیره کره است
رییس جمهوری گفت: اراده دو کره باید در مسیری باشد که به وحدت منجر شود. زیرا با جنگ، تشدید اختلافات و تنش مشکلات کشورها حل نمی‌شود بلکه باید از طریق گفت‌وگو و مفاهمه به نتیجه رسید.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره شمالی با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه کره شمالی تنها موجب صدمه دیدن مردم این کشور شده است، اظهار داشت: ما تحریم و فشارهای غیرقانونی را همواره محکوم می‌کنیم و باید با همکاری علیه قدرت‌طلبی‌های نابجا ایستادگی کنیم.

فجایع شرم‌آور گروه‌های تروریستی همچون بوکوحرام وجدان بشری را متاثر کرده است
رییس جمهوری کشورمان با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت: فجایع شرم‌آوری که توسط گروه‌های تروریستی نظیر بوکوحرام انجام می‌شود، وجدان بشری را در سرتاسر جهان متأثر کرده است.حجت‌الاسلام والمسلمین، حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جدی کشورهاست، گفت: متأسفانه بسیاری از گروه‌های تروریستی به نام دین و اسلام فعالیت می‌کنند، اما افکار و رفتار آنها هیچ سنخیتی با مبانی اسلام ندارد.

پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت درگذشت پادشاه عربستان

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت ، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت.

حسینی صدر خبر داد: اردوغان اوایل اسفند به ایران می آید

رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه از سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران خبر داد و گفت: اوایل اسفندماه سال جاری اردوغان رئیس جمهور ترکیه با هیات همراه به ایران سفر خواهد کرد.
مجلس از سردار سلیمانی تقدیر و تشکر کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه ای از نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی تقدیر و تشکر کردند. 208 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان با صدور بیانیه‌ای از نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی در پی مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش و نقش مؤثر در ایجاد امنیت در منطقه تقدیر و تشکر کردند.

دیدار لاریجانی با همتای گرجی خود/ دیدار رئیس مجلس گرجستان با آیت الله رفسنجانی
رئیس مجلس گرجستان با استقبال توسط موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس ظهر امروز با لاریجانی دیدار کرد و صبح فردا با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و پس از آن با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار خواهد کرد.
عضو کمیسیون تلفیق: 12 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان معافیت مالیاتی در کشور داریم
تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز گفت: در حال حاضر در کشور 12 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان معافیت مالیاتی و حدود 11 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

بیادی: دولت جمهوری اسلامی بدنبال تقابل نیست، گفت و گو و تعامل سرلوحه کار است

در مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شده است که اجازه افزایش غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را می دهد و این طرح که از پیش تهیه شده بود در حال حاضر روی میز نمایندگان است. این اقدام مجلس شورای اسلامی رفتار متقابل با کنگره آمریکا است.
جبهه پیروان پیش از همایش سراسری با آیت الله موحدی کرمانی دیدار می کند

تهران-ایسکانیوز: جبهه پیروان خط امام و رهبری بر اساس جدول زمانبندی دیدارهای این جبهه با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز دیدار می کند.
در ابتدای نیمه دوم سال بود که سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تنظیم جدول زمانبندی شده دیدار اعضای شورای مرکزی این جبهه با جامعتین و احزاب اصولگرا خبر داد.

آقایی: کناره‌گیری احمدی نژاد و یارانش از انتخابات بعید است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اولویت‌ اصلاح‌طلبان روشن کردن مرکز فکری اصلاح طلبی و تثبیت آن در افکار عمومی است و فعالان اصلاح طلبی باید مواضع و مشی خود را بدون هیچ ملاحظه‌ای بیان کنند.هدایت آقایی در گفتگو با ایسکا نیوز با اشاره به چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهارداشت:کشور به لحاظ شرایط اقتصادی سیاسی فرهنگی در حال گذار است، لذا مسائل اقتصادی در حال دگرگونی و سیاست خارجی و مسئله هسته ای درمرحله تصمیم گیری است و باید سیاست داخلی سه ده گذشته را نیز مد نظر قراردهیم.
انصاری خبر داد: پرونده حزب اتحاد ملت روی میز کمیسیون ماده 10 احزاب

