تهران- ایسکانیوز: مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 اینچئون روز گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد. طبق اعلام مناف هاشمی معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 150، 70 و 40 سکه تمام بهار آزادی دریافت کردند.

در این میان اما، تعداد سکه‌های کمتری به سرمربیان و مربیان داده شده و این موضوع اعتراض برخی از آنها را به دنبال داشته است. به سرمربیان 30 سکه و به مربیان 20 سکه بهار آزادی داده شده و همین موضوع باعث اعتراض مربیان رشته‌هایی نظیر کاراته، تکواندو و کشتی شده است. آنها اعتقاد دارند این تفاوت در تعداد جوایز اهدایی به هیچ عنوان عادلانه نیست. تعدادی از مربیان تیم‌های مدال آور در گفت‌وگو با ایسکانیوز، اعتراضشان را به تعداد سکه‌های اهدایی مطرح کردند.

54772317214385868982


حسین اوجاقی/ سرمربی تیم ملی ووشو:

تعداد سکه‌ها نصف دوره قبل بود

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو یکی از مربیانی است که به تعداد سکه‌های اهدایی معترض است. او در این باره می‌گوید: « امسال نسبت به دوره قبل، تعداد سکه‌های ورزشکاران حدود 20 تا 30 درصد افزایش داشت اما نکته جالب برایم این بود که تعداد سکه‌های مربیان تقریبا نصف سکه‌های دوران قبل بود.»

اوجاقی ادامه داد: « جالب‌تر اینکه من در دور قبل مسابقات آسیایی مربی بودم و این‌بار در سمت سرمربی در کنار تیم ملی ووشو حضور داشتم با این وجود تعداد سکه‌هایم کمتر از دور قبل بود.»

سرمربی تیم ملی ووشو در ادامه تاکید کرد: « به عقیده من برای کسب موفقیت در ورزش که همان مدال‌آوری است سه رکن وجود دارد. ورزشکار، مربی و مدیر سه ضلع موفقیت یک ورزشکار هستند که نبود هر کدام از این اضلاع در روند موفقیت تاثیرگذار است.»

اوجاقی در پایان تاکید کرد: «درست است که ورزشکار در مسابقات کار اصلی را انجام می‌دهد اما مربیان هم برای ورزشکاران زحمات زیادی می‌کشند و پا به پای ورزشکار در اردو حضور دارند. بنابراین نباید بین جوایز آنها تا این حد فاصله وجود داشته باشد.»

iritf.moghanlo_m_1[1]

بیژن مقانلو/ سرمربی تیم ملی تکواندو:

آبروی ایران را خریدیم اما دیده نشدیم

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو یکی دیگر از سرمربیانی است که به نوع تجلیل از مربیان معترض است. مقانلو درباره مراسم برگزار شده برای تجلیل از ورزشکاران به ایسکانیوز گفت: « از حضور رئیس جمهور محترم در این مراسم تشکر می‌کنم چرا که حضور دکتر روحانی در این مراسم باعث شد تا انگیزه ورزشکاران برای کسب موفقیت‌های بیشتر بالا رود اما در مقابل باید گلایه‌ای از وزارت ورزش داشته باشم چرا که با برنامه‌ریزی آنها شان و منزلت مربیان به معنای واقعی زیر سوال رفت.»

مقانلو ادامه داد: « ای کاش حداقل توجه بیشتری به رشته‌های مدال آور داشتند چرا که ما 12 رشته طلایی در 3 فدراسیون و 4 رشته داشتیم و در مجموع 13 مدال طلا برای ایران کسب کردیم. تکواندو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی و کاراته چهار رشته‌ای هستند که به معنای واقعی در مسابقات آسیایی آبروی ایران را خریدند و در هفته دوم مسابقات اکثر مدال‌ها را کسب کردند اما ای کاش حداقل شان مربیان این رشته‌ها بیشتر رعایت می‌شد.»

سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین تاکید کرد: «تیم ملی تکواندو در حالی 4 مدال طلا در این مسابقات کسب کرد که سرمربی تیم 30 سکه و دستیارش 20 سکه جایزه گرفتند. مربیان حداقل می‌توانستند یک سوم ورزشکاران جایزه بگیرند اما جایزه فعلی به شکلی است که در ازای یک مدال طلا سرمربی 7 سکه و مربی 5 سکه از 150 سکه ورزشکار سهم دارد.»

