ایسکانیوز: پادشاه جدید عربستان قدرت خود را با تغییراتی در دولت تحکیم بخشید.

a8b0a08dde854a2daa19169017f66549_18
به گزارش الجزیره، پنجشنبه دو تن از پسران ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان از سمت‌های خود کنار گذاشته شدند و رئیس اطلاعات و دیگر سازمان‌های کلیدی در چینش جدید کابینه عربستان تغییر کردند.
مقامات بلند پایه بنادر، کمیسیون ملی مبارزه با فساد اداری، پلیس مذهبی از جمله کسانی بودند که بدون تغییر به کار خود ادامه می‌دهند.
انتصابات جدید در حالی صورت گرفت که تنها یک هفته از مرگ ملک عبدالله و بر تخت پادشاهی نشستن ملک سلمان می‌گذرد.
شاه سلمان بیش از 30 دستور جدید صادر کرد که یکی از این 30 دستور پرداخت دوماه حقوق پایه به تمام کارکنان نظامی و غیر نظامی دولت است. دانش‌آموزان بازنشستگان مبلغ مشابهی دریافت می‌کنند.
شاه سلمان در توییتر خود اعلام کرد: « شما شایستگی بیش از این‌ها را دارید و من قادر نیستم آنچه که شما را سزا است به شما بدهم. لطفا مرا در نماز خود دعا بفرمایید.»
با صدور حکم سلطنتی، خالد بن بندر عبدالعزیز آل سعود از سمت ریاست وزارت اطلاعات کنار گذاشته شد و خالد بن علی بن عبدالله به ریاست این وزارتخانه گمارده شد.
مشعل بن عبدالله که فرزند ملک عبدالله است نیز از سمت خود به عنوان امیر مکه مکرمه عزل شد.

فیصل بن بندر از امارت منطقه القصیم و ترکی بن عبدالله از امارت منطقه ریاض برکنار شدند.

برکناری بندر بن سلطان از دبیری شورای امنیت ملی عربستان از مهمترین تصمیمات جدید ملک سلمان است، بندر که در زمان ملک عبدالله مشاور و نماینده ویژه وی بود، از این سمت هم در دوران حکومت سلمان کنار گذاشته شده است.

خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و خالد بن بندر هم به عنوان مشاور ملک سلمان و مشعل بن عبدالله هم به عنوان مشاور وی منصوب شده است.
کد خبر: 206829

وب گردی

وب گردی