تهران- ایسکانیوز: روزهای پر شور از شهریور تا بهمن ماه  سال پنجاه و هفت برای بسیاری از مردم سراسر خاطره و اتفاق است. مردم ایران خواستار عدالت شدند و  عزم کردند تا از استکبار جهانی خود را رها کنند تا لحظه آخر  هم تلاش کردند و حضور خود را شبانه روزی در صحنه حفظ کردند  و تا دست یابی به پیروزی از رهبر عدالت خواه خود حمایت و پشتیبانی کردند.

ایران در آن سال ها سراسر مبارزه بود بسیاری از جوانان متدین و دین دار و آزادی خواه که در پادگان های ارتشم به خدمت مشغول بودند با صدور فرمان امام خمینی مبنی بر پیوست ارتش و مردم از پادگان ها فرار کردند و به مردم در خیابان ها پیوستند و یک صدا فریاد آزادی خواهی سر دادند. یکی از جوانان فعال و انقلابی در آن سال ها، بعد از انقلاب سردار شد؛ طرح پلیس مهربان را اجرا کرد و بعد از خدمت خود در نیروی انتظامی به اعضای شورای شهر پیوست و در جهت راهبرد سیاست هایی در ارتقا وضعیت شهر تهران قدم برداشته و تلاش می کند.

مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با ایسکانیوز تصریح کرد: همه ی آن دوران به ویژه از تاریخ 17 شهریور تا بهمن ماه سال 57 خاطرات تکرار نشدنی را برای من و تمام افراد انقلابی ساخته است . از یک طرف حضور بی بدیل مردم در شهر و سطح خیابان ها، فریاد ها و شعارهایی که مردم با شجاعتی بی نظیر سر می دادند بدون کوچک ترین هراس و دلهره از رژیم شاه و از طرفی دیگر رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) که توانست این انقلاب را به پیروزی رساند.

طلایی افزود: 17 شهریور با فرمان امام از پادگان فرار کردم و از همان روز در همه تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت کردم. حضور مردم اتفاق تکرار نشدنی آن روزها است نه تنها در ایران در هیچ کجای دنیا هم دیگر تاریخ به خود همچین اجتماع و وحدتی ندیده است . مردم ایران ثابت کردند که برای رهایی از استبداد تا هر کجا که باشد خون می دهند و از هر چیزی که داشته باشند مایه می گذارند فقط برای اینکه زیر بار چکمه استبداد و ظلم جهانی نباشند.

او گفت: انقلاب در ابعاد مختلف تاثیراتی را نه تنها برای مردم بلکه برای تمام افرادی که آن روزها را پشت سر گذاشته اند به جا گذاشته است. انقلاب باورهای اعتقادی مان را تقویت کرد؛ اعتماد بنفس مان را افزایش داد. به تمام جهان ثابت کرد که یک بچه مسلمان می تواند در مقابل ظلم و استبداد بایستد البته ما در انقلاب  تمام جوانان مسلمان را دیدیم که متحد شدند و مشت مشت در مقابل بی عدالتی ها ایستادند. با دست خالی در مقابل رژیم مجهز شاه تنها چیزی که به پیروزی نزدیکمان کرد اعتقاد مذهبی و رهبری ناب امام خمینی(ره) بود.

عضو شورای شهر ادامه داد: انقلاب اسلامی به ما یادآور شد که با اعتماد به خود و توانمندی ها می توان در مقابل  سلطه ایستاد و اگر هدف و نیت کمک و خدمت رسانی به مردم باشد خدا خودش قدرت بی نهایتی به افراد می دهد و این هم یکی از عوامل قدرت مندی انقلاب است.

طلایی ازاهداف انقلاب مهم ترین آن را استقلال آزادی جمهوری اسلامی می داند و درباره آن گفت:  این شعار یکی از اهداف راهبردی انقلاب است که تاکنون هم به نظر من در صدر اهداف قرار دارد و برای آن تلاش می کنیم زیرا در سایه ی این آزادی و استقلال است که به پرورش اعتقادمذهبی می رسیم و از جمهوری اسلامی به مردم سالاری دینی رسیدیم.
کد خبر: 207278

وب گردی

وب گردی