تهران- ایسکانیوز: مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی  درباره  نسبت تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری گفت: از نظر تعداد شرکت کنندگان نسبت به پارسال 56 درصد پیشرفت داشته ایم، بدین معنی که پارسال 71 هزار متقاضی در این آزمون شرکت کرده بودند و امسال این تعداد به 111 هزار نفر رسیده است.

 

علوی فاضل ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری آزمون چه در سطح معاونت سنجش و پذیرش و چه در حوزه های امتحانی گفت: آزمون دکتری تخصصی سال 94 در کمال صحت و سلامت برگزار شد و معاونت سنجش و پذیرش توانست با استفاده از نیروهای کارآمد و با تجربه خود بار دیگر در برگزاری آزمون درخشش از خود نشان دهد که من همینجا از همه آنان تشکر می کنم.

 

معاون سنجش و پذیرش در ادامه گفت: هدف ما ارتقاء کیفی تحصیلات تکمیلی است، لذا ضمن تلاش در برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، به شیوه های توانمندسازی و ارتقاء سطح علمی واحدهای مجری دوره تحصیلات تکمیلی توجه ویژه ای داریم.

 

علوی فاضل خاطرنشان کرد: در آزمون دکتری امسال مجموعا 111 هزار نفر شرکت کرده اند که 63 درصد مرد و 37 درصد شرکت کنددگان را زنان تشکیل داده اند.

رشته مدیریت، معماری، حقوق و حسابداری پر طرفداران دکتری دانشگاه آزاد

 

او افزود: به ترتیب مسن ترین و جوان ترین افراد شرکت کننده در این آزمون 80 سال از حوزه امتحانی رشت و 21 سال از حوزه امتحانی تهران بوده اند. همچنین گروه های پر طرفدار شرکت کننده هم در رشته های مدیریت، معماری، حقوق و حسابداری بوده اند.

 

علوی فاضل درباره زمان اعلام نتایج آزمون کتبی گفت:نتایج اولیه اوایل آزمون خرداد سال 94 اعلام خواهد شد و دعوت به مصاحبه متقاضیان نیز در تیر و مردادماه برگزار خواهد شد.

خرداد ماه نتابج اولیه اعلام خواهد شد

 

معاون سنجش و پذیرش درباره‌ی نحوه محاسبه نتایج آزمون دکتری افزود: 75 درصد از نمره نهایی در آزمون کتبی و 25 درصد در مصاحبه تعیین و نتایج هم در نیمه دوم شهریور سال آینده اعلام خواهد شد.

 

علوی فاضل در پایان ضمن تشکر از داوطلبان شرکت کننده و خانواده هایشان، گفت: یکی از رموز موفقیت تحصیل در دوره دکتری تخصصی مطالعه مستمر و تلاش است، لذا من از همه این عزیزان چه آنهایی که پذیرفته می شوند و چه آنهایی که مجبور خواهند بود شانس خود را یک بار دیگر امتحان کنند، می خواهم که همواره در راه ارتقاء خود قدم های استواری بردارند
کد خبر: 207380

وب گردی

وب گردی