تهران-ایسکانیوز: پاستیل از آن دست خوراکی هایی است که در میان کودکان و بزرگسالان بسیار محبوب است. این خوراکی به روش های گوناگونی تولید و به فروش می رسد. پاستیل طعم های گوناگونی دارد از طعم انواع میوه ها بگیرید تا طعم نوشابه که بی شک خوش مزه هستند و فرد ترغیب می شود تا بیشتر از این خوراکی مصرف کند. حال باید توجه داشت که مصرف این خوراکی چه ضررهایی برای بدن دارد و اصلا  سالم است؟ از سوی دیگر علل اصلی گران بودن پاستیل را باید جویا شویم. در این گزارش سعی داریم تا شما را با انواع پاستیل ها و قیمتشان آشنا سازیم.


قبل از هر چیزی باید بدانیم که پاستیل از چه درست می شود، در حقیقت استخوان حیواناتی مانند خوک، گاو و ماهی برای تهیه ی پاستیل به کار می روند اما در کشور ما به دلیل مسائل شرعی تنها از پوست گاو و به ندرت ماهی استفاده می کنند. از سوی دیگر ژلاتین در کشور خودمان تولید نمی شوند از این رو باید پاستیل های وارداتی رو مورد بررسی قرار دهیم تا مطمئن باشیم ژلاتینی که وارد می ‌کنیم، حتما از حیوان حلال ‌گوشت تهیه شده باشند.



بی شک میان ژلاتین و پاستیل تفاوت هایی وجود دارد چرا که ژلاتین با 3 درجه قدرت مختلف تولید می ‌شود، کم، متوسط و زیاد. پاستیل از ژلاتین ‌های با قدرت بیشتر تهیه می ‌شود و به همین دلیل حالت جویدنی و سفت دارد اما ژلاتین موجود در ژله‌ ها و پودر آن ها، ژلاتینی با درجه متوسط و کم است و به همین خاطر ژله از پاستیل، شل ‌تر است.



در حقیقت ژلاتین نه تنها برای بدن مضر است بلکه می تواند بسیار مفید باشد چرا که حاوی پروتئین های فراوانی است اما از سوی دیگر زمای که در ژلاتین اسانس های مختلف و شکر وارد می شود باید مراقب باشیم که در مصرف آن زیاده روی نکنیم.



در حقیقت هر چقدر هم که افزودنی‌ های پاستیل مجاز باشند اما به هر حال طبیعی نیستند و مصرف زیادشان به هیچ‌ وجه توصیه نمی ‌شود. به علاوه پاستیل مقدار زیادی شکر دارد که مصرف مداومش برای دندان ‌ها و به طور کلی برای بدن مفید نیست و کالری بالایش می ‌تواند باعث بالارفتن وزن شود.



بسته بندی باشد یا باز؟


برای خرید این خوراکی به شدت دقت کنید و سمت پاستیل های فله ای نروید و به شکل بسته و بهداشتی آنها را خریداری نمایید چرا که این مسئله از سوی وزارت بهداشت هم تایید شده که فروش فله ای پاستیل ها با نام کندی میکس ممنوع است.
کد خبر: 206796

وب گردی

وب گردی