تهران- ایسکانیوز: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از رونمایی سبک جدید آموزشی این سازمان که به صورت مجازی ارایه می شود در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز؛ کوروش پرند در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان سما که صبح امروز برگزارشد اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی آموزش های کوتاه مدت و منطبق با نیاز بازار کار است که در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی به ارایه آموزش های مورد نیاز می پردازد.

وی در ادامه به تدوین 5 هزار استاندارد آموزشی از سوی این سازمان اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگی های مهم در فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گستردگی کار است به طوری که آموزش های مهارتی تمامی اقشار از جمله عشایر، روستاییان، زنان خانه دار، بیکاران، دانش آموزان، دانشجویان و صنایع را در بر می گیرد.

همچنین در پادگان ها و زندان ها و به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی نیز آموزش های مهارتی ارایه می شود.

پرند در ادامه به دو سبک دولتی، خصوصی ارایه آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 700 آموزشگاه دولتی به ارایه آموزش های مهارتی بیشتر در حوزه های صنعت و کشاورزی و 14 هزار آموزشگاه آزاد نیز که بیشتر در حوزه خدمات فعال هستند در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از رونمایی سبک جدید آموزشی در این سازمان خبر داد و گفت: در این سبک آموزشی سعی داریم تا قسمتی از آموزش های غیر رسمی را از طریق مجازی و پیامکی پیاده سازی کنیم که این برنامه بلندمدت، برای سال 94 است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای اولین بار و با تلاش های صورت گرفته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درصدد هستیم تا آزمون های بین المللی را به صورت حرفه ای در کشور برگزار کنیم که این امر می تواند موفقیتی برای کشورمان محسوب شود.

او در رابطه به سه طرح مصوب این سازمان در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و افزود: در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال که در یک و نیم ماه گذشته برگزار شد سه طرح سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مصوب شد که یکی از آنها مربوط به توانمندسازی و ارایه آموزش های مهارتی به دانشجویان با تأکید به آموزش های مهارتی بود.

وی افزود: در این طرح بحث کارآموزی نوین برای دانشجویان و طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دنبال می شود که با توجه به بودجه هزار میلیاردی در حوزه اشتغال کشور امیدواریم که شاهد اجرایی شدن طرح های یاد شده در کشور باشیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: طرح دیگری که در سال جاری با جدیت دنبال می شود آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است که در آن آموزش های ارایه شده به سرعت منجر به اشتغال می شود و در آن تعداد زیادی از فارغ التحصیلان نیز تا کنون شرکت داشته اند.
کد خبر: 207840

وب گردی

وب گردی