تهران -ایسکانیوز: مراسم سی و ششمین سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی با طنین سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود به یاد ماندنی امام آمد از سوی نیروهای مسلح در فردوگاه مهر آباد آغاز شد.

در روز 12 بهمن ماه سال 1357،در ساعت 9:33 دقیقه صبح سید روح الله موسوی خمینی وارد ایران شد و همه ساله این روز و ساعت برای ایرانیان مورد تکریم و احترام است.

مراسم ویژه سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی صبح امروز با حضور شخصیت های سیاسی، لشکری و کشوری در فرودگاه مهرآباد در حال برگزاری است.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی بجنوردی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، صاحبه عربی همسر رئیس جمهوری کشورمان، حجت الاسلام دعاگو، حجت الاسلام مرتضی اشراقی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نعیمه اشراقی، سید محمد غرضی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و... حضور دارند و قرار است حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد.

در ساعت 9:33 لحظه تیک آف (take off)هواپیمای بنیانگذار انقلاب اسلامی به صورت نمادین پخش شد.

سرودهای به یاد ماندنی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله "خمینی ای امام" ، "بوی گل و سوسن و یاسمن آید" در فرودگاه مهرآباد در حال پخش است.

آخوندی: امام خمینی در اوج انقلاب به افراط گری متوسل نشد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم ویژه بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی ضمن بزرگداشت این روز بزرگ اظهار داشت: امروز به بزرگداشت روزی نشسته ایم که هواپیمایی در میان قلب مردم فرود آمد و روح خدا به تن ملت بازگشت و امیدوارم با بازخوانی این نقطه عطف تحرک آفرین افق نگاهمان به امروز و آینده گشوده تر شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) آن روز با بزرگترین استقبال مردمی به اینجا آمد و دیدار با شهیدان را در بهشت زهرا نخستین میعاد خویش در وطن کرد و سال ها بعد باز هم با بزرگترین مشایعت تاریخ ایران به کنار آنان در همان جا شتافت و آمدن و رفتن امام با یک جلوه بود. آمدنش در میان مردم و رفتنش با مشایعت آنان یک جلوه داشت به این معنا که هر دو جلوه های از حق بودند.

آخوندی با بیان اینکه امام (ره) بزرگترین احیاگرا و بیدادگر ملت در عصر ما بود افزود: در احیای دین چهره دین را از تحریف و انزوا پاک کرد و در بیدادگری ملت جامعه را از بی تفاوتی و جمود در عمل و نظر دور کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه امام (ره) در اوج انقلاب به خشونت و افراطی گری متوسل نشد گفت: بنیانگذار انقلاب هیچگاه از جاده اعتدال و میانه روی و انصاف خارج نشد. وجه بارز احیاگری امام این است که اسلام باید بتواند در عمل حلال مشکلات و معضلات انسان و جامعه باشد و به فرموده صریح خود امام باید تمام سعی ما این باشد که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نظامی متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد.

مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن (7)

وی با بیان اینکه نگاه امام و راه او محدود به گذشته نیست بیان داشت: امام متعلق به امروز و آینده ماست او از آن همه ایرانیان و همه مسلمانان و همه انسان هایی است که قلبشان برای آزادی و عدالت و رشد و بازآفرینی هویت های ملی می تپد و معمار بزرگ ترین انقلاب مردمی در پایان قرن بیستم واضع انقلابی به نام خدا و مدافع ثابت قدم حقوق اساسی ملت است و او میزان را در حکومت داری رای مردم به عنوان حق الناس می دانست که نمی تواند در حصار سلیقه های تاریخی و سیاسی محدود شود.

وی خاطر نشان کرد: این همان خط امامی است که توسط رهبر انقلاب پا گرفته می شود و جلوه آن را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیدیم و جفا به امام و انقلاب اسلامی است که این سرمایه بشری و تاریخی مصروف برداشت ها و اغراض عصری خود کنیم و بگذاریم امام جوانفکر و جوانگرا که نگاهش به آینده بود و در وجود کلام و رفتارش وحدت ملی منافع ملی و مصالح ملی را تجلی می داد برای امروز و فردا هم امام ملت و امام امت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری: امروز شاهد برکات انقلاب در منطقه هستیم

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز انقلاب و ورور پر برکت امام اظهار داشت: من این روز بزرگ را به ملت به ویژه مقام معظم رهبری تبریک می گویم.

