تهران –ایسکانیوز:مدیرکل اداره هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کارگفت:جهت رسیدن به جایگاه مطلوب, واگذاری امور غیر حاکمیتی این وزارتخانه به ویژه در حوزه اشتغال دارای اولویت است.

 

اکبر نیا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در باره اهداف ایجاد کاریابی های غیر دولتی اظهار داشت: جهت رسیدن به جایگاه مطلوب حرکت گام به گام مد نظر است که در همین راستا واگذاری امور غیر حاکمیتی وزارت بخصوص در حوزه اشتغال در اولویت است و شروع این امر مهم  با هماهنگی انجمن و کانون های کاریابیها در حال انجام است ، اگر این تصمیم نهایی شود در برنامه ششم آن را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان آمارهایی در زمینه کاریابی ها در سطح جهان افزود: کاریابی ها در سال 2013 بالغ بر 293 میلیارد یورو در سطح اروپا کسب درآمد داشته اند که این میزان بیانگر نقش سازنده آن در عرصه کار و تقاضای نیروی کار و هم از جهت درآمد زایی می باشد.

 

اکبرنیا تصریح کرد: یکی از مهمترین نقش های کاریابی ها، نقش مشاوره ای است که تخصصی بوده و از همین رو نمی توان به افراد بدون تخصص مجوز کاریابی اعطا کرد.

 

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حق الزحمه کاریابی ها نیز گفت: در حال رایزنی و برنامه ریزی هستیم چنانچه به توافق برسیم ،مصوب خواهد شد درصورتیکه با معرفی کارگر از سوی کاریابی غیر دولتی در کار جدید اشتغال یابد مبلغی بعنوان کسر حق الزحمه کاریابی از طریق کارفرما و با رضایت کارگر در قالب مساعده از حقوق کارگر کسر و به حساب کاریابی واریز خواهد شد.

 

 
کد خبر: 206508

وب گردی

وب گردی