تهران- ایسکانیوز: وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر انتقال بازگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: متولی تنظیم بازار هستیم.

محمود حجتی در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اینکه شرکت بازرگانی دولت واگذار نشده است گفت: در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی زیرمجموعه جهاد کشاورزی است و اینکه واگذاری آن در کمیسیون صنعت مجلس در حال بررسی است صحت ندارد.

حجتی در واکنش به واردات شکر و برنج افزود: فعلا هیچ نیازی به واردات شکر و برنج نداریم اما اینکه عده‌ای همچنان به دنبال واردات هستند، به دلیل آن است که طبیعتشان این است و ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم.


وی درباره واردات شکر افزود: ما هر روز موجودی و واردات شکر به کشور را کنترل می‌کنیم اما نکته مهم آن است که نباید قیمت محصول خارجی از محصول داخلی ارزان تر باشد، ضمن اینکه ما در حال مدیریت این مسئله هستیم و در این زمینه اجازه واردات آزاد شکر را دیگر نمی‌دهیم.


وزیر جهادکشاورزی اظهارداشت: درباره حل مشکلات کارخانجات تولیدکننده شکر نیز مجوزی از شورای اقتصاد دریافت کردیم که کارخانجات به هر میزان که تولید داشتند، در صورت امکان بتوانند واردات انجام دهند و مابه‌التفاوت قیمت داخلی و خارجی را معاف شوند تا فاصله تولید داخل و خارج حفظ شود.


وی تاکید کرد: در حال حاضر واردات برنج نیز ممنوع است اما در صورت نیاز برنج از سوی دستگاههای مربوطه وارد خواهد شد.

وی درباره ادعای وزیر صنعت در خصوص اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران کماکان تحت نظر وزارت صنعت است، گفت: دولت چهار ماه پیش واگذاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهادکشاورزی را تصویب و نهایی کرد و در حال حاضر وزارت جهادکشاورزی مسوول و متولی شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

کد خبر: 207637

وب گردی

وب گردی