ناطق نوری با اشاره به نقش بزرگ انقلاب اسلامی در جهان اظهار داشت: برکات انقلاب را امروز در منطقه شاهد هستیم. ما امروز عزت را در لبنان، حزب الله و حرکت زیبای سید حسن نصرالله می بینیم. این همه آموزه هایی از انقلاب است و همه برکات امام بزرگ ماست و امروز در یمن، سوریه، لبنان و عراق شاهد حضور انقلاب اسلامی ایران هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت: از سوی کمیته استقبال از امام که پایگاه آن در مدرسه رفاه بود برنامه ها سازماندهی شده بود و رأس این کمیته را جامعه روحانیت مبارز تهران مدیریت می کرد و دوستانی که جمعی از آنها از دنیا رفته اند همچون مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی، مهندس بازرگان که همه در آن روز نقش مهمی داشتند.

وی ادامه داد: همه ما با هم در کمیته استقبال امام برنامه ریزی های گسترده ای برای هر چه بهتر برگزار شدن این ورود تاریخی و به سلامت رسیدن ایشان به مقصد داشتیم و من هم در آن زمان طلبه جوانی بودم و بیکار نمی نشستم. مدیریت سالن فرودگاه مهرآباد یعنی همین جا را بدست گرفتم و به همه تأکید کردم تا نظم را رعایت کنند اما به محض ورود امام به سالن تمام برنامه ریزی های ما بهم ریخت و همه به دور امام جمع شدند امام خمینی()ره در همان پایین در هواپیما صحبت کوتاهی کردند سپس با ماشین بلیزر آبی که رانندگی آن هم محسن رفیق دوست داشت ایشان را راهی کردیم.

مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن (2)

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با ذکر هوشمندی امام هنگام سوار شدن به اتومبیل گفت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر یک مبارز انقلاب در شرایطی به کشور آمد که رهبران گذشته و دولت بختیار سر کار بود. جمعی به ایشان می گفتند که به این کشور در این شرایط نیاید چرا که ممکن است هواپیمای حامل امام را بربایند، منفجر کنند و یا جای دیگری بنشانند. اما ایشان با اتکا به خداوند فرمودند که من به مردمم قول دادم که در اولین فرصت به حضورشان برسم و اگر بناست بمانم با ملت می مانم و اگر بناست بمیرم با ملت می میرم.

ناطق نوری ادامه داد: در شرایطی که رژیم شاه هنوز در کشور بود امام شرف یاب شد. امام را برای سوار شدن به اتومبیل همراهی کردیم(یکی از آقایان ملی گراها  مسئول هماهنگی در آن دولت و آمدن امام بود که انصافا زحمت کشیدند) و در ماشینی که قرار بود امام سوار آن شود فردی با بی سیم در صندلی عقب نشست. امام به آن فرمودند تشریف بیارید پایین که آن آقا در جواب ایشان گفت برنامه دست ما است اما امام تاکید کردند تشریف بیارید پایین.

وی گفت: نکته و هوشمندی امام در اینجا بود که حواسش جمع بود تا هیچکس از این موقعیت بهره برداری نکند. خود امام جلوی اتومبیل سوار شد و حاج احمد آقا در صندلی عقب ماشین نشست و راننده هم آقای رفیق دوست بود و من یک پیکان مدل 52 داشتم. صبح نزدیک بیمارستان 1000 تختخوابی که این روزها به نام امام خمینی نامگذاری شده است گذاشتم تا زمان بازگشت امام راحت بوسیله نقلیه برسم و گیت توانیر قرار بود از قبل بگوید که در خیابان های تهران چه می گذرد و تا مسیر بهشت زهرا برنامه ها را مدیریت کند و کمیته استقبال از امام 70 هزار نیروی انتظامی داشت و همه بازوبند داشتند وقتی وارد بهشت زهرا شدیم ماشین امام در عقب، صدا و سیما در جلو و من هم جلوتر از همه اینها بودم.

