توضیح روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر درباره خبر تک خوانی زنان

تهران- ایسکانیوز:  در پی درج خبری با عنوان « کنسرت تک خوانی زن در جشنواره موسیقی فجر» در یکی از رسانه ها ، روابط عمومی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره بین المللی موسیقی فجر که امسال وارد سی امین سال برگزاری خود شده است هر ساله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی بر طبق موازین جمهوری اسلامی ایران و با حضور خیل عظیمی از هنرمندان داخلی و خارجی از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

در این دوره نیز هنرمندانی حضور دارند که همیشه در چهارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی به فعالیت پرداخته اند . امسال نیز همانند سالهای قبل بخشی به اجرای گروههای موسیقی بانوان اختصاص یافته است که این اجراها فقط مخصوص بانوان بوده است. اجرای سرکار خانم پری ملکی که در خبر آن رسانه بدان اشاره شده با گروه موسیقی «خنیا» است که به صورت همخوانی با آقای فاروغ کسمایی و خانم نیکی شیرپیشه انجام می شود و به هیچ عنوان به صورت تکخوانی نیست.

این بانوی هنرمند با دارا بودن دو گروه یکی مخصوص بانوان و دیگری مختلط (مشتکل از هنرمندان زن و مرد) در جامعه موسیقی ایران فعالیت می کند و حضورش در جشنواره سی ام موسیقی فجر با گروه مختلط است.

از این روز روابط عمومی جشنواره سی ام ضمن تکذیب خبر« کنسرت تک خوانی زن در جشنواره موسیقی فجر» ، اعلام می دارد این بانوی هنرمند مطلقا در جشنواره موسیقی فجر تکخوانی نخواهد کرد و با دریافت مجوز با حضور و اجرای دو هم خوان دیگر به صحنه می رود.

همچنین در بخش دیگری از خبر مذکور به تک خوانی خانم پروین بهمنی در شب بزرگداشت این بانوی پژوهشگر اشاره شده است که باید گفت، ایشان هم اکنون در بستر بیماری به سر می برند که امیدواریم تا زمان برگزاری این بزرگداشت سلامت نسبی خودشان را بدست آورند؛ از سوی دیگر باید اشاره کرد که لالایی های مادران سرزمینمان همواره جزء رپرتوار ارزشی –بومی موسیقی کشورمان محسوب می شود که هیچ منعی برای اجرای لالایی های مادران و پخش آنها وجود نداشته که برای نمونه می توان به پخش «لالایی» حضرت علی اصغر (ع) توسط «صدیقه بحرانی» در تیتراژ سریال مختارنامه اشاره کرد . از این رو با توجه به انتشار بخشی از آن خبر در خصوص اجرای سرکار خانم پروین بهمنی خواننده موسیقی قشقایی ضروری است یادآوری شود که این اجرا شامل «لالایی » خوانی مادران قشقایی می شود.

 
کد خبر: 209340

وب گردی

وب گردی