تهران- ایسکانیوز: آيدين قشلاقي طراح پوستر سي امين جشنواره موسيقي فجر از فرمهاي سيال با سي رنگ متفاوت براي اشاره به موسيقي به عنوان يک مفهوم انتزاعي موسيقي بهره گرفتيم.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، آيدين قشلاقي که سال گذشته نيز در امور گرافيکي جشنواره موسيقي فجر همکاري داشته، امسال پوستر جشنواره را طراحي کرده است.
قشلاقي درباره طراحي اين پوستر گفت: باعث افتخار من است که در سی امین سال زندگیم  پوستر سیامین جشنواره موسیقی فجر که مهمترین اتفاق موسیقایی کشور است  را طراحي کرده ام  و از کسانی که این فرصت را در اختیارم گذاشتند قدردانی میکنم به ویژه که موسیقی را از موضوعات جذاب برای طراحي گرافيک ميدانم.
اين طراح درباره ويژگيهاي پوستر جشنواره موسيقي گفت: در پوستر سی امین دوره سعی شد از فرمهایی که بر پایه و اساس ظواهر موسیقی است  مانند سازها و نتها پرهیز و از انتزاع  که خاصیت موسیقی است در قالب فرمهای سیال و رنگین بهره گرفته شود.
وي تاکيد کرد: در اين طرح از سي رنگ به نشانه سيسال برپايي جشنواره موسيقي بهره گرفته ام.
قشلاقي توضيح داد: همچنين استفاده از فرمهای رنگی به عنوان شاخصهای در شناساندن تنوع  گونه های متفاوت موسیقی است که به این جشنواره راه می یابند و میتوانند مخاطبان مختص به خود را داشته باشند.
اين طراح ادامه داد: من در طراحی پوستر به مخاطب اهمیت ویژه میدهم و مدام در تمام مراحل کار خود را جای او قرار ميدهم. در طراحي اين پوسترتلاش کردم، بیننده حس خوش شنیدن موسیقی  را که با رنگ جلوه کرده است، از طرح پوستر درک کند.
وي شرح داد: در ابتدای مسیر ایدههای مختلفی به اجرا در آمد و با توجه به اينکه در سیامین سال برپایی این جشنواره هستیم، به این  نتیجه رسیدیم که عدد 30  میتواند در پوستر جایگاه ویژهای داشته باشد و از فرم گوش به عنوان عضو شاخص شنیداری  که با موسیقی در ارتباط  است، استفاده و آن را با عدد 30 تلفيق کرديم.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار میشود.
علاقمندان ميتوانند اخبار و عكسهاي مربوط به اين جشنواره را در سايتwww.fajrmusicfestival.com  و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.
کد خبر: 206841

وب گردی

وب گردی