تهران - ایسکانیوز: علیرضا فغانی به همراه تیم داوری‌اش توانست به خوبی از پس قضاوت فینال جام ملت‌های آسیا برآید و به گفته‌ی محمد فنایی کارشناس داوری با وجود اینکه یک ضربه پنالتی برای استرالیا نگرفت اما نمره 8.5 از 10 این بازی برازنده‌ی او است.

آقای فنایی در مورد قضاوت فغانی و کمک‌های ایرانی‌ صحبت می‌کنید؟ راضی‌کننده بود؟

بله. به نظر من فغانی نشان داد که به حق شایسته قضاوت در دیدار پایانی این جام بوده است و با همکاری کمک‌داوران این بازی به‌خوبی توانست سوت‌های درستی را بزند. فغانی در تمامی صحنه‌ها حضور داشت و نشان می‌دهد که آمادگی جسمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

اشتباه تاثیرگذاری از تیم داوری رخ نداد؟

در دقیقه 6 بازیکن استرالیا به اشتباه توسط فغانی با کارت زرد جریمه شد. در دقیقه 96 هم بازیکن استرالیا با استوک به شکم بازیکن کره‌جنوبی ضربه زد که در خوشبینانه‌ترین حالت باید یک کارت زرد میگرفت و از زمین مسابقه با دریافت دومین کارت زرد اخراج می‌شد! اما فغانی اصلا کارت زردی به بازیکن استرالیا نشان نداد! در دقیقه 109 هم یک پنالتی برای استرالیا باید گرفته می‌شد !

پس با این حساب نباید نمره بالایی به فغانی داده شود! شما چه نمره‌ای به او می‌دهید؟

اتفاقا به او نمره‌ 8.5 می‌دهم چون معتقدم اشتباه تاثیرگذاری نداشته است.

جوی که در ایران راه افتاده است، موفقیت تیم داوری را فقط منوط به قضاوت‌های فغانی می‌دادند و کسی از کمک‌داورهای ایرانی صحبتی نمی‌کند. شما عملکرد کمک‌داورهای ایرانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ابوالفضلی و سخندان به خوبی با داور ارتباط برقرار می‌کردند و در چندین صحنه دیدم که ابوالفضلی با گوشی در حال صحبت کردن با فغانی است که این نکته‌های آموزشی باید در ایران هم ادامه داشته باشد. این افتخار نشان داد تا سطح داوری ما از فوتبالمان جلوتر است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است.
کد خبر: 207864

وب گردی

وب گردی