ایسکانیوز-تلویزیون ملی ونزوئلا در اقدامی خودجوش و به منظور تشویق توریست ها برای مسافرت به این کشور، چندین عکس زیبا و خوش آب و رنگ را در توییتر منتشر کرد. با این حال در یکی از عکس ها شاهد حضور خبرنگار روزنامه "میامی هرالد"، جیم ویس بودیم .تلویزیون ملی ونزوئلا از این عکس به منظور تبلیغ توریسم استفاده کرد و از قول او گفت:" ما عاشق ونزوئلا هستیم، زیرا که ما خارجی ها را با آغوش باز می پذیرند."

حال مشکل چیست؟ عکس انتشار یافته در فرودگاه بین المللی میامی در سال 2013 گرفته شده است.دلیل خوشحالی او نیز مشخص است. زیرا پس از گذراندن 48 ساعت بازداشت در ونزوئلا، به ایالات متحده بازگشته است.

این توییت پس از مدتی از روی صفحه مجازی این تلویزیون حذف شد. اما این موضوع مانع از آن نشد که جیم ویس در اعتراض به اقدام این تلویزیون دست به دامان توییتر نشود.
ویس که خبرنگار اعزامی میامی هرالد به آمریکا جنوبی است، در سال 2013 برای پوشش انتخابات ونزوئلا به این کشور رفت.پس از مخابره چندین گزارش، او به سراغ مقر اصلی گارد ملی رفت تا با فرمانده آن دیدار کند.آن ها از او خواستند که منتظر بماند تا بتواند ژنرال را ببیند. ساعت ها گذشت و هیچ کس نیامد. وقتی که او تلاش کرد از پایگاه خارج شود، به او اجازه این کار را ندادند.
به جای مصاحبه با فرمانده، پلیس او را به داخل ماشین زرهی انداخت و به سوی دفتر دادستانی روانه شد.

اما ویس خوش اقبال بود و پس از 48 ساعت با پیگیری های مداوم میامی هرالد و وزارت خارجه آمریکا آزاد شد. اما اقدام تلویزیون ونزوئلا در انتشار چنین عکسی با عنوان توریسم و خوشحالی خارجیان از سفر به این کشور ،‌این پرسش را بوجود می آورد که رسانه ها بدون در نظر گرفتن عواقب، تا چه حد حقایق را وارونه جلوه می دهند.

 
کد خبر: 207133

وب گردی

وب گردی