تهران-ایسکانیوز: صبح امروز علی اصغر فانی در مراسم نواختن زنگ گلبانک سی وششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با تبریک فرارسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی به همه دانش آموزان وفرهنگیان کشور اظهار کرد: 12 بهمن ماه سال 57 روز بزرگی بود که امام (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب پس از 15 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت و با قدوم ارزشمند خود انقلاب ، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

او با بیان این که قرار بود حضرت امام (ره) زودتر از 12 بهمن ماه وارد کشور شود تصریح کرد: رژیم شاه فرودگاه ها را بست تا مانع از ورود امام شود که این کار سبب اعتراض روحانیون و تحصن در دانشگاه تهران شد که این موضوع آغاز جریان های اعتراضی و تظاهرات های مردمی بر علیه رژیم شاه شد و من نیز در خدمت این عزیزان بودم.

فانی با اشاره به اتفاقات بزرگی که از 12 تا 22 بهمن ماه افتاد افزود: تظاهرات های مردمی موجب سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد و اعلام پیروزی انقلا ب در رادیو موجی از شور ، شادی و شعف را در مردم ایران ایجاد کرد.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم جهان با اسلام ناب محمدی (ص) که با برنامه ریزی های رژیم شاهنشاهی مغفول مانده بود آشنا شدند و حضرت امام (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی شد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) باعث شد در اقصی نقاط دنیا حرکت اسلامی و استکبارستیزی و آزادی بخش احیا شود.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ظهور داعش در کشورهای منطقه تأکید کرد: این حرکت های استکباری برعلیه حرکت های احیاگر حضرت امام (ره) می باشد.

فانی با بیان این که آموزش وپرورش وظیفه تربیت فرزندان ایران منطبق بر دیدگاه های اسلام را برعهده دارد، عنوان کرد: نهاد تعلیم و تربیت همواره در راستای تحقق دیدگاه های حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری گام های مؤثری برداشته و برخواهد داشت.

عضو کابینه تدبیر و امید ، اجرای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش را نقشه راهی برای تحقق دیدگاه های امام خواند و افزود: آموزش وپرورش امید دارد که بتواند پیرو راستین امام و رهبری و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

فانی یادآوری کرد در 8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت های عزیزان بودیم و در دوران دفاع مقدس مدارس زینبیه و ثارالله در شهرستان میانه مورد بمب باران نیروهای بعثی قرار گرفت که همه دانش آموزان به شهادت رسیدند که جا دارد در سالروز پیروز شکوهمند انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای این دو مدرسه را نیز گرامی بداریم .
کد خبر: 209196

وب گردی

وب گردی