غلامرضا انصاری در گفتگو با ایسکانیوز به آخرین وضعیت رسیدگی به حزب اتحاد ملت از سوی وزارت کشور برای اخذ مجوز اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته کمیسیون ماده ده احزاب تشکیل جلسه نداد در صورتی که بررسی حزب در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.
شجونی: تابلوی نوفل لوشاتو گناهی نداشت که از جا کنده شد/ احمدی نژاد اسم رفراندوم را به زبان نیاورد این لغت خواسته دشمنان این مملکت است

از احمدی نژاد فقط 4 سال حمایت کردیم/ پایداری حزب توده نیست/ منتقدان پایداری، از آیت الله مصباح کینه دارند/ در همه شهرها و روستاها پر از اصولگرا است/ مشایی اگر اصولگرا بود احمدی نژاد را با کله به زمین نمی زد/ احمدی نژاد هم یکبار اسم اصولگرا بودن را بر زبان نیاورد

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز است که به عنوان یکی از حامیان پروپاقرص محمود احمدی نژاد در دولت نهم و دهم به حساب می آمد. اما او امروز از عدم حمایتش از احمدی نژاد سخن گفته و معتقد است پس از یک دوره حمایت 4 ساله، به دلیل اشکالات متعددی که در عملکرد احمدی نژاد بوده، او را طرد کرده است.

آیت الله جنتی: خیلی ناراحتم!

آیت الله جنتی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم های ویژه همچون 9 دی و 22 بهمن اظهار داشت: نقشی که این مراسم در کل نظام جمهوری اسلامی دارد آن چیزی است که هدف اصلی این حرکت است یعنی به صحنه آوردن مردم و نشان دادن حضور آنها به ارکان انقلاب اسلامی، امام، رهبری، ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی است.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حضور مردم پشتیبان قدرت اسلام و نظام است و تلاش دشمنان بر این است که بتوانند مردم را از نظام جدا و یا وانمود به جدا شدن آنها از انقلاب کنند.
کرباسچی: رحیمی 9 سال با احمدی نژاد کار کرده و وی را در حد پیغمبری بالا برده است

دبیرکل کارگزاران سازندگی اظهارات برخی اصولگرایان مبنی بر انتساب رحیمی( معاون اول رئیس جمهور سابق) به کارگزاران را تکذیب کرد.
غلامحسین کرباسچی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اظهارات برخی اصولگرایان مبنی بر نسبت محمدرضا رحیمی با کارگزاران و آیت الله هاشمی اظهار داشت: وی هیچ نسبتی با کارگزاران سازندگی ندارد، نمایندگان اصولگرا گویی آلزایمر دارند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني درگذشت پادشاه عربستان را تسليت گفت

آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفت.
در پی درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جانشین وی، این ضایعه را تسلیت گفت.
دو راهکار مهم مجلس شورای اسلامی برای مقابله با طرح تشدید تحریم های کنگره

سیدرضا نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص اظهارات ظریف مبنی بر مقابله به مثل مجلس شورای اسلامی با کنگره آمریکا در صورت تصویب طرح تشدید تحریم ها علیه ایران گفت: در صورتیکه کنگره امریکا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند از سوی مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شده است که اجازه افزایش غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را می دهد و این طرح که از پیش تهیه شده بود در حال حاضر روی میز نمایندگان است.
ظریف هشدار داد: در صورت تصویب تحریم های جدید، مجلس ایران افزایش غنی سازی را مصوب می کند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هشدار داد در صورت تصویب تحریم های جدید در کنگره آمریکا ، مجلس ایران نیز با تصویب طرح افزایش غنی سازی مقابله به مثل خواهد کرد.ظریف در میزگردی در نشست سالانه داووس در این باره که اگر کنگره آمریکا تحریم هایی جدید علیه ایران وضع کند چه خواهد شد ، گفت: تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران باعث از میان رفتن طرح اقدام مشترک می شود که سال گذشته در ژنو درباره آن توافق کردیم. رئیس جمهور آمریکا قدرت وتوی آن را دارد ولی پارلمان ما نیز اقدام متقابل خود را دارد.

