تهران –ایسکانیوز:مدیرکل بازرسی کار وزارت کارگفت: در بخش معدن و ساختمان با نگاه ویژه به دنبال کاهش حوادث هستیم و برنامه‌های مستمری در این زمینه داریم.
محمد اصابتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوزبا اشاره به سیاست‌های جدید معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عرصه بازرسی کار اظهارکرد: آگاه‌سازی و حساس‌سازی بیش از پیش کارگران و کارفرمایان در ایمنی و حفاظت کار در راستای بهبود فضای کسب و کار در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود : بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در توسعه ایمنی از راهبردهای اساسی حوزه بازرسی کار است که در این زمینه هدف این نهاد جلب مشارکت تشکل‌ها و استفاده از توان حرفه‌ای و تخصصی بخش خصوصی همگام با راهبردهای دولت تدبیر و امید و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مباحث مربوط به ایمنی در محیط کار است و این مدل برای کارگاه های زیر 25 نفر اجرا می شود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در بخش معدن و ساختمان با نگاه ویژه به دنبال کاهش حوادث هستیم و برنامه‌های مستمری در این زمینه داریم، گفت: در بحث حوادث ناشی از کار 19 دستگاه دخالت دارند که باید برنامه‌ریزی  واقدامات لازم را اتخاذ کنند.

اصابتی با اشاره به اجرای مدل خود بازرسی در استان مازندران خاطرنشان کرد: علت انتخاب استان مازندران در اجرای مدل خودبازرسی درون کارگاهی استفاده از تجربیات و عملکرد مطلوب این استان برای ایمنی و اجرای موفق طرح‌هایی از قبیل آموزش ایمنی کارگران، پیمانکاران و تعامل مثبت با تشکل‌ها است.
کد خبر: 212098

وب گردی

وب گردی