ایسکانیوز: به دنبال درگیری های روز گذشته در شعبا واقع در مرز لبنان و اسرائیل و پس از آن مرگ یک سرباز اسپانیایی در حملات اسرائیل به مقر نیروهای سازمان ملل، اعضای شورای امنیت بطور ضمنی اسراییل و حزب الله را همزمان محکوم کردند.
به گزارش المیادین، پس از کشته شدن یک سرباز اسپانیایی این کشور از شورای امنیت سازمان ملل تقاضای محکومیت این حادثه را داشت . اسپانیا می گوید نیروی نظامی این کشور در مقر خود مستقر بوده است  در واقع اسراییل به خوبی از محل حضور نیروهای یونیفل اطلاع داشته است و نمی بایست مقر آنها را بمباران می کرد.
در نشست فوق‌العاده شورای امنیت که پشت درهای بسته به مدت دو ساعت برگزار شد، کشته شدن این سرباز اسپانیایی محکوم شد.
در جنگ 2006 هم موردی مشابه رخ داد و اسراییل مقر نیروهای یونیفل را هدف قرار داد.
این در حالی است که چندی پیش بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بلندی‌های جولان در سوریه اعضای حزب‌الله لبنان و همچنین یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران به شهادت رسیدند.
بر اساس بیانیه حزب الله روز گذشته ساعت ۱۱:۳۵ به وقت محلی حزب اله لبنان به یک کاروان بزرگ نظامی ارتش اسرائیل در ناحیه مزارع شبعا، که تقاطع مرز اسرائیل، لبنان و سوریه است، حمله کرد که بر اثر آن چندین تن کشته و زخمی شدند.
اسرائیل نیز مناطقی را در جنوب لبنان گلوله باران کرد که یک صلح بان اسپانیایی سازمان ملل در جریان این گلوله باران کشته شد.
کد خبر: 206383

وب گردی

وب گردی