دبیرکل حزب الله لبنان با سخنرانی در مراسم یادبود شهدای قنیطره اظهار داشت: ما به شهدای ارتش و مقاومت لبنان افتخار می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت :‌اگر اسرائیل تصور کند مقاومت ضعیف است و از جنگ می ترسد، من امروز می گوییم ما از جنگ هراسی نداریم و در رویارویی با این رژیم در صورتی که به ما تحمیل شود تردید نخواهیم کرد و به خواست خدا پیروز خواهیم شد.

عملیات شبعا پاسخ به ترور القنیطره بود

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهدای القنیطره در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: مقاومت با عملیات در مزارع اشغالی شبعا به عملیات ترور در القنیطره پاسخ داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله از همبستگی امت های مختلف مسلمان با خانواده های شهدای القنیطره و نیز اقدام آنها در برگزاری جشن در پی عملیات موفقیت آمیز مقاومت اسلامی لبنان در مزارع اشغالی شبعا تشکر کرد.

وی  گفت: من باید از ملت عزیز لبنان و همه کسانی که از مقاومت حمایت می کنند تشکر کنم. آنها بر حمایت از هر تصمیم مقاومت در برابر جنایت ترور القنیطره تاکید داشتند و در حمایت از مقاومت پایدار هستند.

ادغام شدن خون ایرانی و لبنانی در خاک سوریه نشانه وحدت نبرد

دبیرکل حزب الله لبنان  گفت: عمر شهدای القنیطره نشان می دهد آنها از نسل های مختلف بودند و این مسئله نشانه ادامه مقاومت در بین نسل هاست.

نصرالله افزود: شهدای القنیطره با شهادت خود ثابت کردند فرماندهان در میدان مبارزه حضور دارند.

ادغام شدن خون ایرانی و لبنانی در خاک سوریه نشانه وحدت نبرد و سرنوشت است. امت اسلامی هر زمان که با یکدیگر متحد بوده، زمان پیروزی آن بوده است. 

مبارزان حزب الله در خط مقدم حضور دارند و همه دنیا نمی تواند بین آنها و بین آنچه به آن باور دارند فاصله بیاندازد.

اسرائیل از شرایط کنونی در منطقه سود می برد

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه منطقه در چند دهه گذشته از غده سرطانی به نام رژیم غاصب اسرائیل رنج برده است.

 اسرائیل از جنگ سوریه سوء استفاده می کند و به جنگ در این کشور دامن می زند و به گروه های تکفیری برای ویران کردن سوریه و تضعیف ارتش سوریه کمک می کند. 

اسرائیل قطعنامه 1701 شورای امنیت را که عده ای آن را مقدس می دانند، به رسمیت نمی شناسد. رژیم اسرائیل ابتدایی ترین حقوق انسان برای فلسطینی ها را نفی می کند. 

اتحادیه عرب در عمل ثابت کرد که اصلا وجود ندارد

اسرائیل از شرایط کنونی در منطقه سود می برد. درگیریها و اختلاف نظر در افکار عمومی منطقه به نفع این رژیم است. اتحادیه عرب در عمل ثابت کرد که اصلا وجود ندارد. اسرائیل اکنون در شرایطی قرار دارد که احساس می کند هر زمان بخواهد می تواند هر کسی را که بخواهد تهدید کند.

عملیات القنیطره ترور از پیش برنامه ریزی شده بود

 سید حسن نصرالله افزود: کشورهای عربی در برابر اسرائیل هیچ تصمیم مستقلی ندارند، اما زمانی که درگیریها در داخل کشورهای عربی مانند سوریه، فلسطین و سینا باشد، پول، سلاح و رسانه های عربی به سرعت حاضر می شوند.

تجربه جنگ گذشته در غزه ثابت کرد پول، سلاح و رسانه های عربی برای حمایت از مسئله فلسطین نقشی ایفا نمی کنند.

