تهران-ایسکانیوز: هفتمین جشنواره بین‌المللی فارابی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری آغاز شد. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این جشنواره گفت: رئیس جمهور همواره از نخبگان خواسته‌ است در برابر مشکلات کشور راهکار بدهند در همین راستا شبکه اتاق‌های فکر و استانی در دانشگاه‌های استان‌ها راه‌اندازی شده و دانشگاه‌ها واسطه گرد آمدن نخبگان همه استان‌ها شده‌اند.

سیدضیاء هاشمی ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیر هفتمین جشنواره فارابی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: جشنواره فارابی که اینک هفتمین دوره آن برگزار می‌شود از سال 86 آغاز شده و میزبان پژوهشگران و نخبگان در 12 گروه تخصصی بوده است و لازم است از برگزارکنندگان دوره‌های قبل این جشنواره قدردانی کنیم.

ضیاء هاشمی  ادامه داد:در این مرحله از جشنواره فارابی 2 هزار و 348 اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیش از 500 نفر این آثار را داوری کرده و 41 اثر پذیرفته شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به عدم کسب رتبه های اول و دوم در برخی گروه ها گفت: : باوجود حجم قابل توجه آثار ارسالی در هیچ کدام از گروه‌ها رتبه اول و در برخی از گروه‌ها هم رتبه دوم نداشتیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: برگزیدگانی که در این جشنواره از آنها تقدیر می‌شود صرفا رتبه دوم و سوم هستند یا آثار آنها قابل تقدیر است.

وی  به ماموریت‌های هفتمین جشنواره فارابی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور همواره از نخبگان خواسته‌ است در برابر مشکلات کشور راهکار بدهند در همین راستا شبکه اتاق‌های فکر و استانی در دانشگاه‌های استان‌ها راه‌اندازی شده و دانشگاه‌ها واسطه گرد آمدن نخبگان همه استان‌ها شده‌اند.

دبیر هفتمین جشنواره فارابی اظهار کرد: همچنین شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی با اولویت در هفت حوزه راه‌اندازی شده و امروز ما مفتخریم که در حضور رئیس‌جمهور و نخبگان و آغاز هر دو شبکه را اعلام کنیم.

هاشمی در پایان افزود: جشنواره فارابی ظرفیتی است که زمینه رشد و تعامل اصحاب علوم اسلامی و انسانی را با نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فراهم می‌سازد.

 
کد خبر: 207213

وب گردی

وب گردی