ایسکانیوز؛ پلاس+/  به روزهای پرهیاهوی افتتاحیه ی جشنواره فجر نزدیک می شویم همیشه حاشیه ها و ناگفته های جشنواره در خور توجه است چرا که تمام آن ها نگفته های هنرمندانی است که سال ها در عرصه های هنری  مختلف تلاش کردند و همیشه تنها دلخوشی آن ها ارزیابی سالانه ای بوده است که در قالب جشنواره فیلم فجر انجام می شود. اما امسال هم بازار فیلم اولی ها داغ است. آیا تنها سه جایزه برای فیلم اولی ها کافی است؟

ایسکانیوز با سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم جامه داران در بخش فیلم اولی های جشنواره فجر امسال گفت و گو کرد؛ او میگوید : ضوابطی که درباره فیلم اولی ها و تعداد سیمرغ های آن ها از طرف دفتر جشنواره تبیین شده است سال ها در حال اجرا است با این وجود که دغدغه همیشه هنرمندان این است که اگر با فیلم اولی ها کار کنند دیده نمی شوند نه تنها در بخش مسابقه ارزیابی نمی شود بلکه در نگاه مردمی هم نمایش داده نمی شود تا حداقل نگاه مردم و انتقاد منتقدین آن ها را دلگرم کند.

ساداتیان در ادامه اشاره کرد: فیلم در بخش "فیلم اولی ها" در سه حوزه کارگردانی، بازیگری و خود فیلم ارزیابی می شود در صورتی که اصولا یک تیم 17 نفره یک فیلم را حمایت می کنند که اکثر آن ها هم حرفه ای و باتجربه و زبده هستند. اما در این بخش شاید آنطور که شایسته است فیلم ها مورد ارزیابی قرار نمی گیرند. پیشنهاد ما این است که به این فیلم ها اجازه نمایش در بخش نگاه مردمی را بدهند تا حداقل با این قدم خستگی کار را از تن هنرمندان آن بیرون بیاورند.

این تهیه کننده خوش سابقه سینمای ایران افزود: فیلم امسال من "جامه داران" برگرفته از یک قصه است که در افکار عمومی مورد توجه قرار گرفته و در کران خصوصی هم نمره های قابل قبولی به آن داده شده است امیدوارم  این فضا ادامه داشته باشد و مورد ارزیابی عادلانه هیئت داروران قرار بگیرد و مخاطبان هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

ساداتیان اشاره کرد: جذابیت قصه تبدیل به یک فیلم نامه حرفه ای شد و این فیلم نامه تبدیل به فیلمی شد که خودم از دیدن آن لذت می برم. این قصه ی خوب به همراه تیم حرفه ای این کار این انگیزه را برای من ایجاد کرد که این فیلم را بسازیم و به جشنواره بفرستیم.
کد خبر: 207733

وب گردی

وب گردی