سید حسن نصرالله گفت: بالگردهای اسرائیلی دو خودروی غیرنظامی را در منطقه جولان هدف قرار دادند و همه هفت سرنشین این دو خودرو به شهادت رسیدند. دشمن این ترور را برنامه ریزی، طراحی، ارزیابی و برای آن اطلاعات جمع آوری کرده بود و پس از تحلیل پیامدها، تصمیم گرفته بود این ترور را انجام دهد. آنچه در القنیطره رخ داد بدون شک ترور بود.

اسرائیل تصور می کرد مقاومت به عملیات القنیطره پاسخ نخواهد داد

 دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هیچ تردیدی وجود ندارد که اسرائیل عامل ترور آشکار القنیطره است و این ترور شبیه ترور استاد شهید عباس الموسوی، همسر و فرزند کوچکش در سال 1992 بود.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل به طور رسمی هنوز مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است. اسرائیل تصور می کرد حزب الله به عملیات ترور شهدا در القنیطره پاسخ نخواهد داد و آنها را هم جزو دیگر شهدای خود در سوریه محسوب خواهد کرد.

ما به همه شهدای خود در جنگ در سوریه افتخار می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نخستین مسئله غافلگیر کننده برای اسرائیل آن بود که حزب الله فقط نیم ساعت پس از این حمله آن را اعلام کرد و اسامی هفت شهید هم همان روز اعلام شدند. این واکنش سریع حزب الله باعث سردرگمی قاتل شد.

چرا اسرائیل نگرانی از حضور جبهه النصره با تجهیزات پیشرفته نظامی ندارد؟

سید حسن نصرالله گفت: فاصله منطقه عملیات القنیطره با محل حضور نیروهای اسرائیلی شش کیلومتر بود و بین آنها هزاران نفر از جنگجویان جبهه النصره حضور داشتند. 

اسرائیلی ها می گویند این گروه از حزب الله برای اجرای عملیات علیه این رژیم از منطقه جولان برنامه ریزی می کردند. 

نصرالله افزود: هزاران جنگجوی جبهه النصره در این منطقه موشک، تانک، توپخانه، مقدار زیادی مواد منفجره، انواع سلاح و مواضع نظامی دارند. جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است و سازمان ملل، آمریکا و کشورهای عربی این گروه را تروریستی می دانند.

بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون از حضور هزاران نفر از تروریست های جبهه النصره در این منطقه به هیچ وجه احساس نگرانی نمی کنند اما از حضور هفت نفر با دو خودروی غیرنظامی در این منطقه که هیچ موشکی در اختیار نداشتند، وحشت زده شدند و تصمیم خطرناکی برای ترور گروه القنیطره گرفتند.

سئوال از جهان عرب آن است که چرا اسرائیل نگرانی از حضور هزاران جنگجویان جبهه النصره با تجهیزات پیشرفته نظامی ندارد؟ 

سردرگمی اسرائیل از پاسخ مقاومت 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اسرائیل تصور می کرد حزب الله پس از عملیات القنیطره سردرگم خواهد شد و در تنگنا قرار خواهد گرفت.

سید حسن نصرالله گفت: ما به غیر از ابعاد انسانی ترور القنیطره، آن را لطف الهی و خیر و برکت برای خود و منطقه می دانیم. ما به حضرت زینب (س) اقتدا می کنیم و می گوییم:«جز زیبایی چیزی ندیدیم».

وی خاطر نشان کرد: از همان نخستین ساعات پس از اعلام جنایت القنیطره، دوست و دشمن این سوال را مطرح می کردند که آیا حزب الله به این ترور پاسخ خواهد داد؟ مکان، چگونگی و زمان این پاسخ چطور خواهد بود؟ به این سئوالات تا حد زیادی پاسخ داده شد. شرایطی که اسرائیل پس از اعلام ترور القنیطره دچار آن شد اهمیت دارد. بحث اصلی بین اسرائیلی ها درباره پاسخ حزب الله بود. اسرائیل به حال آماده باش نظامی، امنیتی و اطلاعاتی به ویژه در مناطق شمال فلسطین اشغالی درآمد و همه آتشبارهای گنبد آهنین را به جز یک آتشبار نزدیک نوار غزه، به شمال منتقل کرد. 

