تهران-ایسکانیوز: دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه اصولگرایان در موضوع همگرایی به عنوان یک واجب سیاسی در شرایط فعلی بپردازند، گفت: این همگرایی ضرورت اجتناب ناپذیر ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و سایر وقایع مهم مربوط به انقلاب اسلامی است.

 

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: حرکت به سوی همگرایی ولایی با بصیرت انقلابی ممکن است. محوریت جامعتین در همگرایی اصولگرایان از ضروریات اجتناب ناپذیر است.


محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای این حزب در مشهد مقدس با اشاره به شرایط چگونگی ارتباط و انسجام در داخل جریان اصولگرایی و مقایسه آن با قبل از انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اصولگرایان در جهت تقویت همگرایی حرکت می کنند و میل به همگرایی در داخل جریان اصولگرایی افزایش یافته است.


حبیبی ادامه داد : اقداماتی همچون جلسات حجت الاسلام تقوی، ملاقات های مسئولان حزب موتلفه اسلامی با مسئولان مرکزی جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری، ملاقات با آیت اله مصباح یزدی، آیت اله یزدی و آیت اله موحدی کرمانی و سایر بزرگان روحانیت و پاره ای از سایر اقدامات، نوید بخش تقویت همگرایی در جریان اصولگرایی است.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مجموعه این افعال لازم و مفید فایده بوده است ولی کافی نیست و استمرار آن تا همگرایی کامل ضرورتی است که به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی، انجامش به عهده همه اصولگرایان است.


وی در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان در موضوع همگرایی به عنوان یک واجب سیاسی در شرایط فعلی بپردازند گفت: این همگرایی ضرورت اجتناب ناپذیر ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و سایر وقایع مهم مربوط به انقلاب اسلامی است. اصولگرایان هیچ راه دومی جز ائتلاف، پیش پایشان نیست.


حبیبی تصریح کرد: حاضر و ناظر دانستن خداوند قادر متعال به همه نیات و اعمال، ثبات در پای بندی به اصول و تسامح و انعطاف در روشها و سلیقه ها، شناخت آسیب های قبلی و رفع آنها، پای بندی به صداقت و انصاف و حفظ حرمت همه همراهان و پرهیز از خود شیفتگی، ترجیح مصلحت و منافع جریان اصولگرایی به مصلحت و منفعت گروهی و حزبی، انطباق کامل مستمر گفتمان جریان اصولگرایی با گفتمان رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اله العظمی خامنه ای، برخی از شروطی است که رعایت آنها اصولگرایان را در صراط مستقیم همگرایی ولایی و بصیرت انقلابی ثابت قدم خواهد داشت.


وی افزود: حزب موتلفه اسلامی محوریت جامعتین، یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز را برای همگرایی کامل و جامع اصولگرایان از ضروریات اجتناب ناپذیر می داند و معتقد است همه شخصیتهای بزرگ روحانی و غیر روحانی ای که در طول انقلاب پشت سر امام (ره) و مقام معظم رهبری، شجاعانه و صریح حرکت کرده اند و از مشی سکوت و عافیت طلبی ای که ریشه در حفظ خودشان به جای حفظ انقلاب و رهبری انقلاب دارد، پرهیز جدی و مداوم کرده اند، می توانند مشاوران معتمد و موتمن در مرحله تصمیم سازی جامعتین باشند.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: محوریت جامعتین یعنی محوریت دو نهادی که ریشه محکم در انقلاب اسلامی دارند و در واقع با هم یکی هستند. در جریان رقیب اصولگرایان تلاش برای همگرایی و ائتلاف بین خودشان به خصوص بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مجددا آغاز شده و ادامه دارد.


وی افزود: بسیاری از اصلاح طلبان در تحلیل های خودشان در رابطه با دولت یازدهم سه نوع رفتار را پیش بینی کرده اند. یکی اینکه اگر دولت عملکرد ضعیف و یا منفی ای در ذهن عامه مردم داشته باشد شریک دولت نباشند. دوم اینکه برای به دست داشتن اهرمهای قدرت در این دولت مانعی سر راهشان نباشد و سوم اینکه اگر زمانی هم به عبور از روحانی رسیدند راهشان هموار باشد.


حبیبی اظهار داشت: برخی از آنها برای انتخابات خبرگان و مجلس در سال آینده می خواهند از اهرمهای در دست دولت استفاده کنند هر چند مجموعه سیاستهای آنها در رابطه با دولت دچار تناقض است.


وی افزود ما از رئیس جمهورانتظار داریم که به هیچ حزب و گروه و جناحی اجازه استفاده از امکانات دولتی را برای مقاصد گروهی ندهد و به خصوص با آن دسته از دولت مردانی که احتمالا چنین سودائی را در سر می پرورانند، در حد حذف آنها برخورد نمایند.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما اعتراضی به اصل رقابت سالم اصلاح طلبان داخل نظام با اصولگرایان نداریم ولی هشدار می دهیم که فتنه گران سال ۸۸ و قبل و بعد از آن به دنبال به دست آوردن کلاهی از نمد اصلاح طلبی بوده و هستند. آنها در فتنه ۸۸ موفق شدند به جای یک کلاه تعداد کثیری کلاههای متنوع با رنگ سبز را از همین نمد برای خود فراهم کنند.


