تهران- ایسکانیوز:  بدون اینکه مدال و یا عنوانی آورده باشند مورد تمجید رئیس جمهوری قرار گرفتند. این نشان دهنده فراگیری رشته ای است که می تواند نبض جامعه را در اختیار داشته باشد.

عصر امروز مدال آوران و ورزشکاران رسته های مختلف به دیدار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان رفتند.

درست مانند نوبت قبل که رئیس جمهوری با دیدار ورزشکاران رفت این بار هم با وجود اینکه فوتبال عنوان یا مدالی کسب نکرده بود بخشی از صحبت های دکتر حسن روحانی بود. رئیس جمهوری که در بخش هایی می کوشید نامی از فردی نبرد اما مشخص بود مخاطب اش چه کسی یا چه کسانی هستند با انتقاد از منتقدان تیم ملی و سرمربی اش گفت: "اینکه ورزشکار یا تیم ما ببازد و حریف و رقیب اش شادی کنند و در داخل هم افرادی همصدا با آن ها از این باخت خوشحال شوند اتفاق خوشایندی نیست. تنها بردن مهم نیست. مردم ما به پیروزی‌های قهرمانانه  ورزشکاران در تمامی صحنه های جهانی می بالند. میلیون ها یا شاید درست تر بگویم میلیاردها انسان بازی ورزشکاران ما را در برابر آرژانتین تماشا کردند و تحسین کردند. بازی خوب حتی اگر  در آن برد نباشد.ورزشکاران ما در تمام صحنه های ورزش در کنار بازی هنرمندانه تکنیکی خودشان همواره ادب و اخلاق را رعایت کرده اند."

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در ابتدای صحبت هایش از اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان ورزشکاران و مدال آوران است ابراز شادمانی و خوشحالی کرد. او صحبت هایش را با حرف هایی با مضامین کلی آغاز کرد و گفت: "جهان امروز جهان مسابقه است، همه باید درمیدان رقابت نشان دهیم که چند مرده حلاجیم. میدان رقابتی که درون آن نه عداوت باشد نه حسادت بلکه رفاقت باشد و همت و تلاش و جوانمردی."

رئیس جمهوری مسئله ورزش را تنها سرگرمی نمی داند و این اعتقاد را در میان جملاتش با تاکید بیان کرد: "امروز مسئله مسابقه تنها درمیدان ورزش نیست ما در همه میدان ها از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی در میدان رقابت هستیم.میدان رقابتی برای ما ارزشمند است که در آن پیروزی باشد و نشاط و لبخند را در سیمای ایرانیان بنشاند. آن ساعتی که شما با رقیب و حریف در تلاش هستید هیچ ایرانی نمی خواهد که شما شکست بخورید، همه پیروزی شما را می خواهند و این درسی است که از میدان ورزش در همه میدان ها باید بیاموزیم. "

دکتر روحانی پیروزی یک ورزشکار یا یک تیم را تنها موجب خوشحالی ایرانیان داخل کشور ندانسته و گفت: "ایرانیان سراسر جهان هم پای ایرانیان داخل کشور از این پیروزی ها خوشحال و شادمان می شوند."

در این نقطه بود که صحبت های رئیس جمهوری به اوج رسیده و تلویحی به نقد جریانی خاص در ورزش کشور اشاره کرد و ادامه داد: "اگر کسی با طرفداران حریف هم صدا شود در میدان ورزش برای کسی قابل قبول نیست. آنجایی که ورزشکار ایرانی پیروزی به دست نیاورد و حریفان کف بزنند کسی با آن ها هم صدا شود در نزد هیچ ایرانی قابل قبول نیست.هیچ کس نمی پذیرد که فردی به نام این حزب و آن حزب یا این جناح و آن جناح یا تحت پوشش انتقاد برای حریف کف بزند."

 

دکتر روحانی باز هم با یادآوری روزهای آغازین دولت که با صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 هم زمان شده بود، اشاره کرد: "من خوشحالم که در دولت یازدهم در طول مدتی که هنوز به یک سال و نیم نرسیده ایم از ابتدا بخت و اقبال با ما همراه بود. روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در صحنه انتخابات در سراسر کشور شادمانی می کردند و در حال و جشن و سرور بودند و همچنین صعود ورزشکاران ما در مسابقات جهانی فوتبال بر خوشحالی و سرور ملت ما افزود و شادی مضاعفی را برای ملت ما به وجود آورد."

پس از این جملات بود که دکتر روحانی اشاره اش به فوتبال را واضح تر بیان کرد و گفت: "میلیون ها یا شاید درست تر بگویم میلیاردها انسان بازی ورزشکاران ما را در برابر آرژانتین تماشا کردند و تحسین کردند. خوب بازی کردیم هر چند بردی در پایان برای ما نبود..ورزشکاران ما در کنار بازی هنرمندانه تکنیکی خودشان همواره ادب و اخلاق را رعایت کرده اند. "

 

از نظر و دیدگاه رئیس جمهوری سه نام در ورزش و پهلوانی ماندگار خواهند بود: ایران، اسلام، مولا علی(ع)؛ "این سه نام در کنار قهرمانی یادآور راه و مسیر صحیح است و همان طور که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند همواره باید هویت ایرانی اسلامیمان را در تمام صحنه های ورزش حراست و حفاظت کنیم و بانوان ما راه حضور در صحنه جهانی را به همه زنان مسلمان در سراسر جهان آموختند. "

 

دکتر روحانی به ریشه ورزش قهرمانی در ورزش همگانی اشاره کرد. او به طور صریح اعلام کرد که دولتش از ورزش همگانی حمایت می کند: "باید ورزش قهرمانی از دامن ورزش همگانی متولد شود. ما در ورزش همگانی است که زمینه را برای قهرمانی همه ورزشکارانمان آماده می کنیم. ما برای توسعه و پیشرفت در ورزش نیازمند به امید و نشاط هستیم. نباید بگذاریم عده ای در کشور ناامیدی را تزریق کنند و همچنین نباید بگذاریم عده ای نشاط مردم را مورد تردید قرار دهند."

 

رییس جمهوری به غرور ملی هم اشاره کرد که پس از هر قهرمانی و هر بار بالا رفتن پرچم ایران میان مردم حس می شود: "شما وقتی در میدان مسابقه برنده می شوید دست شما را داور بالا می برد، مدال به گردن شما آویزان می شود، روی سکو قرار می گیرید در واقع ملت ایران احساس قهرمانی و پیروزی می کند، زیرا پرچم ایران به اهتزاز در می آید. سرود ایران شنیده می شود و مردم ایران در سراسر جهان لبخند بر چهره شان می نشیند. پس شما در صحنه های ورزش برای همه ملت قهرمانی می آفرینید، نشاط را به ارمغان می آورید و در واقع شما ورزشکاران مددکار امید مردم هستید. "

 

دکتر روحانی در پایان از وزارت ورزش خواست که برای ورزش و رسیدن این بخش به نقطه مطلوب قدم های جدیدی بردارند: "اولین قدم آن است که ورزش در سراسر کشور ما متوازن باشد. برخی از استان های ما در مناطق محروم از داشتن قهرمانان نام آور محرومند و این نشان دهنده این است که امکانات ورزشی به طور متوازن در سراسر کشور در اختیار مردم قرار نگرفته است. دولت تلاش خواهد کرد تا امکانات ورزشی عادلانه، متعادل و متوازن در همه استان ها توزیع شود."
کد خبر: 206970

وب گردی

وب گردی