دیدگاه های متفاوت بر تاثیر داووس در مذاکرات هسته ای ایران

حضور نمایندگان ایرانی در مجمع اقتصاد جهانی «داووس» می تواند تاثیرات مهمی را در مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 و شکست تحریم ها برای سرمایه گذاری کشورها در اقتصاد ایران به دنبال داشته باشد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اهمیت حضور ایران در اجلاس داووس گفت: کشورهای شرکت کننده در اجلاس داووس فقط به منافع و سرمایه خود و کشورهای سلطه طلب و استعمارگر می اندیشند و برنامه ای برای کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی که باید توسعه پیدا کنند، ندارند. لذا تصمیم گیری های داووس به هیچ وجه به نفع کشورهای اسلامی و آفریقایی نیست و نخواهد بود.
حمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدگاهی کاملا متفاوت داشته و در پاسخ به این پرسش که حضور ایران در اجلاس اقتصاد جهانی چه تاثیراتی در مذکرات هسته ای دارد به ایسکا نیوز گفت : حضور ایران در اجلاس های بین المللی همچون داووس، چه در سیاست خارجی و چه در عرصه دیپلماسی می تواند موجب تعامل و استحکام منافع اقتصادی و سیاسی کشورمان شود.

وی تصریح کرد: قرار نیست در کوتاه مدت اتفاق خاصی برای وضیعت اقتصادی و سیاسی ایران رخ دهد و همه چیز صد در صد به نفع ایران تمام شود اما حضور در چنین اجلاس هایی در بلند مدت تاثیرات خودش را به همراه خواهد داشت. امروز در سطح دیپلماسی منهای تحریم ها باید نگاهمان این باشد که می توانیم با دنیا ارتباط برقرار کرده و تعامل لازم در زمینه معرفی توانمندی ها و ظرفیت های ایران را به دنیا نشان دهیم.
زیباکلام: عدم توافق در مذاکرات هسته ای، اختلافات موجود را غیر قابل حل می کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در صورت عدم توافق طرفین در مذاکرات هسته ای، اختلافات میان ایران با 1+5 غیر قابل حل است و هیچ کدام دیگر حاضر به ارائه امتیاز به یکدیگر نیستند و در صورت بروز چنین اتفاقی، دیگر مهم نیست مجلس بلافاصله استفاده از غنی سازی بیست درصدی را تصویب کند یا خیر و یا اینکه دستور افزایش تعداد سانتریفیوژ را بدهد.

صادق زیبا کلام در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره واکنش وزیر خارجه کشورمان در برابر کنگره امریکا در صورت تشدید و اعمال تحریم ها اظهار داشت: اگر چنانچه مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 ظرف مدت زمان باقی مانده به نتیجه مطلوب یعنی توافق نهایی نرسد باید مذاکرات را شکست خورده اعلام کنیم و در این مسیر همچون گذشته نباید منتظر تمدید مذاکرات باشیم.

ترقی: اهرم های مجلس برای مذاکرات هسته ای حرکت می کند
حمیدرضا ترقی، مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در رابطه با تاثیر ورود مجلس شورای اسلامی در بحث مقابله با کنگره آمریکا در صورت تصویب طرح تشدید تحریم ها به ایسکانیوز گفت: اقدام مجلس شورای اسلامی، چانه زنی دولت و تیم مذاکره کننده را در عرصه مذاکرات بالا می برد و این توجه را به طرف های غربی می دهد که زیاده خواهی آنها باعث بوجود آمدن چالش های جدی در روند مذاکرات خواهد شد. وی تصریح کرد: دست دولت در مذاکرات هسته ای باز نیست که هر چه طرف غربی بخواهد موافقت کند، بلکه موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه موافقت عموم مردم است.