مقانلو در پایان تاکید کرد: «بی‌توجهی به مربیان انگیزه را از آنها سلب می‌کند که مطمئنا این بی‌انگیزگی در نهایت عواقب بدی برای تیم‌های ملی خواهد داشت. این درست نیست که پس از شکست‌ها مربی به سیبل انتقادات تبدیل شود و در زمان پیروزی‌ها اصلا دیده نشود.»

13930430155418503_PhotoL

مهدی بی‌باک/ مربی تیم ملی تکواندو:

کمیته ملی المپیک هم به مربیان پاداش نداد

مهدی بی باک مربی تیم ملی تکواندو علاوه بر اعتراض به مقدار پاداش در نظر گرفته شده برای مربیان از سوی وزارت ورزش، به نحوه برخورد کمیته ملی المپیک با مربیان هم معترض است. او درباره مراسم روز جمعه به ایسکانیوز گفت: « روز جمعه شان مربیان حفظ نشد و تجلیل به عمل آمده قابل قیاس با دور قبل نبود.»

مربی تیم ملی تکواندو در بازی‌های آسیایی ادامه داد :« متاسفانه حتی تفاوتی بین تیم‌هایی که 70 درصد مدال‌های کاروان تیم ملی را کسب کردند قایل نشدند و ای کاش حداقل به مربیانی که شاگردانشان بیش از دو مدال کسب کردند احترام بیشتری می‌گذاشتند.»

بی‌باک با اشاره به مراسم برگزار شده تاکید کرد: «به عقیده من تجلیلی که فدراسیون تکواندو از ما کرد به مراتب شکیل‌تر از این مراسم بود. این مسئله در مقایسه با بضاعت وزارت ورزش و فدراسیون ناراحت‌کننده است.»

مربی تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیایی با اشاره به پیش رو بودن مسابقات المپیک ادامه داد: « مسابقات المپیک در پیش است و هدیه‌های این مراسم می‌توانست انگیزه‌ای برای مسابقات المپیک باشد اما با این شرایط انگیزه‌ها از بین می‌رود.»

او همچنین گفت: « در حال حاضر ما در ازای 4 مدال طلا یک دهم تا یک پانزدهم مدال‌آور جایزه گرفته‌ایم و با این شرایط شان مربیان زیر سوال می‌رود.»

بی‌باک در پایان تاکید کرد: «بعد از کسب مدال کمیته ملی المپیک به ورزشکاران مدال آور 5 هزار دلار جایزه داد که آنجا هم مربیان نادیده گرفته شدند و هیچ پاداشی به آنها تعلق نگفت.»

Iraj-L_6358


ایرج اقلیمی/ سرمربی تیم ملی قایقرانی:

خارجی بودیم این‌طور برخورد نمی‌کردند

ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی‌ قایقرانی آب‌های آرام نیز از جمله مربیان معترض به مبلغ در نظر گرفته شده برای مربیان است. اقلیمی که این روزها در پرتقال حضور دارد درباره جوایز اهدایی به مربیان مدال‌آور گفت: « در حال حاضر در ایران نیستم و نتوانستم در مراسم حاضر باشم اما امروز حواله سکه‌ها را برایم فرستادند که با دیدن آن خیلی ناراحت شدم.»

او ادامه داد: « این وضعیت واقعا بی انصافی است ما حقوق زیادی نمی‌گیریم و دلمان را به همین جوایز خوش کرده‌ایم که آن هم به شکل شد و به طوری کلی انگیزه را از ما گرفت.»

اقلیمی همچنین تاکید کرد: «پیش از این شنیده بودیم که قرار است به مربیان یک سوم دارنده بهترین مدال تیم پاداش تعلق بگیرد که این اتفاق نیفتاد و آن را هم نصف کردند.»

سرمربی تیم ملی با اعتراض به وضعیت فعلی گفت: «اگر قرار است شان مربیان به این شکل باشد بهتر است مربی خارجی استخدام کنند و اگر می‌توانند این پول‌ها را به آنها بدهند. اما مطمئنا خارجی‌ها با این وضعیت کار نمی‌کنند و از قبل میزان پاداش و دستمزد و تمام حق و حقوقشان را تعیین و در قرارداد ثبت می‌کنند اما متاسفانه در قبال مربیان داخلی تعهدات به راحتی زیر پا گذاشته می‌شود.»
کد خبر: 207880

وب گردی

وب گردی