تهران - ایسکانیوز: صحبت‌های ذوالفقارنسب درباره قرارداد اولیه کی‌روش و فدراسیون فوتبال در برنامه 90، با واکنش رئیس پیشین کمیته امور بین الملل فدراسیون فوتبال همراه شد.

بعد از جام ملت‌های آسیا و تقابل موافقان و مخالفان کی‌روش، باز هم بحث قرارداد این سرمربی پرتغالی به میان آمد. بیژن ذوالفقارنسب که در برنامه نود پنجشنبه شب به عنوان کارشناس مخالف کی‌روش حضور داشت از قرارداد اول سرمربی تیم ملی انتقاد کرد و اعتقاد داشت در این قرارداد منافع ایران رعایت نشده است.

یکی از موضوعات مورد انتقاد ذوالفقارنسب و بسیاری از مخالفان کی‌روش، نظارت نکردن این مربی روی رده‌های پایه تیم‌های ملی بود. عباس ترابیان رئیس وقت کمیته امور بین الملل فدراسیون فوتبال و مسئول مذاکره با کی‌روش این انتقادات را قبول ندارد. ترابیان به «ایسکانیوز» گفت بر اساس قرارداد سه سال و نیم قبل، وظیفه کی‌روش بوده بر تیم‌های پایه نظارت داشته باشد: «مسئله نظارت نداشتن کی‌روش روی تیم‌های امید ربطی به قرارداد او نداشت. ما در قرارداد آورده بودیم کی‌روش مسئولیت مستقیم تیم ملی را دارد و باید روی تیم‌های امید و زیر 19 هم نظارت داشته باشد.»

ترابیان اعتقاد دارد نحوه اجرای این بندها ربطی به اصل قرارداد ندارد: «قرارداد یک بحث است، نحوه اجرای آن یک بحث دیگر. نباید این دو موضوع را قاطی کرد. ما در قرارداد موضوع تیم‌های پایه را آورده بودیم اما اینکه چرا اجرا نشده را باید از مسئولان مربوطه بپرسید. خیلی اوقات دو طرف توافق می‌کنند یکسری بندها طور دیگری اجرا شوند یا اصلا اجرا نشوند.»

ترابیان توضیح می‌دهد بر خلاف گفته‌های ذوالفقارنسب، همه مسائل در قرارداد کی‌روش لحاظ شده بود: «همه چیز دقیق در قرارداد توضیح شده بود. بر اساس تعهد طرفین، نمی‌توانم جزئیات قرارداد را توضیح بدهم اما پاداش و جریمه‌ها همگی مشخص بود. البته تا پیش از صعود تیم ملی به جام جهانی پاداشی نداشتیم و اولین پاداشی که کی‌روش گرفت برای صعود به مسابقات جام جهانی بود.»

مبلغ قرارداد کی‌روش، توافقی بین کفاشیان و سرمربی تیم ملی بوده است: «در مورد مبلغ قرارداد مذاکرات زیادی انجام شد. در نهایت کفاشیان و کی‌روش بر سر مبلغ ثبت شده توافق کردند.»
کد خبر: 207550

وب گردی

وب گردی