معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بررسی مدارک کاندیداهای جایزه مصطفی (ص) که قرار است یک نوبل اسلامی باشد به راحتی نیست و همین مساله علت تاخیر در اعطای این جایزه است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخصوص به تعویق افتادن اعطای جایزه مصطفی خبر داد: علت تأخیر در اعطای این جایزه نرسیدن به نتایج فنی است.
ستاری با بیان این که این جایزه در سال جاری میلادی، ‌یعنی 2015 به برترین‌های علم و فناوری در حوزه‌های تعیین شده اعطا خواهد شد، گفت: پیش از این دی ماه امسال به عنوان زمان اعلام برگزیدگان و اعطای جوایز در نظر گرفته شده بود اما به دلیل این که انتخاب‌ها باید روندی فنی را طی کنند و این روندهای فنی نیز که شامل تأیید اختراعات و مقالات و دستاوردهای علمی و فنی است،‌ روند راحتی نیست،‌ زمان در نظر گرفته شده چند ماه جابجا شد.
او با بیان این که شاید مناسب بود که در جریان توهین‌ها به پیامبر گرامی اسلام(ص) این جایزه که جایزه‌ای علمی است اعطا و در سطح جهانی مطرح شود،‌اظهار داشت : همچنان که گفتم بررسی مدارک کاندیداهای این جایزه که قرار است یک نوبل اسلامی باشد به راحتی نیست و هر کس پای صحبت کمیته‌های علمی بنشینید متوجه این مطلب می‌شود.
کد خبر: 208374

وب گردی

وب گردی