he1697

 

 

تهران-ایسکانیوز،بازار/آبمیوه از جمله خوراکی ها و نوشیدنی هایی است که برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است اما این روزها متاسفانه کمتر با آبمیوه های طبیعی روبرو می شویم و به سمت پودر های بسته ای و آبمیوه هایی حاوی اسانس می رویم که استفاده از آنها نه تنها مفید است بلکه بسیار می تواند زیان هایی را به بدن برساند چرا که انها همواره حاوی مواد نگه دارنده هستند و درون آنها شکر بسیاری ریخته می شود. حال ما در این گزارش سعی داریم تا شما را با انواع پودرها و آبمیوه های مصنوعی آشنا سازیم.

 

طبیعی یا مصنوعی

 

نوشیدنی‌های مصنوعی نظیر آب میوه‌های آماده كه امروزه در طعم‌های مختلف و در بسته‌بندی‌های گوناگون با تركیباتی نظیر آب، شكر، اسانس و مواد نگهدارنده شیمیایی عرضه می‌شوند، باعث رساندن انرژی اضافی به بدن می شوند. اما به طور كلی آب میوه‌های طبیعی و تازه دارای مواد مغذی هستند كه برای رشد و نمو و انجام فعالیت‌های ضروری بدن لازم می باشند.

 

در حال حاضر آب میوه‌های آماده به صورت بسته‌بندی در بطری‌های شیشه‌ای یا فلزی، پلاستیكی، پاكتی و انواع پودری آن در پاكت‌های آلومینیومی چند لایه در طعم‌ها و نام‌های مختلف در بازار به چشم می‌خورد.

 

این گونه آب میوه‌ها با شركت‌های تولیدی متفاوت كه روز به روز تعداد آنها افزوده می‌گردد، از تركیباتی نظیر آب، شكر، اسید سیتریك، ویتامین C به عنوان مكمل، نگهدارنده، رنگ، اسانس و مواد افزونی دیگر تولید می‌شوند. در این میان اكثر والدینی كه فرصت كافی برای تهیه آب میوه‌های تازه و طبیعی ندارند، از آب میوه‌های آماده برای كودكان خود استفاده می‌كنند.

 

ولی تحقیقات نشان داده كه این آب میوه‌ها در بسیاری از موارد نه تنها فرق چندانی با نوشابه‌های معمولی ندارند، بلكه ویژگی‌های تغذیه‌ای و ویتامینی یك آب میوه طبیعی را نداشته و به علت مقدار شكر بالای به كار رفته در آنها، سلامت افراد را با بیماری‌هایی نظیر چاقی به خطر می‌اندازند.

 

مواردی که باید بدانید

 

بارها شده که از بوی یک نوشیدنی حال بدی بهتان دست داده زمانی که این اتفاق برایتان رخ می دهد به سرعت آن را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید از سوی دیگر هنگام خریداری این نوع از نوسیدنی ها حتما برچسب سلامت آن را مشاهده کنید و تاریخ تولید و انقضای آن را با دقت بررسی کنید.

 

چه نوشیدنی بهتر است؟

 

در حقیقت همگان می دانند که چای،قهوه، آب و آبمیوه ی طبیعی جزء بهترین نوشیدنی ها هستند و هر کدام خواص خودشان را دارند و برای بدن مفید محسوب می شوند. از این رو باید دقت داشته باشید که از هر کدام در چه زمانی استفاده کنید برخی ها در سرما نوشیدنی سرد می نوشند که این اقدام برای بدن بسیار ضرر آور است چرا که موجب منقبض شدن پوست می شود و جریان خون را در بدن کند می کند. بنابراین در هنگام مصرف از هر نوشیدنی آب و هوا را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

 

قیمت آبمیوه های مصنوعی در بازار

 

قیمت آبمیوه های تک نفره از 1800 تومان شروع و تا 7000تومان ادامه می یابد. در حقیقت قیمت آبمیوه های مصنوعی بالا است در حالی که ما می توانیم با همان مبلغ آبمیوه ای طبیعی را در منزل خودمان مصرف کنیم اما یادتان باشد همیشه از مصرف آبمیوه های باز دوری کنید.

 

 

 

 

 
کد خبر: 211345

وب گردی

وب گردی