ایسکانیوز : بنیاد ملی بازی های رایانه ای امروز خبری را در رابطه با برگزاری لیگ داخلی بازی های رایانه ای منتشر کرد که با واکنش انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک همراه شد.

میثم طهماسبی دبیر انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک در گفتگو با ایسکانیوز این کار بنیاد را غیرقانونی و  غیر اخلاقی خواند.

در متن خبر بنیاد آمده :

«سخنگوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: لیگ بازی های رایانه ای ایران با همکاری بنیاد برگزار می‌شود.

"هادی کافی"به جلسات و مکاتبات صورت گرفته مابین مدیران بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و نماینده جام جهانی بازی های رایانه ای در ایران (مکعب) اشاره کرد و افزود: این بنیاد که تنها متولی رسمی بازی های رایانه ای در کشور است حامی و همکار لیگ بازی های رایانه ای در ایران خواهد بود.

سخنگوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یادآور شد: نخستین دوره لیگ بازی های رایانه ای ایران با همکاری بنیاد در بالاترین سطح ممکن در برگزارشد.

همچنین پیش از این نیز همکاری مشابهی در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای بین این بنیاد و مکعب صورت گرفته بود و این دومین همکاری در این زمینه است.

گفتنی است نخستین دوره لیگ بازی های رایانه ای در سال 1394 با هدف فرهنگ‌سازی صحیح در بازی های رایانه ای و نیز دفاع از عنوان قهرمانی ایران در جام جهانی بازی های رایانه ای 2015 برگزار می‌شود.»

میثم طهماسبی ، دبیر انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک در گفتگو با ایسکانیوز این کار را غیرقانونی خطاب و اعلام کرد که وظیفه برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای برعهده وزارت ورزش و جوانان و زیر مجموعه آن ، انجمن بازی های الکترونیک است.

«از زمان تاسیس این بخش ، وظیفه برگزاری لیگ های داخلی و اعزام قهرمانان برعهده انجمن بازی های الکترونیک است. بازی های الکترونیک بخشی از ورزش کشور است و برگزاری تمامی مسابقات ورزشی بر اساس قانون برعهده وزارت ورزش و جوانان است که متولی ورزش در کشور است.»

البته طهماسبی اعلام کرد که مشکلی با برگزاری مسابقات بازی های الکترونیک توسط مجموعه های دیگر ندارد ؛ هرچند انجام چنین کاری ، نیاز به هماهنگی با انجمن بازی های الکترونیک  دارد.

«ما از برگزاری لیگ های جداگانه در کشور استقبال می کنیم اما بر اساس قانون هر شرکت یا مجموعه ای که قصد برگزاری چنین رقابتی هایی را دارد باید با انجمن بازی های الکترونیک وارد مذاکره شود. اگر فردی یا گروهی خلاف این عمل کند ما از طریق قانون وارد عمل می شویم.»
کد خبر: 207775

وب گردی

وب گردی