وی افزود: ماشین حرکت نمی کرد و امام از پشت شیشه برای مردم دست تکان می داد. همه منتظر حرکت ماشین بودیم تا امام به جایگاه بیاید. ماشین حرکت نمی کرد و همه با زبان بین المللی (ایما و اشاره) به همدیگر راهنمایی می کردیم و عجیب است 70 هزار نیروی انتظامی کجا هستند بدلیل ازدحام جمعیت همه این افراد در جایی مستقر بودند که پیدا نبود. همه مسئولین هم در قطعه 17 بهشت زهرا منتظر ورود امام در جایگاه بودند و جمعیت فوق العاده بود. ماشین حامل امام ایستاده بود اما چیزی پیدا نبود و تنها تپه ای از انسان ها دیده می شد با این وجود امام در آن حال هم دست تکان می داد و فشار به کاپوت ماشین وارد شد. پروانه و رادیاتور ماشین سوراخ شد در نتیجه ماشین خاموش و دیگر روشن نشد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در ادامه به ذکر خاطره ای از شب قبل از ورود امام پرداخت و گفت: آن شب اعضای کمیته استقبال در یک اتاق جمع بودیم. شهید مطهری هم بود. در راهروی ساختمان کسی رد می شد و به گوش من اسمی از هلی کوپتر چیزی که تا آن لحظه نمی دانستم چیست و امام هر لحظه می خواست از ماشین پایین بیاید اما ما قفل مرکزی را زدیم تا ایشان در را باز نکنند در این فاصله هلی کوپتر نظامی 214 به سمت ماشین امام آمد و ازدحام جمعیت مانع نشستن هلی کوپتر می شد. برای هدایت ماشین به دم هلی کوپتر تلاش می کردیم اما عده ای از جمعیت ماشین را به عقب و عده ای آن را به جلو می کشیدند.

وی ادامه داد: من روی کاپوت ماشین ایستادم. آن زمان هم که نمی دانستم هلی کوپتر چیست و نمی دانستم هر آن پره های هلی کوپتر سر من را بزند و درب ماشین آنجایی که امام نشسته بود قفل بود راننده هم بیهوش شده بود. امام را از سمت راننده بیرون آوردیم و خلبان هلی کوپتر سرگرد نیروی هوایی بود و اصرار می کرد که ما بخاطر ازدحام جمعیت نمی توانیم بلند شویم. از طرفی هم حکومت دست بختیار بود و ما نمی دانستیم به این آقا اعتماد کنیم یا نه. به او گفتیم ما نمی دانیم باید بلند شوی. انگار آن روز فرمانده من بودم. پس از آن به داربست رسیدیم. پیرمرد (امام خمینی) خم شد و از زیر داربست عبور کرد و به جایگاه خود آمدند و همان سخنرانی معروف را ایراد فرمودند.

ناطق نوری در ادامه به ذکر خاطره لحظه پس از سخنرانی امام در بهشت زهرا و انتقال امام به مدرسه علوی پرداخت و گفت: عکس امام خمینی وجود دارد و در این عکس امام، امامه سرشان نیست و چشم به آسمان دوختند اما آرام است. یک لحظه تصور کردیم که ایشان را از دست داده ایم اما خدا را شکر با دست های مردم امام انتقال داده می شد و حدود 10 دقیقه حال مناسبی نداشتند. دست را روی زمین گذاشته و سرشان هم پایین بود و پایین چشمشان هم کبود شده بود و در آن شلوغی چشمم به آمبولانس شرکت نفت شهرری خورد. امام را سوار آمبولانس کردیم حاج احمد آقا هم که هر لحظه کنار امام بود و ایشان را رها نمی کرد با سختی در ماشین سوار شد و من هم آن زمان جوان بودم پریده و آژیر و بلندگوی آمبولانس را برداشتم.

وی ادامه داد: به راننده هم گفتم از درخت و قبر و هر چه هست بگذر و پشت بلندگو اعلام کردم یکی از علما حالشان به هم خورده بروید کنار . هر که اتفاقی برایش بیافتد پای خودش است و جای فرعی پیدا نمی کردیم و من به راننده می گفتم فقط حرکت کن. یک مرتبه در یک فرعی رسیدیم و دیدیم که انسان ها همچون موج بیرون می زنند ناچار شدم با آجر و سنگ مردم را دور کنند امام می گفت نزنید من هم می گفتم چاره ای نیست و آن زمان تمام مدیران کمیته استقبال و شخصیت ها امام را گم کردند. تنها می دانستند که نیروی نظامی امام را برده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: بار دیگر سوار هلی کوپتر شدیم که خلبان آن افسر نیروی هوایی بود. جایی برای نشستن پیدا نمی کردیم ناچار شدیم در همان بیمارستان 1000 تختخوابی که همان موقع من متوجه شدم به اسم امام نامگذاری شده است فرود بیاییم و پس از اینکه پرسنل بیمارستان و مردم متوجه شدند که امام در بیمارستان است همه بر سر ما ریختند. با تکان دست امام دوباره معادلات به هم ریخت صحنه عجیبی بود و مردم باور نمی کردند این امام است.

