تهران-ایسکانیوز: مجید خزایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، با تأکید بر نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب، دانشجویان را پرچمدار مبارزه با استکبار عنوان کرد و گفت: دانشجویان به عنوان پرچمداران خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی، نقش اصلی را در پیروزی انقلاب به رهبری بنیان گذار انقلاب اسلامی ایفا کردند. اگر حضور فعال، بیدار و ارزنده دانشجویان و دانش آموزان در صحنه های مختلف انقلاب نبود طبیعتا این انقلاب به پیروزی نمی رسید. حتی در 8 سال دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب حضور گسترده نوجوانان و جوانان دانشجو در به ثمر رساندن دفاع مقدس بسیار موثر بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز دانش آموزان را نیز یکی از عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: من در سال 57 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموز بودم و مثل دیگر دانش آموزان همگام با افراد دیگر و به اندازه وسع خودم در مراسم ها و راهپیمایی ها مشارکت داشتم.

وی با اشاره به تغییر ارزش های نسل جدید دانشجویان در دانشگاه ها با نسل دانشجویان زمان انقلاب اظهار داشت: متأسفانه شبیخون فرهنگی دشمن حتی با وجود تأثیر اندک و ناچیزی که بر روی دانشجویان ما دارد در جهت کمرنگ کردن ارزش ها و اهداف دانشجویان گام بر می دارد و دانشجویان را به سمت مسائل بی اهمیت سوق می دهد. خصوصا شبکه های مجازی و اینترنت تا حدودی توانسته است که نقش پر رنگی که دانشجویان در بدو انقلاب داشتند را بعضا کنمرنگ تر کند. البته این مسئله نباید موجب یاس و ناامیدی متولیان امر و مسئولین شود کما این که قشر روشن فکر جامعه همیشه بیدار و توطعه دشمن را می شناسند و همیشه بیدار هستند. لذا باید مسئولین با حساسیت بیشتر از آن مراقبت کنند که انشاء الله نسل جوان و نوجوان ما ذره ای از مسیر ارزش های نظام و ارزش های انقلاب فاصله نگیرند.

مجید خزایی در ادامه افزود: باید با توجه به هجمه هایی که استکبار جهانی نسل جوان ما  را هدف قرار داده است باید بیشتر حواسمان را جمع کنیم. به حمدالله نقش دانشجویان در جهت دهی به جریان ها کم رنگ نشده است اما شاید نشانه هایی با توجه به هجمه های استکبار جهانی در دانشجویان دیده می شود که با مراقبت بیشتر این نشانه ها کنترل شود که انشاء الله نسل جوان ما پر رنگ تر از قبل در مسیر انقلاب گام بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ضمن بیان برنامه های این دانشگاه در ایام الله دهه فجر بیان کرد: در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ستاد دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی به موقع تشکیل شد و برنامه ریزی ها صورت گرفت. برای روز 12 بهمن همزمان با ورود امام خمینی (ره) در محل درب اصلی دانشگاه نمایشگاه کتابی از آثار حضرت امام، دفاع مقدس و سایر کتاب های مذهبی و سیاسی در محوطه باز دانشگاه برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه دهه فجر

وی همچنین افزود: همزمان با اولین روز از ایام الله دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت، این نمایشگاه کتاب با ایستگاه های صلواتی و  پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با استقبال بیشمار و چشمگیر دانشجویان، اساتید و  کارکنان دانشگاه همراه بود.

مجید خزایی در ادامه تشریح برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اعلام کرد: چراغانی و نور افشانی در دانشگاه انجام شده به نحوی که فضای دانشگاه رنگ و بوی ایام الله دهه فجر را داشته باشد تا دانشجوی ما در فضای آن دوران قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برنامه بعدی این دانشگاه برای ایام الله دهه فجر را برگزاری مسابقات هنری و ورزشی عنوان کرد و افزود: کانون های فرهنگی و تشکل های دانشجویی و اساتید نیز برنامه هایی را برای این ایام در دانشگاه تدارک دیده اند.

وی مهمترین برنامه ایام الله دهه فجر در دانشگاه جیرفت را برگزاری راهپیمایی عنوان کرد و افزود: مهم ترین برنامه برگزاری راهپیمایی از محل ساختمان مرکزی تا ساختمان تحصیلات تکمیلی که در آنجا حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است به طول 2 کیلومتر برگزار خواهد شد.این راهپیمایی با حضور مسئولین شهرستان، دانشجویان، اساتید و کارکنان به منظور تجدید میثاق با شهدای گمنام دانشگاه و محکومیت هتک حرمت به ساحت نبی گرامی اسلام برگزار خواهد شد.

مجید خزایی همچنین یکی دیگر از برنامه های دانشگاه را برگزاری نماز جمعه در این واحد عنوان کرد و گفت: اولین جمعه در ایام الله دهه فجر حضور پور شور اساتید، دانشجویان و کارکنان در نماز جمعه است.

وی همچنین اعلام کرد: شورای فرهنگی دانشگاه خود را ملزم می داند که برابر دستورالعمل های صادره از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه برنامه های خود را به نحو احسنت اجرایی و عملیاتی نماید.
کد خبر: 208973

وب گردی

وب گردی