تهران- ایسکانیوز: ارکستر پاسارگاد به سرپرستي امين غفاري که در بخش رقابتي جشنواره به صحنه ميرود، هم اجرايي زهي و هم سمفونيک براي مخاطبان تدارک ديده است.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، ارکستر زهي پاسارگاد که يکشنبه 26 بهمن ساعت 18:30 در سالن رودکي به صحنه ميرود.
امین غفاری درباره اجرا در سيامين جشنواره موسيقي فجر گفت: امسال براي اولين بار همراه با اركستر پاسارگاد در جشنواره فجر شرکت میکنم و اجرایمان به دو صورت زهی و سمفونیک به رهبري مهدي پناهي به صحنه ميرود.
وي درباره ارکستر پاسارگاد گفت: ارکستر از سال گذشته شکل گرفته و اولین اجرای خود را به صورت یک اجرای دانشگاهی به روی صحنه برده است. ارکستر پاسارگاد اجراهای متعددی در طول سال گذشته داشته که اجراي ارکستر زهی به همراهی مازیار ظهیرالدینی و اپرای بانوی کوچک من از جمله این اجراها هستند.
به گفته غفاري، اين ارکستر در آخرين اجرايش، ديماه در سالن روکي به صحنه رفته است.
غفاری که در سالهای گذشته در بخشهای متعدد جشنوار فجر شرکت داشته است، حضور در این جشنواره را رکن مهمی در پیشرفت توام نوازنده و مخاطبان موسيقي دانست و گفت:  جشنواره موسیقی فجر فرصت مناسبی است که هنرمندان جوان خود را روی صحنه و در مرحله رقابت و اجرا محک بزنند و تواناييهاي خود را باور کنند.
وي ادامه داد: در این جشنواره، فرصت هنرنمایی و اجرا در بهترین سالنهای کشور برای همه هنرمندان جوان فراهم است و من معتقدم که باید هرسال از این فرصت استفاده کرد.
غفاري امسال در بخش استعدادهاي درخشان نيز شرکت کرده است. تکنوازي ويلن اين نوازنده ساعت 15 يکشنبه 26 بهمن در سالن رودکي، به مخاطبان جشنواره ارائه ميشود.
وي درباره حضور در دو بخش از جشنواره گفت: نکتهای که شاید از دید بعضی از هنرمندان جوان پنهان مانده این است که اجرای صحنه به اندازه و یا گاهی بیشتر از تمرینهای شخصی و کسب علم، اهمیت دارد. این اجراها هنرمندان را پختهتر می کند و این بهترین امکانی است که در قالب جشنوارههای اینچنینی در اختیار هنرمندان قرار میگیرد.
سرپرست ارکستر پاسارگاد در ادامه گفت: چنین جشنوارههایی به همان اندازه که میتواند هنرمندان را یاری کند، نقش بسزایی در آشنا کردن مخاطب با سبکهای مختلف موسیقی دارد.
وی افزود: سبکهايي از موسيقي در همه دنيا در مقايسه با موسیقی کلاسیک همه پسند هستند و طرفداران بیشتری دارند اما نکتهای که در ایران بیش از هرجا به چشم میخورد شکاف عمیقی است که بین طرفداران سبکهای مختلف موسیقی وجود دارد که از نظر من به عدم آگاهی برمیگردد.
غفاري تصريح کرد: شناخت عمومی جامعه ما از موسیقی باید بیشتر شود و برگزاری جشنواره یکی از این راه هاست. مسئولین جشنواره با تبلیغات بیشتر میتوانند مخاطب را با برگزاری جشنواره و به تبع آن سبکهای مختلف موسیقی بیشتر آشنا کنند.
در ارکستر پاسارگاد امین غفاری، مهدی جوانبخت، فوژان غریب نژاد، آرمین قضاتی، عرفان شریفزاده، علیرضا چهره قانی، آذین نصرتی، زهرا کریمی، سالار زمانیان، نوید شعبان زاده، امین عطایی، بهار فلسفی، مهسا زرندی، مهدی علیمردانی و مهجبین کاوریزاده ويلن مينوازند.
دانیال جورابچی، پیمان ابوالحسنی، عادله لطفی، اشکان نظر و دانیال اسدی به عنوان نوازنده آلتو، ماکان خوینژاد، علی آقاجانی، هانی کازرونی و هستی سپاسی (ویلنسل)،  پورنگ پورشیرازی و پروانه انارکی «کنترباس)، سهراب بابکی ومهدی کیانی (فلوت)، علی یوسف زنجانی و رهام ایرانخواه (کلارینت)، علیرضا متوسلی (فاگوت)، مهسا خطیبزاده و مصطفی بیات (ترومپت)، میلاد عباسی، دینا درویش کن و نرگس تقیپور (هورن)، کیمیا شعرباف و سلمان صفاریان (ابوا)،  کاوه میرحسینی (کوبهای)، افشار حشمتیان (یوفونیوم)، مهدی جوانبخت (کنسرت مایستر)، امین غفاری و ماکان خوینژاد (سولیست) نوازندگان اين ارکستر هستند.
در بخش رقابيتي جشنواره موسيقي فجر 24 گروه در سالن رودکي و برج آزادي به صحنه ميروند.
سیامین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار میشود.
علاقمندان ميتوانند اخبار و عكسهاي مربوط به اين جشنواره را در سايتwww.fajrmusicfestival.com  و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.
کد خبر: 206859

وب گردی

وب گردی