ایسکانیوز؛ پلاس+/  به روزهای پرهیاهوی افتتاحیه ی جشنواره فجر نزدیک می شویم همیشه حاشیه ها و ناگفته های جشنواره در خور توجه است چرا که تمام آن ها نگفته های هنرمندانی است که سال ها در عرصه های هنری  مختلف تلاش کردند و همیشه تنها دلخوشی آن ها ارزیابی سالانه ای بوده است که در قالب جشنواره فیلم فجر انجام می شود. ایسکانیوز با پژمان بازغی به مناسبت فیلم های جشنواره و پیشنهاد او گفت و گو کرد. او امسال با سه فیلم به جشنواره رفت ؛ فیلم ناهید در بخش فیلم اولی، این سیب هم برای تو که به بخش خارج از مسابقه رفت و خنده های آتوسا که  با تصمیم کارگردان و  تهیه کننده بعداز داخل نشدن در بخش مسابقه از بخش نمایش خارج از مسابقه هم انصراف داد.

پژمان بازغی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: اساس نامه جشنواره در سال شصت تدوین شده است و به اعتقاد من و تعداد زیادی از هنرمندان نیاز به تغیراتی دارد. شرایط در طول این مدت تغییر کرده است شاید در سال های اول ما فیلم سازان جوانی نداشتیم که از جشنواره استقبال کنند و برای آن فیلم بسازند اما امروز جوانان هنرمند و پرشور و ذوقی داریم که در بخش فیلم اولی ها ، دغدغه های خود را بر صحنه سینما می آورنداما به اعتقاد من مورد بی مهری قرار می گیرند.

او تصریح کرد: متاسفانه  فیلم در بخش فیلم اولی ها از همه جوانب و ابعاد بررسی نمی شود با این وجود که تمام افراد در همه بخش ها برای ساخته شدن آن تلاش کرده اند بهمین خاطر حق آدم های حرفه ای که با فیلم اولی ها کار می کنند ضایع می شود و انگیزه ی آن ها برای دفعات بعد و کارهای بعدی از بین می رود. پس بهتر این است که فیلم های "فیلم اولی" ها از تمامجوانب بررسی و داوری شود.

بازغی افزود: پیشنهاد من برای دبیر جشنواره آقای رضاداد که شش جشنواره را مدیریت کردندبا تجربه بسیاری که  در این حوزه دارند این است که تمهیداتی بیاندیشند که توجه بیشتری به فیلم اولی ها بشود. تعداد سیمرغ ها برای این بخش در صورت امکان افزایش پیدا کند. من امسال با یک فیلم اولی کار کردم و امیدوارم که دیده شود و مورد ارزیابی عادلانه هیئت داوران قرار بگیرد.
کد خبر: 206783

وب گردی

وب گردی