حبیبی بیان داشت: طرد کامل و صریح اصحاب فتنه از طرف مدعیان اصلاح طلبی و پشتیبانان گویا وخموش آنها یک ضرورت دنیوی و اخروی برای جریان اصلاح طلبی است.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اصولگرایان برای اینکه دین خود را در حفظ دست آوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی ادا کنند باید به سوی قله همگرایی ولایی با بصیرت انقلابی حرکت کنند. اصولگرایان باید صفوف خود را فشرده و یکپارچه کرده تا مصداق بنیان مرصوص باشند و تحت امر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای وظیفه دینی و انقلابی خود را انجام دهند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه و کشورگفت: خطر تکفیری ها برای ما در همه کشورهای منطقه یک خطر جدی است . راهبردهای صحیح رهبری، خطر تروریستهای تکفیری را در پشت مرزهای ما با عراق متوقف کرده است. همین راهبرد، تکفیری ها را در سوریه زمین گیر کرده است اما خطر دفع نشده است. تحرک آنها در مرز افغانستان رصد شده است و در داخل هم تحرکاتی دیده می شود. برای کلید زدن عملیات تروریستی باید هوشیار بود. آنها قبل از دست زدن به عملیات تروریستی به فکر داشتن پایگاههای تبلیغی در منطقه هستند.


وی افزود: القاعده، داعش و سایر گروههای تکفیری در حال حاضر ماموریت خاموش کردن شعله مقدس بیداری اسلامی در منطقه و جهان را به عهده دارند و به طور عمومی و کلی از طرف غرب و رژیم صهیونیستی حمایت می شوند.


حبیبی بیان داشت: به گفته شورای روابط خارجی آمریکا، قرن بیست و یکم قرن تقابل اسلام و تمدن غربی است و سردمداران غرب برای این تقابل درگیری بین مسلمانان و به قول جورج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا جنگ صلیبی مجدد را طراحی کرده اند و مشغول اجرای آن هستند.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خطر بازتولید فتنه اظهار داشت: خطر بازتولید فتنه در داخل عمده ترین موضوع سیاست داخلی است. آمریکایی ها از زنده کردن فتنه نا امید نیستند، برخی از افرادی که توهم براندازی نظام تعادلشان را در هم ریخته مهمان اجلاس اخیر اصلاح طلبان بوده اند.


وی افزود: انتظار ما از آن دسته اصلاح طلبانی که لااقل خودشان را داخل نظام می دانند و دم از اطاعت از رهبری می زنند این است که فتنه براندازانه ۸۸ و نظیر آن را خط قرمز بدانند و آن را اعلام نمایند.


حبیبی تصریح کرد: اگر برخی از آنها در محافل خصوصی ،ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ راواهی می دانند که چنین نیز هست این ادعای شیطانی را به صورت علنی و صریح مردود اعلام کنند.چرا اقدامات سران فتنه و اصحاب فتنه و شعارهای ضد دین و ضد انقلابی آنهارا به طور رسمی محکوم نمی کنند واز آنهاتبری نمی جویند ، مگر یادشان رفته که دارو دسته سلطنت طلب ها، مارکسیست ها،بهایی ها، آوازه خوانان فاسد رژیم گذشته و سایر عروسکهای خیمه شب بازی، در اوج جریان فتنه ۸۸ شال سبز به گردن آویخته بودند و در حمایت از فتنه و اصحاب فتنه عربده سر می دادند. مگر برخی از فتنه گران در خارج و داخل، پیشنهاد دهنده یا بانی تشدید تحریم ها علیه ملت ما نبودند. آیا سکوت باز هم جایز است؟


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به تحریم ها و مذاکرات هسته ای گفت: ما معتقدیم سهم تحریم ها در اقتصاد ما ، عددی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است. چاره ان هم تکیه عملیاتی بر اجرای موازین اقتصاد مقاومتی است.


وی افزود: راجع به مذاکرات هسته ای با صرف نظر از پاره ای اشتباهات مثل قدم زدن وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آمریکا در خیابانهای ژنو و نظیر آن ، معتقد به پشتیبانی از هیات مذاکره کننده تا زمانی که خط قرمز های اصلی نظام را رعایت می کنند هستیم.


حبیبی ابراز داشت: آنها باید توجه داشته باشند که دولتمردان اکثریت اعضاء ۱+۵ قابل اعتماد نیستند و تا زمانیکه چرخ مقدس انرژی هسته ای صلح آمیز ما در حرکت است در موضع دشمنی با ما خواهند بود.


وی در پایان گفت: دشمنی آنها در موضوع انرژی هسته ای هم محدود نخواهد بود، حرف اصلی دشمنان، اعلام پشیمانی ملت ما از ادامه انقلاب اسلامی و پیوستن ما به آن نوع از نظم نوین جهانی است که اتاق های فکر آنها طراحی کرده اند. ایستادگی رهبری و ملت ما در مقابل زیاده خواهی آنها، تا کنون مانع تحقق نیات شیطانی آنها بوده و هست و با عنایات ویژه الهی خواهد بود.

کد خبر: 207442

وب گردی

وب گردی