نصرالله افزود: اسرائیل در این مدت پیام های مختلف توسط کشورهای مختلف ارسال کرد و تهدید می کرد لبنان و سوریه را ویران خواهد کرد. در این مدت چشم و گوش اسرائیلی ها به لبنان و حزب الله بود که چگونه به این ترور پاسخ خواهد داد. نخستین دستاورد خون شهدا آشکار کردن وحشت اسرائیلی ها و آماده باش گسترده آنها بود. 

وی گفت: اسرائیلی ها می گفتند حزب الله به ترور القنیطره پاسخ نخواهد داد تا بر مذاکرات هسته ای ایران تاثیری نگذارد. پرونده هسته ای ایران به هیچ مسئله دیگری نه ریاست جمهوری لبنان و نه عملیات مقاومت ارتباطی ندارد. هیچ یک از دوستان ما نمی پذیرند که خون ما بر زمین ریخته شود و ما فقط تماشاچی باشیم. آنها تحقیر شدن ما را نمی پذیرند. جمهوری اسلامی ایران به تصمیم ما احترام می گذارد. 

دبیرکل حزب الله افزود: اسرائیل نمی تواند افراد را به قتل برساند و سپس خیالش راحت باشد. اسرائیل همه احتمالات را در نظر گرفت، زیرا به خوبی می داند که مقاومت آماده است. یکی از فواید جاسوس ها آن است که به ما در جنگ روانی علیه اسرائیل کمک می کنند و این رژیم می داند که حزب الله تا چه اندازه توانمند است. ما از همان ساعات اولیه عملیات ترور در القینطره، تصمیم روشنی برای پاسخ دادن به آن اتخاذ کردیم. ما خود را برای بدترین سناریوها هم آماده کرده بودیم. این مسئله مستلزم فداکاری بود و ما برای رسیدن اوضاع به هر جایی و برای همه گزینه ها آماده بودیم. 

عملیات شبعا در اوج آماده باش دشمن اجرا شد

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهدای القنیطره در ضاحیه جنوبی بیروت افزود: یکی از ویژگی های عملیات مزارع شبعا آن بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد. اسرائیل با وجود همه آمادگی های خود از ابتدا تا انتهای عملیات از فهمیدن روند عملیات عاجز بود تا اینکه مبارزان بازگشتند. این عملیات حامل پیامی برای دشمن و نیز دوست بود. پیام این عملیات برای دوستان آن بود که به مقاومت اعتماد داشته باشید.

نصرالله گفت: ترور القنیطره حدود ساعت یازده و نیم انجام شد و عملیات مزارع شبعا هم در حدود ساعت یازدهم و نیم اجرا شد. آنها از موشک استفاده کردند و ما هم در این عملیات از موشک و نه بمب استفاده کردیم. شهدای ما در برابر کشته ها و مجروحان آنها.

در حالی که اسرائیل هنوز جرات نکرده است مسئولیت ترور القنیطره را برعهده بگیرد، مقاومت اسلامی بلافاصله پس از عملیات شبعا مسئولیت خود را با صدور بیانیه شماره یک برعهده گرفت. مردان مقاومت هیچ هراسی از مرگ ندارند و از روبرو و نه پشت سر به نظامیان اسرائیلی حمله کردند. پاسخ ما به ترور القنیطره کاملا متوازن و در شرایط مشابه بود. 

عملیات شبعا در اوج آماده باش دشمن اجرا شد

نصرالله افزود: یکی از ویژگی های عملیات مزارع شبعا آن بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد.

اسرائیل با وجود همه آمادگی های خود از ابتدا تا انتهای عملیات از فهمیدن روند عملیات عاجز بود تا اینکه مبارزان بازگشتند. 

این عملیات حامل پیامی برای دشمن و نیز دوست بود. پیام این عملیات برای دوستان آن بود که به مقاومت اعتماد داشته باشید.

نصرالله گفت: ترور القنیطره حدود ساعت یازده و نیم انجام شد و عملیات مزارع شبعا هم در حدود ساعت یازدهم و نیم اجرا شد. آنها از موشک استفاده کردند و ما هم در این عملیات از موشک و نه بمب استفاده کردیم. شهدای ما در برابر کشته ها و مجروحان آنها. 