وی ادامه داد: امام فرمودند بروید منزل آقای کشاورز (از نزدیکان مرحوم پسندیده) به سمت شمران قدیم شریعتی الان در خیابان خلوتی ایستادیم این در حالی است که همه در بهشت زهرا بوده و دنبال امام هستند و نمازی سه نفره خواندیم و ناهار نان و کره خوردیم. همه گروهها از مسئولین و انقلابیون حتی نیروی ساواک سوال می پرسیدند که هلی کوپتر امام را کجا برده است.

ناطق نوری گفت: نه من عبا داشتم نه امام و نه حاج احمد آقا بنابراین به منزل جمارانی رفتم و دو عبا گرفتم. فردا صبح قرار بود امام در مدرسه رفاه سخنرانی کند و همانجا به آقای مطهری گفتم که مدرسه علوی شماره 1 جای کمتری دارد. اما شهید مطهری می گفت همان جا خوب است از طبقه دوم رفاه امام را پایین آوردیم. شهید مطهری دست امام را گرفته بود از مدرسه علوی دیواری را سوراخ کردیم ایشان را به پارکینگ انتقال دادیم. پیکانی بود که نمی دانیم متعلق به چه کسی بود دزدیدم و امام را سوار آن کردیم و به سمت مدرسه علوی شماره 2 رساندیم. خودم هم به مدرسه علوی شماره 1 رفته و پشت میکروفون اعلام کردم امام را به مدرسه علوی 2 منتقل کردیم.

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی: ایران پس از کودتای 28 مرداد به سمت مستعمره شدن پیش رفت

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام (ره) به میهن که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد ضمن گرامیداشت سی و ششمین پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی  اظهار داشت: پس از کودتای 28 مرداد آمریکایی وضعیت سیاسی ایران به سمت مستعمره شدن آمریکا پیش می رفت اما پس از فوت آیت الله بروجردی مستشاران آمریکایی مصونیت غذایی پیدا کردند و شاه خبیث ایران را مستعمره آمریکا کرد.

وی ادامه داد: امام با سخنرانی مفصل خود در مسجد اعظم قم این پیمان را محتوم کرد و شاه را به عنوان خائن ملت به مردم معرفی کرد سپس امام به ترکیه تبعید شد.

آیت الله موسوی بجنوردی با اشاره به حضور امام در عراق گفت: عرب ها به طور عجیبی از امام استقبال کردند که این استقبال در اسناد ساواک هم هست.

مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن (4)

وی در ادامه به نقش موثر اسلام در حکومت اسلامی در جامعه اشاره و تصریح کرد: این قانون است که در حکومت اسلامی نقش مهمی ایفا می کند حتی پیامبر اکرم (ص)هم قانونگذار خداست. در حکومت اسلامی الله حاکم است و بهترین سیستم حکومتی را اسلام دارد که حکومت قانون بر مردم است بنابراین بر مردم کسی حاکم نیست و همه مجری قانون هستیم.

آیت الله موسوی بجنوردی با اشاره به تاثیر حضور امام در تحرک بخشی به جوانان عراقی افزود: کتاب ولایت فقیه امام موجب شد تحرکی در نسل جوان عراقی گذاشته شود. همه امام خمینی(ره) را به عنوان مجدد قبول دارند چرا که ایشان مجدد مذهب و دین است و امام در تجدید حیات اسلام و مذهب تشیع حضوری تاثیرگذار داشت. مذهبی که در مقابل ظلم می ایستد و همچنان ایستاد و ایشان در تحول علمی حوزه علمیه نجف تاثیرگذار بود و این اثر سبب شد تا حکومت بعث عراق و صدام از بین برود.
کد خبر: 208317

وب گردی

وب گردی