تهران-ایسکانیوز: معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در ارتباط با اعلام برائت رحیمی از احمدی نژادگفت: آقایان چگونه می ‌خواهند از مردم عذرخواهی کنند و سر تعظیم در مقابل ملت فرود بیاورند و بگویند ما اشتباه کردیم؛احمدی نژاد عامل اصلی رفتار رحیمی است.

محمدرضا خباز در گفتگو با ایسکانیوز در تشریح نامه رحیمی خطاب به احمدی نژاد گفت: افرادی که با یکدیگر به صورت باندی کار خلافی انجام می‌دهند باید بدانند یک روزی دستشان رو می‌شود و همان رفقای گرمابه و گلستان همدیگر را لو می دهند و رسوا خواهند شد.

خباز با بیان اینکه احمدی نژاد عامل اصلی رفتار رحیمی است و این کارها به شخص خود او باز می‌گردد افزود: وقتی رحیمی برای احمدی نژاد جایگاهی پایین‌تر از عصمت قائل بود و احمدی نژاد در دفاع و پشتیبانی از او گفته اگر مشخص شود رحیمی یک ریال اختلاس کرده به تلوزیون می آیم و عذرخواهی می کنم هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بعد از دفاع‌های محکم امروز علیه همدیگر نامه بنویسند.

وی گفت: رفاقت‌های دنیوی که به دور از معنویات باشد افراد را در مقابل یکدیگر قرار داده  و در بزنگاه‌ها علیه هم  افشاگری می‌کنند و نامه رحیمی نمونه کوچکی از این صحنه است ؛رحیمی و احمدی نژاد هر کدام به نوعی پشت یکدیگر را خالی کردندو نامه رحیمی علیه  لجبازی‌های رئیس جمهور دولت نهم و دهم ،دام هایی که در زمان وی برای رحیمی و رحیمی‌ها گسترده شد را بیان می‌کند.

خباز با اشاره به برگزیدن رحیمی در سمت‌های دولتی و حساس بیان کرد: چرا فردی که کارنامه مشکل دار، دارد را به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور برگزیدند،چرا که رئیس دیوان محاسبات اختیار دارد در صورت لزوم روسای قوای سه گانه را در امر بودجه احضار کند و مسئولیت محاسبه بودجه کل کشور را برعهده دارد.

عضو حزب اعتماد ملی  با اشاره به متن نامه رحیمی مبنی بر کمک مالی به 170 کاندیدای مجلس هشتم ادامه داد: دستگاه های اجرایی کشور حق دخالت در انتخابات را ندارند و امام خمینی (ره) به دفعات تأکید داشته‌اند که استفاده از امکانات دولتی برای فرد یا افرادی که در یک جریان سیاسی مسئولیت دارند خلاف و حرام است.

وی در ادامه گفت: چگونه آقایان به خود اجازه دادند که به تعدادی از افراد کمک مالی کنند و امکانات کشور را در اختیار یک جریان سیاسی قرار دهند. اگر از راه حلال به‌دست آمده اصراف و حرام است و اگر از راه خلاف بدست آمده عقاب آور است.

خباز تاکید کرد: آقایان چگونه می خواهند از مردم عذرخواهی کنند و سر تعظیم در مقابل ملت فرود بیاورند و بگویند ما اشتباه کردیم.

خباز در ارتباط با معرفی 170 کاندیدایی که کمک مالی دریافت کردند گفت: دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان و مجلس باید پیگیر این ادعا باشند تا صحت آن مشخص شود.

وی حکم قوه قضاییه برای محمدرضا رحیمی را امری پسندیده دانست و افزود: همه کسانی که در این کشور دلسوز جامعه هستند باید بدون نگاه سیاسی از قوه قضاییه تشکر کنند لذا این نهاد تحت تاثیر فشار‌ها قرار نگرفت و در صدور حکم محکومیت رحیمی به عنوان دومین شخص اجرایی در دولت منصفانه عمل کرد و چنین حکمی در حد معاون اول و رده بالای کشوری تا کنون صادر نشده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تشکر از قوه قضاییه باید از این نهاد بخواهیم پرونده های اجتماعی، سیاسی و کیفری نیز به همین منوال رسیدگی شود.
کد خبر: 207079

وب گردی

وب گردی