تهران- ایسکانیوز: بهای نفت امروز جمعه در بازرهای جهانی با نوسان همراه بود و این نوسنان بیش از پیش بیم کاهش هرچه بیشتر قیمت را به تولیدکنندگان القا کرد.
به گزارش ایسکانیوز، قیمت نفت آینده مبهمی به خود گرفته است چراکه  سنای آمریکا لایحه ای را برای احداث یک خط لوله از کانادا برای پالایشگاه ها در ساحل خلیج آمریکا تصویب کرده است و این موضوع خود سبب بروز نگرانی هایی برای افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی شده است.
بر اساس این گزارش، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس دو سنت افزایش یافت و به 44 دلار و 55 سنت رسید. بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس با 16 سنت کاهش بشکه ای 48 دلار و 97 سنت داد و ستد شد.
بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت در روز پنجشنبه به زیر 44 دلار در هر بشکه نیز رسید ، سطحی که بازار از ماه مارس 2009 شاهد آن نبوده است.
سنای آمریکا در روز پنجشنبه لایحه ای را تصویب کرد که اجازه احداث خط لوله بحث برانگیز Keystone XL از کانادا به آمریکا را می دهد.
پس از هفته ها بحث های شدید، این لایحه با 62 رأی موافق در مقابل 36 رأی مخالف به تصویب رسید .
مجلس نمایندگان آمریکا اوایل این ماه این لایحه را تصویب کرد. شالیجا نایر سردبیر نشریه پلتز Platts که اطلاعات مربوط به انرژی را منتشر می کند، اعلام کرد:« خط لوله کی استون در درازمدت سبب کارآمدتر شدن تولید نفت در آمریکا می شود و در حجم بسیار گسترده این اقدام سبب اعمال فشار بر بهای نفت در بازارهای جهانی می شود.»
کد خبر: 206704

وب گردی

وب گردی