زارعی: اگر توافق نشود یا توافق بد شود مجلس وارد عمل می شود
علی اصغر زارعی با بیان اینکه ایران کاربرد صلح آمیز هسته ای را دنبال می کند افزود: در صورتی که کنگره آمریکا تصمیمی برای تحریم جدید علیه ایران اتخاذ کند ما نیز توافق نامه مشترک را از وجاهت رسمی خارج کرده و بر اساس نیازهای خود غنی سازی می کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: آنچه در توافق اقدام مشترک با گروه 1+5 پذیرفتیم در صورت ایجاد تحریم های جدید از سوی کنگره دیگر وجاهت رسمی نخواهد داشت.
منتجب نيا: افشای دروغ بزرگ اصولگرایان/ ماجرای پوسترهای خاتمی که به دستور رحیمی منتشر می شد چه بود؟
قائم مقام حزب اعتماد ملی به ذکر قضیه ای در دوره استانداری رحیمی پرداخت که صف وی را از اصلاح طلبان و آیت الله هاشمی جدا می کند.
حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفتگو با ایسکا نیوز در واکنش به اظهارات اخیر اصولگرایان مبنی بر قرابت رحیمی(معاون اول احمدی نژاد) با اصلاح طلبان و طیف آیت الله هاشمی اظهار داشت: در اینکه رحیمی دو دوره نماینده مجلس بوده و مسئولیت هایی هم داشته تردیدی نیست اما زمانی رشد پیدا کرد و میدان دار شد که در دولت نهم و دهم روی کار آمد.
وی به ذکر قضایایی از رحیمی در دوم خرداد که نشان می دهد او نقطه مقابل آیت الله هاشمی، حجت الاسلام سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان بوده پرداخت و در این زمینه توضیح داد: من شاهد عینی این قضیه هستم. دور روز مانده به انتخابات خرداد 76 به سنندج سفر کردم. زمانی که رحیمی استاندار آنجا بود. از طریق دستگاه های اطلاعاتی و منابع قضایی مطلع شدیم که در استانداری محلی به چاپ و تکثیر پوسترهایی علیه آقای خاتمی اختصاص یافته است. پوسترهایی مستهجن و بسیار زشت از اقای خاتمی که در آنجا تهیه و نقاشی می شد حتی به صورت کاریکاتور ترکیبی و مونتاژ تکثیر و توزیع می کردند.
امیری: فعالیت های انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می شود
سخنگوی وزیر کشور گفت: فعالیت های انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می شود.
حسینعلی امیری سخنگوی وزیر کشور در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اینکه سی و پنج سال از انقلاب اسلامی می گذرد اما کماکان ملت ایران همان شوق و تحرک گذشته را دارند و تا کنون دست از آرمان های خود نکشیده اند ومردم ما با هر مذهب و سلیقه سیاسی در بزنگاه های مختلف کشور حضور می یابند.
وی پیرامون آغاز فعالیت های انتخاباتی در وزارت کشور گفت: وزیر کشور گفته بود که مدیران سیاسی این وزارتخانه اگر قصد کاندیداتوری در مجلس آینده را دارند باید تا تاریخ یک اسفند ماه نود و سه از سمت خود استعفا دهند اما برخی رسانه ها این گونه برداشت کردند که این گفته وزیر به بخش های دیگر اداری هم سرایت دارد.
وی ادامه داد: آنچه که وزیر گفت و آنچه که بعدها از سوی وی بخشنامه شد این بود که انتخابات کشور باید سالم و با گفته رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است برگزار شود بنابراین هیچ شائبه جانبداری از سوی مدیران وزارت کشور نسبت به هیچ فرد و جناحی نباید وجود داشته باشد و به صلاح نیست که آنهایی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده را دارند از هم اکنون فعالیت های زودهنگامی را آغاز کنند چرا که دستگاه های نظارتی و وزارت کشور تمام فعالیت های آنها را زیر نظر دارند.
وعده های دوباره احمدی نژاد!
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق ایران در صفحه اینستاگرام منتسب به وی عکسی منتشر کرد که در آن نوشته شده است؛ دوازدهم بهمن خبری در راه است. این در حالی است که محمود احمدی نژاد پس اتمام دوره ی ریاست جمهوریش در سکوت خبری فرو رفته بود، اما به تدریج با دیدارهای مردمی که مقابل منزلش انجام داد و با ایجاد وب سایتی با شمایل وب سایت ریاست جمهوری دوباره وارد میدان خبری شد، سپس با انتشار بیانیه هایی در خصوص وقایع پاریس ، محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول خود پا به عرصه رسانه ایی گذاشت و سکوت خبری خود را شکست و حالا هم در صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام وعده ای جدید داده است.
گفتنی است پیش از این احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوریش گفته بود اگر رحیمی یک ريال اختلاس کرده باشد در تلوزیون حاضر میشود از مردم عذرخواهی میکند.
كواكبيان: مقابله مجلس با کنگره آمریکا در راستای حمایت از تیم ایران باشد
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت:بررسی های مجلس باید معطوف اقدامات طرف مذاکره کننده خارجی باشد،اما متاسفانه گاهی نوک تیز حملات نمایندگان تیم مذاکره کننده داخلی را هدف قرار می‌دهد و نباید مسائلی مانند قدم زدن ظریف و کری و سفر به فرانسه را که جزء مباحث داخلی است برجسته کنیم .
مصطفی کواکبیان در گفتگو با ایسکانیوز درباره تاثیر ورود مجلس در بحث مقابله با کنگره امریکا بیان کرد: توافق نهایی باید به گونه‌ای باشد که ازهمه ظرفیت ‌های نظام بهره ‌گیری شود و یک اجماع همه جانبه پشت این توافق باشد.

