تهران - ایسکانیوز: علی کفاشیان امیدوار است بتواند کی‌روش را نگه دارد و امکانات مورد نظر او برای تیم ملی را فراهم کند.

کفاشیان که مهمان برامه ورزش و مردم بود درباره قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: «ماه بعد از جام جهانی با کی‌روش مذکرات مفصلی انجام دادیم و در نهایت با او قرارداد جدیدی را امضا کردیم. قرارداد تا پایان جام جهانی 2018 روسیه است به این شرط که ایران به این رقابت‌ها صعود کند و در آن صورت کی‌روش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. بعد از جام جهانی گفته بودم مخالف ماندن کی‌روش هستم، نه از این جهت که او مربی ضعیفی است بلکه توانایی بالایی در مسائل فنی و برنامه‌ریزی دارد. حقیقت امر این است ما نمی‌توانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم تا در کارش بیشتر از این موفق باشد. در جام ملت‌ها تیم‌ها با امکانات خوبی آمده بودند و مربیان و بازیکنان ما آنها را می‌دیدند.»

رئیس فدراسیون فوتبال انتقادات کی‌روش درباره آماده‌سازی تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیا را منطقی می‌دانست: «دغدغه ما فقط مربوط به تیم ملی بزرگسالان نمی‌شود، ما 15 تیم ملی داریم و باید برای آنها بهترین تدارکات را ببینیم. تیم‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان، بانوان و در کنار آن لیگ هم داریم. سعی ما این است که برای تیم ملی کم نگذاریم. بعد از جام جهانی که ما به همراه ژاپن، کره و استرالیا در آن حضور داشتیم تیم‌های دیگر خواب نبودند بلکه تدارکات زیادی دیدند تا با آمادگی زیادی در جام ملت‌ها شرکت کنند در حالی که ما تدارکات خیلی خوبی برای این رقابت‌ها ندیدیم. سعی کردیم برای تیم ملی کم نگذاریم و 2، 3 بازی تدارکاتی هم داشتیم با این حال ابزار لازم را  برای سرمربی تیم ملی فراهم نکردیم.»

او درباره تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی هم توضیح داد: «بعد از بازگشت تیم ملی  از استرالیا جلسات بسیار فشرده‌ای با کی‌روش داشتیم. او گفت می‌خواهد کار کند  اما به شرطی که امکانات فراهم باشد. وقتی فوتبالمان این همه طرفدار دارد و مردم کمترین توقع‌شان رفتن تیم ملی به جام جهانی است به هر حال باید از لحاظ امکاناتی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم. در استرالیا، کی‌روش تیم ملی را تا حدودی جوان کرد و انشاءالله این تیم در راه صعود به جام جهانی جوان‌تر هم خواهد شد. دنبال این هستیم که با آغاز این رقابت‌ها تدارکات خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم و تا الان 2 بازی دوستانه با شیلی و سوئد در فروردین سال 94 قطعی شده است.»

با وجود رد شکایت ایران توسط AFC، کفاشیان به دوپینگی بودن عبدالزهرا ایمان دارد: «در اینکه عبدالزهرا بازیکن دوپینگی بود هیچ تردیدی وجود ندارد. در ایران از این بازیکن تست دوپینگ گرفته شد و مدارکش موجود است. گزارش لازم را به AFC ارائه دادیم اما مشخص نشد چرا اعتراض ما را رد کردند. در حال حاضر به کمیته استیناف AFC اعتراض خود را با مدارک کامل اعلام کردیم و امیدواریم تکلیف این پرونده مشخص شود. آنچه مشخص است این است که نتیجه بازی تغییر نمی‌کند اما باید در نهایت مشخص شود که کوتاهی از فیفا بوده یا AFC یا ایران. در AFC بی‌نفوذ هم نیستیم. در جام ملت‌ها چند اشتباه و خطا هم داشتیم که با نفوذمان به AFC آنها را نادیده گرفت. به طور مثال پیراهن‌هایمان مشکل داشت که با واکنش AFC مواجه شد اما ما کاری کردیم که تا پایان رقابت‌ها با همین پیراهن‌ها ادامه دهیم. در یک بازی تیم دیر به زمین رفت که مقصرش کادر فنی و سرپرست تیم بودند. تعدادی از بازیکنان هم برای مصاحبه می‌رفتند که این کار را انجام ندادند و این مورد هم از سوی AFC نادیده گرفته شد. اگر ما در AFC هم کرسی داشتیم اینطور نبود که نتیجه بازی ایران و عراق به سود ما اعلام شود بلکه حقیقت امر این است که AFC نخواست نتیجه این بازی تغییر کند. جلسات زیادی بین آنها برگزار شد که یک روز نصفی زمان برد اما در نهایت وقتی دیدند نمی‌توانند نتیجه را تغییر دهند اعتراض ما را رد کردند. ما که از عراق بیشتر در AFC نفوذ داریم و مطمئن باشید این مسئله هیچ ربطی به پرونده عبدالزهرا نداشت.»

رئیس فدراسیون فوتبال داشتن کرسی‌های AFC را ملزم به پول خرج کردن می‌دانست: «در AFC کرسی داشته باشیم اما در این مورد چند عامل خیلی مهم است. اول از همه روابط شخصی با مسئولان AFC، همزمان بودن با آنها و پول خرج کردن. به هر حال کشورهایی که به کاندیداها رای می‌دهند به دنبال افرادی هستند که پول زیادی خرج می‌کنند. در حال حاضر کره جنوبی نماینده در AFC ندارد و رئیس فدراسیون این کشور رفتن به کشورهای صاحب رای پول خرج می‌کند تا برای حضور در AFC رای بیاورد. همین عوامل باعث می‌شود که آنها رای آورده و در AFC صاحب کرسی شوند.»
کد خبر: 206801

وب گردی

وب گردی