تهران - ایسکانیوز:‌ استرالیا با گلزنی در وقت‌های تلف شده کره جنوبی را شکست داد و برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

استرالیا که برای سومین دوره در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کرد، میزبان این دوره از مسابقات بود. آن‌ها سال 2007 در مرحله یک چهارم نهایی و سال 2011 در بازی فینال به ژاپن باختند و از قهرمانی دور ماندند. حذف ژاپن توسط امارات در این دوره کار استرالیا برای قهرمانی را ساده‌تر کرد.

بازی استرالیا و کره جنوبی بر خلاف انتظارات، یک طرفه به سود کره جنوبی آغاز شد. کره‌ای‌ها چند بار تا آستانه فرو ریختن دروازه استرالیا جلو رفتند اما در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند. در دقایق پایانی نیمه اول، استرالیا بر خلاف جریان بازی گل اول مسابقه را زد. لونگو با یک حرکت زیبا و شوت پشت محوطه جریمه دروازه کره جنوبی را باز کرد تا این تیم برای اولین بار در این تورنمنت گل بخورد.

در نیمه دوم، کره‌جنوبی حملات زیادی برای گل مساوی انجام داد. با نزدیک شدن بازی به دقایق پایانی، روحیه کره‌ای‌ها پایین‌تر آمد و حملات این تیم کم خطرتر شد. استرالیا در این شرایط فرصت زدن گل‌های بعدی را هم داشت. بازی از دقیقه 90 هم عبور کرد و در شرایطی که استرالیایی‌ها برای جشن قهرمانی آماده می‌شدند سون هیونگ مین با یک حرکت ترکیبی تک به تک شد و گل مساوی را زد.

در وقت‌های تلف شده دو تیم خسته بودند و موقعیت‌های کمی روی دروازه‌ها شکل گرفت. کره جنوبی که روحیه بالایی داشت در دقایق ابتدایی شرایط بهتری داشت اما استرالیا به مرور بازی را در اختیار گرفت. آن‌ها در دقیقه آخر وقت اضافه اول با حرکت استثنایی لوریچ و ضربه ترویسی گل دوم را زد و دوباره در آستانه قهرمانی قرار گرفت. در وقت اضافه دوم، کره جنوبی بی‌محابا حمله کرد و استرالیا هم بارها فرصت زدن گل سوم را داشت. این بار استرالیا توانست از گل پیروزی‌اش دفاع کند و به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد.
کد خبر: 207773

وب گردی

وب گردی