عارف: نباید برای دور کردن رقیب به تهمت، شایعه و دروغ روی آوریم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر اخلاق را مبنای فعالیت های سیاسی قرار می دادیم؛ با اتفاقات دهه اخیر به ویژه انتخابات مواجه نمی شدیم،تاکید کرد:نباید برای دور کردن رقیب خود به تهمت، شایعه و دروغ روی آوریم.
دکتر محمدرضا عارف در کنفرانس «مدیریت خدمات با تاکید بر اخلاق حرفه ای و فرهنگ خدمت» به هزینه هایی که نظام به دلیل بی اخلاقی و بداخلاقی حتی یک نفر متحمل می شود، اشاره کرد و افزود: اخلاق باید پایه و مبنای همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد؛ تا به رشد و توسعه پایدار دست یابیم.چرا باید نظام هزینه بی اخلاقی یک نفر را متحمل شود و نباید برای دور کردن رقیب خود به تهمت، شایعه و دروغ روی آوریم.
رئیس بنیاد شهید: انقلاب ایران در جهان اسلام پدیده ای نو و جدید به وجود آورد
دومین کنگره بزرگداشت شهدای نوجوان با حضور معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمدعلی شهیدی و وزیر آموزش و پرورش فانی با حضور خانواده شهدا و دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: ما در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که به معنای عوض کردن معیارها است که از ناحیه پیامبران شکل گرفت و انقلاب هایی که از ناحیه مردم شکل گرفته است طبیعتا با مدیریت امام خمینی توانستند انقلاب کنند و تمام معیارهای غلط را در زمان طاغوت تغییر دهند. پیامبر اسلام هم همین نقش را ایفا کرد که معیارهای غلط و جاهلیت آن دوره را تغییر داد و اسلام را به وجود آورد.
معاون اول رئیس جمهوری: در جامعه نیاز به اخلاق و انصاف داریم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین کنگره ملی شهدای نوجوانان گفت: تاریخ انقلاب از جمله وقایع بی نظیر است و حضور جوانان در صحنه نظامی یکی از این مصادیق است که کمتر می شود حضور جوانان را در این برهه ها در دنیا پیدا کرد.
وی افزود: جوانانی که در مکتب امام حسین هستند چنین کارهایی از آنها انتظار می رود و همچنین کارهای نوجوانان این نیست که اسلحه به دست بگیرند و در جبهه حضور یابند اما در دفاع مقدس ما شاهد چنین مواردی بودیم.
کلینی: تاخیر در مذاکرات موجب چاره اندیشی ایران در پیشنهاد سناریوهای جدید می شود
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: در شرایط کنونی جمهوری خواهان آمریکا در وضعیت خاصی قرار گرفته اند و با توجه به مواضع کشورهای 1+5 عملا مواضع آنها و نتانیاهو در انزوا قرار گرفته است.
فرهاد کلینی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اقدامات اخیر جمهوری خواهان کنگره در طرح تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این طیف سیاسی در آمریکا در وضعیت خاصی قرار گرفته و با توجه به مواضع کشورهای 1+5 عملا مواضع جمهوری خواهان و نتانیاهو در انزوا قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مواضع جمهوری خواهان در حوزه های داخلی آمریکا تاثیرگذار است، گفت: جمهوری خواهان سعی دارند که با حساب و جیب ایران مواضع دولت اوباما را متاثر از خود کنند و عملا موضوع ایران را ابزار رقابت خود با دولت کنند اما در فضای بین الملل این اقدام به عنوان جریان مخرب به حساب می آیند و به همین منظور اعتبار این طیف سیاسی در موضوع تشدید و اعمال تحریم ها علیه ایران زیر سوال بزرگ قرار دارد.

حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا حضور يافتند.
در آستانه ایام الله دهه فجر و سالروز ورود شکوهمند امام خمينی(ره) به ميهن اسلامی، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تير و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طيبه‌ شهدا، علو درجات را مسألت كردند.

حضور رئیس جمهوری در مرقد مطهر امام خمینی (ره)
اعضای هیئت دولت و رئیس جمهوری بعدازظهر امروز به منظور تجدید میثاق در مرقد مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی به مناسبت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب حضور یافتند.

نام 170 نماینده ای که رحیمی ادعا می کند پول گرفته اند، اعلام شود
کمال الدین پیرموذن، عبدالکریم حسین زاده،عبدالوحید فیاضی و جواد هروی ، 4 نماینده مجلس نهم شورای اسلامی نامه ای در پاسخ به ادعای رحیمی معاون اول احمدی نژاد تهیه و در اختیار رئیس مجلس قرار دادند.
پیرموذن با حضور در جایگاه خبرنگاران این خبر را اعلام کرده و گفت: رحیمی معاون اول احمدی نژاد ادعا کرده که به 170 نماینده مجلس هشتم پول داده است. ما در این نامه از رئیس مجلس خواسته ایم که نام این نمایندگان را اعلام کند.

شأن قانونی تذکر، نباید به رفتار غیر قانونی و نشر اکاذیب آلوده شود
روابط عمومی دفتر رییس جمهوری با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی و اهتمام عملی دولت تدبیر و امید در قانونگرایی و تعامل مثبت با نمایندگان ملت، تصریح کرد: اقتضای پایبندی به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای نا کرده به رفتار ضداخلاقی، غیر قانونی و غیر منصفانة نشر اکاذیب آلوده گردد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی: دوره برخورد شعاری با مسایل گذشته است
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به زیرساخت ها را مهم و شرط آن را حمایت از برنامه های دولت و پرهیز از مزاحمت های شعاری دانست و گفت: دوره برخورد شعاری با مسایل کشور گذشته است و باید با عقلانیت به آینده کشور بیندیشیم.آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار استاندار، مدیران و مسوولان استان مازندران افزود: بهترین سرمایه، آگاهی مردم است که الحمدلله این سرمایه در کشور وجود دارد.وی با تاکید بر تجربیات اجرایی خود برای شمال کشور و نقش آن ها در توسعه کشور، گفت: ظرفیت های شمال کشور به گونه ای است که اگر به آن ها توجه شود، می تواند علاوه بر تحول همه جانبه در استان های شمالی موجب پیشرفت کشور نیز گردد.

