تهران- ایسکانیوز: مسعود نجفی سردبیر کتاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به جدا شدن بخش بین الملل از بخش داخلی در جشنواره فجر سی و سوم، یک جلد کتاب شامل بخش ملی و جلد دیگر زمان برگزاری بخش بین الملل جشنواره چاپ می شود.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مسعود نجفی سردبیر کتاب جشنواره فیلم فجر درباره کاتالوگ امسال جشنواره گفت: کلیه فیلم ها در بخش های مستند، نگاه نو و هنر و تجربه یک صفحه پوستر دارند. از جمله ویژگی های قابل ملاحظه کاتالوگ امسال جشنواره این است که تمامی عکس های شرکت کنندگان به صورت اختصاصی عکاسی و مانند هرسال عکس های داوران و هیأت انتخاب نیز با شکل خاصی تهیه شده است.
نجفی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای بخش بزرگداشت ها در کتاب جشنواره از خود افراد دستنویس می گرفتیم اما امسال از شاخص ترین فرد در حوزه مورد نظر بزرگداشت، دستنویس گرفتیم که نتیجه جالب توجه شده است. به عنوان مثال، یادداشت مربوط به محمدعلی کشاورز را عزت الله انتظامی و یادداشت حسین جعفریان را محمود کلاری نوشته است.
سردبیر کتاب جشنواره سی و سوم با بیان اینکه قرار است امسال دو جلد کتاب داشته باشیم، گفت: با توجه به جدا شدن بخش بین الملل از بخش داخلی در جشنواره فجر سی و سوم، یک جلد کتاب برای بخش ملی و جلد دیگر زمان برگزاری بخش بین الملل جشنواره چاپ می شود.
وی درباره طرح این دو جلد کتاب نیز گفت: طرح هر دو کتاب یکی است تا آنجا که وقتی  کنار هم قرار می گیرند به نظر یک کتاب واحد می آیند.
نجفی درباره کاتالوگ دیگری که برای توزیع عمومی در دست تهیه است، نیز گفت: امسال یک کاتالوگ کوچک در قطع پالتویی در 144 صفحه تهیه کرده ایم که شامل اطلاعات فیلم ها است.
سردبیرکتاب جشنواره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کاتالوگ ها دراختیار مخاطبان قرار می گیرد، افزود: کاتالوگ قطع پالتویی هم برای سینمای مردمی و هم برای سالن میلاد کاربرد دارد و کاتالوگ اصلی جشنواره که شامل 228 صفحه می شود، در اختیار سینماگران قرار می گیرد و جنبه آرشیوی دارد.
به گفته نجفی کاتالوگ کوچک در قطع پالتویی روز جمعه 10 بهمن و کاتالوگ اصلی نیز قبل از افتتاحیه آماده می شود.

 
کد خبر: 206842

وب گردی

وب گردی