تهران- ایسکانیوز: نشست خبری گروه موسیقی لیان امروز در تالار وحدت برگزار شد.سرپرست این گروه در این نشست گفت:باید به همه بگوییم که بوشهر به غیر از نیروگاه اتمی موسیقی هم دارد. متأسفانه بسیاری از دغدغه مندان و مخالفان که مدعی حمایت از بوشهر بودند اصلا بوشهری نبودند و درد اصلی ما هم همین است.


به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، در این نشست محسن شریفیان سرپرست گروه لیان و سید علی میرمحمدی مدیر برگزاری کنسرت لیان رو در روی خبرنگاران به پرسش های آنها پاسخ گفتند.


در ابتدای این نشست سید علی میرمحمدی گفت: با توجه به حمایت رسانه ها از گروه لیان در این مدت پر التهاب به جا خواهد بود اگر اصحاب رسانه را هم از خانواده لیان دانست.


در شرایطی کنسرت لیان را برگزار خواهیم کرد که لغوهای متعدد کنسرت این گروه در شهرستان ها فضا را برای این گروه ملتهب کرده است و این در حالیست که گروه لیان تمام خطوط قرمز را رعایت کرده است. شاید به واسطه هایی دلواپسی هایی وجود داشته باشد اما جنس این دلواپسی ها فرق می کند.


در ادامه محسن شریفیان سرپرست گروه لیان گفت: با وجود تمام فشارها و کارشکنی هایی که از سوی گروهها فضا برای گروه لیان تنگ شده بود حمایت های مسئولین در تمام رده ها فضای خوبی را برای لیان ایجاد کرد که جای دارد از تک تک این عزیزان تشکر کنم.


lian

خوشحالم که اعلام کنم صبح امروز تمام بلیط های مربوط به کنسرت ما فروخته شد. امیدواریم بتوانیم که این کنسرت را برای علاقه مندان تمدید کنیم.


در ادامه محسن شریفیان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا گروه لیان در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکرده است گفت: متأسفانه نتوانستیم با مسئولان برگزاری جشنواره به توافق برسیم. پیشنهادات مالی این عزیزان بسیار اسف بار و در شأن موسیقی قوم خود نمی دیدم که با چنین شرایطی در جشنواره شرکت کنیم.


وی افزود: معتقدم گاهی نبودنمان بهتر از بودنمان است. اما در همین جا باید بگویم که برای تک تک مسئولان احترام قائلم و آنها را دوستان خود می دانم اما شرایط مالی در شأن ما نبود.


در ادامه محسن شریفیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز، مبنی بر اینکه قیمتی که برای شأن خود متصورید چقدر بوده است که نبودن را به بودن ترجیح داده اید گفت: بر خلاف نظر شما باید بگویم گاهی مسائل مالی ارتباط مستقیمی با شأن شما پیدا می کند . ما چیزی جز احترام نمی خواهیم. گاهی رقم ها واقعا در شأن هنرمندان نیستند.


در ادامه شریفیان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بعد از اتفاقات اخیر که منجر به لغو کنسرت شما در بوشهر شد، آیا باز هم برای برگزاری کنسرت در بوشهر اقدام خواهید کرد، گفت: این موسیقی متعلق به مردم است. ما تلاش خود را خواهیم کرد تا این مسائل حل شود. باید با پیگیری و ممارست سدها را شکست و بر مشکلات غلبه کرد.


وی ادامه داد: بخاطر موسیقی همیشه با سه جبهه مختلف جنگیده ام.اول از همه با خانواده ام. که انتخاب ساز نی عنبان را مناسب شأن خود نمی دیدند. خوشحالم که بگویم خانواده ام اکنون بزرگترین حامی من هستند.جبهه دوم جامعه بود که پذیرشی برای این نوع موسیقی نداشت. و جبهه سوم بخشی از حیث مخالف جامعه بود که ساز نی عنبان ساز برگزیده آنها نبود اما اغلب این مخالفت ها ناشی از سوء تفاهم آنهاست. باید تلاش کرد تا فرهنگ و موسیقی بوشهر را به همه بشناسانیم.


سرپرست گروه لیان در ادامه تاکید کرد: باید به همه بگوییم که بوشهر به غیر از نیروگاه اتمی موسیقی هم دارد. متأسفانه بسیاری از دغدغه مندان و مخالفان که مدعی حمایت از بوشهر بودند اصلا بوشهری نبودند و درد اصلی ما هم همین است.


در ادامه شریفیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چرا ساز نی عنبان با چنین مخالفت هایی روبرو شد گفت: متأسفانه ساز نی عنبان به گونه ای جا افتاده که آن را ساز طبقه پایین فرهنگی جامعه می دانند.


در ادامه محسن شریفیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه ایا برای رفع مشکلات حاضرید در سبک و شیوه اجرای خود تغییری ایجاد کنید، گفت: ما هرگز خود سانسور نخواهیم شد و سر آن را نداریم که با خود سانسوری باعث سانسور فرهنگمان شویم. خط قرمز ما مذهب ماست. معتقدم در سایه همین مقاومت هاست که می توان به جایی رسید.


شریفیان در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا برنامه های لیان تکراری است، گفت: موسیقی بوشهر مانند موج است. کسانی که دریا را می شناسند می دانند هر موج با موج دیگر متفاوت است. از آنجا که طرفداران زیادی داریم برای آنکه کارهای ما به گوش همه مخاطبان برسد مجبوریم قطعاتمان را در کنسرت های مختلف تکرار کنیم.


در انتهای این نشست میر محمدی خبرنگار موسیقی ایسکانیوز را مخاطب قرار داد و گفت: در ادامه پاسخ شریفیان به پرسش شما مبنی بر اینکه چه قیمتی برای شأن خود قائلید گفت: دغدغه ما مالی نیست کما اینکه بالاترین قیمت مربوط به کنسرت های لیان همیشه معادل پایین ترین کلیپ های کنسرت پاپ بوده است و این تصمیم قاطع گروه لیان است تا این اتفاق بیافتد. چون معتقدیم به مخاطب باید احترام گذاشت. روا نمی داریم به یک خانواده برای دیدن برنامه ما در این شرایط مالی متحمل هزینه ای معادل چند صد هزار تومان شوند.

کد خبر: 209066

وب گردی

وب گردی