تهران- ایسکانیوز: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید به اینکه یکی از برنامه های کشور برای دستیابی به اشتغال پایدار توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی است گفت: هر دو هفته یک بار شاهد راه اندازی مراکز آموزشی به ویژه در حوزه مشاغل متوسط خرد و خانگی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز: کوروش پرند در نشست خبری افتتاح اولین کارگاه تخصصی و آموزشی محصول محور تکثیر و پرورش ماهیان زینتی کشور اظهار داشت: یکی از طرح هایی که در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال مورد تصویب قرار گرفت توسعه کسب و کارهای کوچک، متوسط و مشاغل خانگی است.

او در ادامه با اشاره به اینکه کشور با مشکل بیکاری و 40 میلیون جمعیت غیر فعال مواجه است تصریح کرد: یکی از برنامه های کشور در راستای دستیابی به اشتغال پایدار بحث توسعه کسب و کارهای کوچک، متوسط خرد و خانگی است چرا که بنا به گفته ی وزیر کار اشتغال های بزرگ از طریق کسب و کارهای خرد ایجاد می شود.

پرند افزود: در جلساتی هم که با استانداران داشته ایم خواستار توجه به این موضوع بوده ایم چرا که توسعه این بخش همسو با اقتصاد مقاومتی می تواند به رشد بهره وری در کشور منجر شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه به موضوع پرورش ماهیان زینتی و اهمیت آن پرداخت و خاطر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 18 استاندارد مهارتی در زمینه آبزیان وجود دارد.

همچنین در مورد ماهیان زینتی نیز 2 استاندارد تدوین شده است. همچنین استانداردهای جدیدی از جمله تغذیه ماهیان، پیشگیری و درمان، فروش و بازاریابی نیز جزء استانداردهای فنی و حرفه ای است.

پرند تأکید کرد: تقریبا هر دو هفته یک بار یک مرکز در حوزه های سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی، نساجی و پوشاک، بازاریابی و بازارسازی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، انرژی های تجدید پذیر، صنایع غذایی و کشاورزی با تأکید بر بخش خصوصی راه اندازی می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان با اشاره به توسعه مشاغل خرد و خانگی در سال 94 خاطر نشان کرد: در سیستم بانکی کشور باید یک بانک ویژه کسب و کارهای کوچک و خانگی ایجاد شود چرا که رفتار بانکی در حوزه کسب و کارهای کوچک با سرمایه گذاری های بزرگ متفاوت است.
کد خبر: 207924

وب گردی

وب گردی