تهران-ایسکانیوز:  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی حمله به زائران لبنانی در سوریه را به شدت محکوم و از  سلب تابعیت ده ها نفر از اتباع بحرینی ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مسببان اصلی اینگونه جنایتها کسانی هستند که از تروریسم حمایت لجستیکی و مالی می نمایند و این حمایتها همچنان تحت عنوان آموزش و تسلیح معارضه به اصطلاح معتدل، ادامه دارد.

مرضیه افخم از سازمان ملل خواست نسبت به وظیفه ذاتی خود در مقابله جدی با تروریسم و ملزم کردن کشورهای حامی  تروریسم به اجرای تعهدات خود در قبال قطعنامه های شورای امنیت عمل نمایند.

ابراز نگرانی از سلب تابعیت ده ها نفر از اتباع بحرینی  

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سلب تابعیت ده ها نفر از اتباع بحرینی و استمرار بازداشت شخصیت های سیاسی و دینی آن کشور ، از تشدید رویکردهای امنیتی و پلیسی دولت بحرین ابراز نگرانی کرد.

افخم افزود : اعمال اینگونه مجازات های منسوخ شده و عدم تفکیک بین اعتراض های مسالمت آمیز مردم آن کشور با اقدامات تروریستی گروه های تکفیری کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر به مقام های بحرینی توصیه کرد با اقدامات اعتماد آفرین زمینه لازم را برای انجام گفتگوهای جدی با مردم فراهم نمایند.
کد خبر: 210587

وب گردی

وب گردی