در حالی که اسرائیل هنوز جرات نکرده است مسئولیت ترور القنیطره را برعهده بگیرد، مقاومت اسلامی بلافاصله پس از عملیات شبعا مسئولیت خود را با صدور بیانیه شماره یک برعهده گرفت. مردان مقاومت هیچ هراسی از مرگ ندارند و از روبرو و نه پشت سر به نظامیان اسرائیلی حمله کردند. پاسخ ما به ترور القنیطره کاملا متوازن و در شرایط مشابه بود.

نصرالله خطاب به اسرائیل: دیگر ما را آزمایش نکنید

 دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهدای القنیطره در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: ارزیابی مقامات سیاسی اسرائیل حماقت آمیز بود. همه ارزیابی ها و پیش بینی های آنها اشتباه بود. اسرائیلی ها فهمیدند که سران این رژیم آنها را تا لبه پرتگاه هولناکی بردند. 

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت در لبنان در آماده باش و حضور کامل خود قرار دارد. گروه های مسلح تکفیری به ویژه گروه های حاضر در منطقه جولان متحد طبیعی اسرائیل هستند. جبهه النصره «ارتش (آنتوان) لحد جدید اسرائیل» است هر چند که پرچم اسلام را بلند می کند. 

وی خاطر نشان کرد: من بار دیگر بر همه مسایلی که در مصاحبه با شبکه المیادین بیان کردم تاکید می کنم و بار دیگر آنها را تکرار نمی کنم. من به اسرائیلی ها می گوییم شما ما را آزمایش کردید و نتیجه آن را دیدید و دیگر ما را آزمایش نکنید. اگر اسرائیل تصور کند مقاومت ضعیف است و از جنگ می ترسد، من امروز می گوییم ما از جنگ هراسی نداریم و در رویارویی با این رژیم در صورتی که به ما تحمیل شود تردید نخواهیم کرد و به خواست خدا پیروز خواهیم شد. من بار دیگر تاکید می کنم اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است. 

نصرالله افزود: ما مسئولانه می گوییم که خواهان جنگ نیستیم، اما از نظر نظامی برای جنگ آماده ایم. ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هراسی نداریم. اسرائیل باید به خوبی بداند که ما از جنگ نمی ترسیم. اسرائیل بداند که ما مجاهدان جنگ هستیم. 

قواعد بازی در برابر اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

 سید حسن نصرالله افزود: ما در مقاومت اسلامی در لبنان پس از ترور القنیطره و عملیات مزارع شبعا تاکید می کنیم دیگر چیزی را به نام قواعد بازی به رسمیت نمی شناسیم. ما دیگر چیزی را به نام جدا بودن جبهه ها نمی پذیریم و اگر هر نوع تجاوزگری انجام دهند مقاومت حق دارد در هر زمان، هر مکان و به هر صورتی که بخواهد به آن پاسخ دهد. 

اگر هر یک از مبارزان حزب الله ترور شوند، اسرائیل را مسئول آن خواهیم دانست

 دبیرکل حزب الله لبنان  گفت: پیام امروز من آن است که اگر هر یک از فرماندهان یا هر یک از مبارزان حزب الله ترور شوند، ما اسرائیل را مسئول آن خواهیم دانست و حق خود می دانیم که در هر مکان و هر زمان و به هر صورتی که بخواهیم به آن پاسخ خواهیم داد. آنچه در مزارع شبعا رخ داد فراتر از انتقام گیری و کمتر از جنگ بود. 

چهارشنبه گذشته در حمله موشکی حزب اله لبنان به یک کاروان بزرگ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه برکه النقار در مزارع شبعا 17صهیونیست کشته وشماری زخمی شدند. این حمله به تلافی  تجاوز رژیم صهیونیستی در هفته گذشته به منطقه قنیطره در سوریه بود که در ان 6 نیروی حزب اله و یک افسر سپاه پاسداران به شهادت رسیدند . این افراد بعنوان مسشاران نظامی در سوریه مشغول بودند .


منبع: انتخاب
کد خبر: 207031

وب گردی

وب گردی