صادق زیباکلام: متهم ردیف اول پرونده رحیمی، اصولگریانی هستندکه این پولها را گرفتند/ پولهای رحیمی خرج احمدی نژاد شده است
"یکی از کاستی های بزرگ نظام ما فقدان مسئولیت پذیری و پاسخگویی است. به این معنا که در سال 1384 یک انتخاب عمومی برگزار می شود و یک جریانی که ما آن جریان را به نام اصولگرا می شناسیم قدرت را در دست می گیرد. برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب نه تنها قوه مجریه در دست یک جناح است بلکه مجلس و قوه قضاییه نیز در دست یک جناح است. به عبارت دیگر تمام ارکان قدرت از سال 84 به بعد در دست یک جناح قرار می گیرد که ما آن جناح را به نام اصولگرایان می شناسیم."
صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص اعلام برائت اصولگرایان از احمدی نژاد و محمدرضا رحیمی ضمن بیان این مطلب گفت: در آن 8 سال سیاست هایی توسط اصولگرایان اجرا می شود که در عرصه بین الملل، هسته ای، بسیاری از مسائل اقتصادی و همانطور که شاهد هستیم در عرصه فساد نتایجی را به بار می آورد.
واکنش رئیس اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری به انتشار اخبار کذب
طاهره قیومی رئیس مرکز اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری در صفحه شخصی فیس بوک خود مطلبی را در پی انتشار شایعاتی مبنی بر اختلاف وی با پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری منتشر کرد.
ماشین شایعه پردازان و هیاهوچیان انگار میلی برای توقف ندارد، اینبار برخی رسانه ها که به جای اطلاع رسانی صحیح و به هنگام، مشغول القای اختلاف میان مسئولان پرتلاش و زحمتکش هستند، مدعی اختلاف میان من و جناب آقای پرویز اسماعیلی معاون محترم ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور شده اند.
حتی نمی دانند که پرویز اسماعیلی علاوه بر رئیس، استاد من نیز هست و امروز فرایند اطلاع رسانی با هماهنگی همه نیروها در حال انجام است و اینگونه شایعات نمی توان در انگیزه خدمت گذاری برای مردم و کسب رضایت آنها خدشه ای ایجاد کند.
نامه تشکر ۱۵۷ نماینده مجلس به روحانی درباره حجتی
۱۵۷ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به روحانی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کردند.
محمدحسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان گفت: 157 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان از اقدامات و برنامه‌های وزارت جهاد و کشاورزی در حفاظت از کاربری و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی تشکر کردند. طبق اعلام این عضو هیئت رئیسه، نامه مذکور برای دفتر رئیس‌جمهور ارسال شده است.

فاني با 114 نماينده مخالف به استيضاح نزديكتر شد
علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش دولت يازدهم نهمين كارت زرد كابينه روحاني را از آن خود كرد.
فاني كه نتوانست با پاسخ هاي خود نمايندگان را قانع كند با يك كارت زرد ديگر براي كابينه به وزارت آموزش و پرورش بازگشت.
اين كارت زرد فاني را يك قدم ديگر به استيضاح نزديك كرد تا در صورتي كه هيات رئيسه همچنان در برابر اعلام وصول درخواست استيضاح نمايندگان مخالفت كند با يك سوال ديگر او را از حضور در وزارتخانه محروم كنند.
در اين جلسه نمايندگان با رأی 74 موافق، 114 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 215 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.
آیت الله سید حسن خمینی: با دولت همراه می شویم تا روزهای خوبی در پیش داشته باشیم
آیت الله سید حسن خمینی در حاشیه حضور اعضای هیئت دولت در مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: در میان صحبت های رئیس جمهوری یک تعبیری از امام بود که اولین بار در تاریخ سیاسی ایران خود رئیس جمهوری این لقب را به کار بردند و این از افتخاراتی است که قبل از دولت تدبیر و امید برای وی به حساب می آمد و پس از این واژه در ادبیات سیاسی ما به عنوان آرمان برای ما باقی ماند.
تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) ادامه داد: نکته دیگر این بود که در همان روزهای بازگشت امام از پاریس به تهران شهید مطهری درباره شخصیت امام (ره) گفت: 4 ایمان در وجود بنیان گذار انقلاب مشاهده می شود.

رحیمی محکوم امروز، چوب آبروبری‌های شما را می‌خورد/ بازی را در صحنه رفاقت باختم
چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟ کلیة اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده٬ در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید.
معاون اول دولت دهم در نامه‌ای افشاگرانه به سوابق دوستی خود با محمود احمدی‌نژاد اشاره و با گلایه از وی اعلام کرد: گیریم که امروز در منظر مردم محکوم شدم اما دیر نخواهد بود که روزنامه اعمال ما نزد خدای متعال گشوده می‌شود و حق و باطل نمایان می‌گردد.
کد خبر: 206326

وب گردی

وب گردی