تهران- ایسکانیوز: رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا کنون 14 هزار نفر در چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در ادامه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از روند انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران ارائه کرد و اظهار داشت: تا کنون 14 هزار نفر برای انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران ثبت نام کرده اند که مناطق 5، 15، 1 و 2 به ترتیب بیشترین ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند.

طلایی افزود: از مجموع 14 هزار نفر ثبت نام شده 536 نفر جانباز، 419 نفر از خانواده شهدا، 41 نفر آزاده و یک هزار و 347 نفر نیز رزمنده هستند و در مجموع 2 هزار نفر از این ثبت نام شدگان از جامعه ایثارگران محسوب می شوند.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران تصریح کرد: 3444 نفر از افراد ثبت نام کننده دارای شغل آزاد، 319 نفر بازنشسته، 153 نفر بیکار، 96 نفر پزشک، 207 نفر دانشجو، 1499 نفر فرهنگی، 154 نفر روحانی، 145 نفر کارگر، 4041 نفر کارمند و 261 نفر نظامی هستند.

وی درباره تفکیک جنسیتی ثبت نام شدگان نیز گفت: 10 هزار 635 نفر آقا و 2670 نفر از بانوان در این دوره ثبت نام کرده اند.

طلایی تأکید کرد: در دوره قبل شورایاری های محلات بیش از 56 درصد دیپلم و زیر دیپلم بودند ولی در این دوره تنها 17 درصد دیپلم و زیر دیپلم هستند.

در ادامه جلسه محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران به بحث لایحه بودجه شهرداری پرداخت و گفت: برش برنامه یک ساله در لایحه بودجه دیده نمی شود و در بودجه قیمت و مقدار کار صوری دیده شده است.

وی افزود: باید معاونت برنامه ریزی با اعضای شورا در این خصوص در ارتباط باشد و شهرداری باید به صورت منسجم از لایحه بودجه دفاع کند.

وی در ادامه در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت سرویس های بهداشتی نیز اظهار داشت: ساخت سرویس بهداشتی از 800 هزار تا 20 میلیون تومان در بودجه دیده شده است.

یک میلیون و 50 هزار کانال آبی عنوان شده که این عدد پایه و اساسی ندارد و برای فضای سبز و سیستم های آبیاری نیز هزینه های زیادی کردیم تا هزینه های نگهداشت پایین بیاید اما نه تنها هزینه نگهداشت کمتر نشد بلکه افزایش یافت.

وی افزود: 7 میلیارد بابت مطالعات بافت فرسوده لحاظ شده است اما امسال 2 میلیارد دیگر برای بافت فرسوده هزینه کرده ایم.

پیرهادی تأکید کرد: چند میلیارد تومان برای آموزش تفکیک زباله هزینه کرده ایم اما باز هم در بودجه رقم رفت و روب شهر افزایش یافته است.

در ادامه جلسه حبیب کاشانی با اشاره به حضور فعال داوران ایرانی در مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا گفت: حضور هیئت داوران ایرانی در فینال این مسابقات موجب افتخار کشور است.

وی افزود: علیرضا فغانی و محمدرضا ابوالفضلی از کارمندان شهرداری تهران هستند که این موفقیت را به مجموعه شهرداری تبریک می گوییم.
کد خبر: 211180

وب گردی

وب گردی