تهران- ایسکانیوز: ذوب آهن در اصفهان تیم پرسپولیس را شکست داد.

در ادامه رقابت های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، تیم های ذوب آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان رودرروی هم قرار گفتند و در پایان این ذوب آهن بود که توانست پیروز از میدان خارج شود. تیم های  نفت تهران و استقلال خوزستان نیز در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. در انزلی هم تراکتورسازی میهمان ملوان بود که این بازی در پایان 90 دقیقه نتیجه ای جز تساوی بدون گل نداشت.

ترکیب ذوب آهن:  رشید مظاهری، دوسانتوز، حجت حق وردی، اکبر ایمانی ، قاسم حدادی فر، علی حمام، کاوه رضایی، مهرداد قنبری، مهدی رجب زاده (67 حسن زاده)، اسماعیل فرهادی و مرتضی تبریزی (75 پهلوان)

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، مایکل اومانا، محسن بنگر، بابک حاتمی، حمید علی عسگری، مهرداد کفشگری، محمد نوری، رضا خالقی‌فر، مهدی طارمی، هادی نوروزی (64 عالیشاه) و تادو (80 عباس زاده)

کارت زرد: علی همام (33) و حسن زاده (83) از ذوب آهن؛ طارمی (49) و نوری (57) از پرسپولیس

شرح بازی: باز هم یحیی و ذوب مقابل پرسپولیس. شاید بازی کم حاشیه ای که سال ها از عمر آن می گذرد تنها بخاطر بحیی گل محمدی، به بازی پرهیجانی برای سرخپوشان تهرانی تبدیل شده است. دلیل آن هر چه باشد این دو تیم دو بازی بسیار دیدنی از ابتدای این فصل با هم داشتند که یکی با پیروزی پرسپولیس در لیگ برتر و دیگری با برتری ذوب در جام حذفی به پایان رسید. نیمه اول این دیدار هم، اگرچه تحت تاثیر 50 روز تعطیلی لیگ و حضور بازیکنان تازه نفس پرسپولیس در ترکیب تیم قرار داشت اما باز هم پر بود از لحظات هیجان انگیز که البته سهم ذوب آهن در خلق این هیجان بیشتر از پرسپولیس بود. در این نیمه می توان ذوب را تیم برتر دانست زیرا دو موقعیت بسیار خطرناک داشت که یکی را سوشا به خوبی دفع کرد و دیگری را مجددا سوشا با کمک تیر دروازه از ذوب گرفت. پرسپولیس هم یک موقعیت خطرناک داشت اما در نهایت این بازی در نیمه اول بدون گل تمام شد.

نیمه دوم این دیدار اما با افتی محسوس در کیفیت بازی مواجه شد. دو تیم تلاش می کردند که بازی خوبی به نمایش بگذارند اما گویا تیمی توان برتری بر دیگری را نداشت. پرسپولیس چند بار کوشید توپی را با فشار مهاجمانش وارد دروازه ذوب کند اما توپ بر خلاف تلاش آن ها درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت. مسعود حسن زاده یار تعویضی یحیی گل محمدی در دقیقه 82 برای ذوب آهن گلزنی کرد. دقیقا یک دقیقه بعد پرسپولیس می توانست بازی را تساوی بکشد اما این اتفاق رخ نداد تا این بازی در نهایت با تک گل حسن زاده به سود ذوب آهن به پایان برسد.

نفت تهران یک - استقلال خوزستان یک


ترکیب نفت تهران: وحید شیخ ویسی، مهدی شیری، علیرضا عزت کرامت، علی قربانی (70 ارسلان مطهری)، کمال کامیابی نیا، سیامک کوروشی، لئوناردو پادوانی، حسین ابراهیمی، دیوید ویکروم (57 امیری)، محمدامین حاج محمدی و وحید حمدی نژاد

ترکیب استقلال خوزستانپرویز کریمی، موسی کولی بالی، محمد طیبی، رضا کاردوست، محمدرضا مهدوی، محسن بیات، میثم مجیدی، میثم بائو (58 باصفا)، سیدمهدی سیدصالحی، روح الله سیف اللهی و مهدی مومنی

کارت زرد: سیف الهی (21) و محمد طیبی (55) از استقلال خوزستان، علی قربانی (69) از نفت تهران

شرح بازی:نیمه اول چند موقعیت بی بهره برای دو تیم داشت. استقلال موقعیت خطرناکش را با ضربه سر بی دقت سید صالحی از دست داد و نفت هم از دو موقعیتی که داشت نتوانست بهره ببرد و نتیجه تساوی بدون گل بود.  در دقیقه 13 البته بر روی یک صحنه مشکوک، نفتی ها معتقد بودند که داور پنالتی را از آن ها گرفته است اما اعتراض ها منجر به هیچ واکنشی نشد. در همان دقیقه اول نیمه دوم سانتر از جناح راست با دفع اشتباه میثم مجیدی همراه شد و دیوید دیکروم از فاصله ای نزدیک تیم منصوریان را به عدد یک در نتیجه بازی رساند. در دقیقه 72 نوبت به استقلال رسید تا با یک گل بازی را به تساوی بکشد. در این لحظه ضربه روح الله سیف اللهی با دفع نامناسب دروازه بان به محمدرضا مهدوی رسید و او با یک ضربه گل تساوی را به ثمر رساند.

ملوان صفر – تراکتورسازی صفر


ترکیب ملوان بندر انزلی:  ایمان صادقی، سعید یوسف زاده، پژمان نوری، عزت الله پورغاز، محمدحسین کنعانی، مازیار زارع (78 اعتمادی)، محسن یوسفی (85 آبشک)، صادق محرمی (61 آقایی)، ابوالحسن جعفری، عزیز معبودی و فرزاد حاتمی

ترکیب تراکتورسازی:  عیسی اندوی، سید مهدی قریشی، میرهانی هاشمی، شهریار شیروند (15 تیموریان)، حبیب گردانی، مهدی کیانی، احمد کامدار، فرشاد احمدزاده (88 عابدینی)، شاهین ثاقبی، مهرداد بایرامی (65 دلیر) و ادینیو

کارت زرد: کیانی (10) و تیموریان (59) و اندوی (66) از تراکتور؛ پورغاز (37) و زارع (66) و آقایی (92) از ملوان

شرح بازی:نیمه اول این دیدار مانند دیدار ی که در اصفهان برگزار شد با سه موقعیت خطرناک همراه بود. در این نیمه ملوان دو بار و تراکتور یک بار موقعیت گلزنی داشتند اما هیچ یک به بار ننشست تا این نیمه بدون گل مساوی خاتمه یابد. اما نیمه دوم این تراکتوری ها بودند که به رغم میهمان بودن در ورزشگاه انزلی توانستند باز یخود را بر حریف دیکته کنند و سه بار موقعیت خطرناک روی دروازه ملوان خلق کنند. دقایق 50، 52 و 71 تراکتورسازان این فرصت را داشتن که توپ را درون دروازه ملوان قرار دهند اما این اتفاق رخ نداد. دقیقه 61 هم محسن یوسفی این شانس را داشت که ملوانان را پیش بیندازد اما در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید تا دو تیم امتیازها را تقسیم کنند.

کد خبر: 206903

وب گردی

وب گردی