تهران – ایسکانیوز: قرار است در یک حراجی خیریه دستکش‌های محمد علی، قهرمان افسانه‌ای بوکس دنیا به قیمتی بالا به فروش برسد.

مثل مایکل جردن، محمد علی هم در زمره اسطوره‌هایی قرار گرفته که می‌توان با فروش وسائل ورزشی او در دوران حرفه ای‌اش پول خوبی برای موسسه‌های خیریه به دست آورد. در واقع قرار است روز بیست و یکم فوریه در یک مراسم خیریه دستکشی که محمد علی در دومین پیروزی‌اش مقابل سانی لیستن به دست داشت به حراج گذاشته شود؛ حراجی که البته قیمت پایه آن 440 هزار یورو است و طبیعتا می‌تواند به رقم بسیار بالاتری برسد و رکورد دنیا را از این حیث بشکند.

این دستکش‌ها البته مثل هرچیز تاریخی دیگر نایاب و در نوع خود پر از خاطره است. مبارزه ای که دستکش‌ها از دل آن بیرون آمده مربوط به 25 ماه می 1965 است که بی حرف و حدیث نبود و گفته می‌شود حتی در همان راند اول محمد علی رقیب را ناک اوت کرده است.

از طرفی در همین مبارزه بود که عکس تاریخی محمد علی بالای سر لیستن گرفته شد. عکسی که توسط «اسپرت ایلوسترید» به عنوان بهترین عکس ورزشی قرن بیستم انتخاب شد. در این تصویر دستکش‌هایی که قرار است به حراج برسند به خوبی نمایان است.

boxe2-1024x1024

کد خبر: 207205

وب گردی

وب گردی