تهران- ایسکانیوز:  گالری های تهران در هفته دوم بهمن ماه میزبان نمایشگاه های مختلفی هستند.از طراحی فرش و هنر هندسی و اسلامی روی لباس گرفته تا آثار هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در گزارش زیر برخی از این نمایشگاه ها معرفی می شود.

موسسه فرهنگی هنری صبا

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه آثاری در 9 رشته کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی، پوستر، عکاسی و نگارگری در موسسه فرهنگی - هنری صبا برگزار شده است. نمایشگاه آثار این جشنواره تا 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به نشانی خیابان برادران مظفر، شماره 125، موسسه فرهنگی - هنری صبا مراجعه کنند.

گالری اثر

نگارخانه «اثر» در آخرین نمایشگاه سال ١٣٩٣، نمایش متفاوتی از هنر را به تماشا می‌گذارد. در این نمایشگاه چیدمان «پاپیه ماشه» رضا لواسانی که نمایشی از زندگی است، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این نمایش که حاصل سه سال زندگی هنرمند است، در ادامه‌ی نمایش‌های قبلی او، بازنمایاننده‌ی باور دائم او به زایش و ادامه چرخه حیات است که به زبان ویژه دیداریش، طراحی و اجرا شده است.

نمایشگاه مجسمه

این نمایشگاه در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، شماره ١٦ برپا است.

گالری آریا و مرکز هنری آب‌انبار

پروژه‌ی مشترک مرکز هنری «آب‌انبار» و گالری «آریا»، هفت دهه نقاشی‌های ملکنیان را از دهه‌ی 50 میلادی تا کنون گرد آورده است.

نمایشگاه آثار سیراک ملکنیان از 10 تا 30 بهمن‌ماه در مرکز هنری «آب‌انبار» به نشانی خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک 2 و گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک 10 میزبان علاقه‌مندان است.

راه ابریشم

نمایشگاه عکس‌های مهدی وثوق‌نیا با عنوان «انزلی» را به همراه رونمایی کتاب این هنرمند جمعه ۱۷ بهمن افتتاح می‌کند. علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ بهمن به گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳ مراجعه کنند.

گالری عقیلی

لیلا جانی، هنرمند جوانی است که آخرین آثار طراحی پارچه و لباس خود را در گالری «عقیلی» به‌نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه 17 بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا روز 22 بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر در گالری «عقیلی» به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ برپا است.

همچنین آثار پیشکسوتان و بزرگان هنر نقاشی ایران به همت انجمن مجموعه‌داران ایران در گالری «عقیلی» به‌نمایش گذاشته می‌شود.

بسیاری از این آثار برای اولین‌بار است که بر دیوار یک گالری قرار می‌گیرند. این نمایشگاه که با همکاری گالری عقیلی، انجمن مجموعه‌داران و سایت ایوانا (نخستین پایگاه خبری حوزه هنرهای تجسمی ایران) برگزار شده است و تا 15 اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

گلستان

زیورآلات فاطمه جلالی و دانیال زیرک را از ۱۷بهمن به نمایش می‌‎گذارد. نمایش این آثارتا ۲۱ بهمن در گالری گلستان ادامه خواهد داشت علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند.

پیمان

نمایشگاه نقاشی «فصل خاطرات» را از ۱۷ تا ۲۳ بهمن به نشانی خیابان میرداماد، میدان محسنی، خیابان آلن آبکار شاه نظری، میدان کاظمی، خیابان کوشا، میدان جوانان، خیابان وزیری‌پور، کوچه سپاهان، پلاک ۸، طبقه زیرزمین میزبانی می‌کند.

باغ موزه قصر

مجموع 200 مجسمه‌ شهری طراحی‌شده برای پایتخت در چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های شهری به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه مجسمه 2

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا 10 اسفندماه به باغ - موزه قصر به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پلیس مراجعه کنند.

پیمان

نمایشگاه نقاشی «فصل خاطرات» را از ۱۷ تا ۲۳ بهمن به نشانی خیابان میرداماد، میدان محسنی، خیابان آلن آبکار شاه نظری، میدان کاظمی، خیابان کوشا، میدان جوانان، خیابان وزیری‌پور، کوچه سپاهان، پلاک ۸، طبقه زیرزمین میزبانی می‌کند.

گالری شکوه

این گالری تازه‌ترین مجموعه آثار سعید احمدزاده را پس از چهار سال در یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش می‌گذارد. «حدود مجاز» عنوان این نمایشگاه است که احمدزاده در آن ١٠ اثر رنگ روغن روی بوم ارائه می‌کند.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند از 17 تا 29 بهمن‌ماه 93 در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

طراحان آزاد

از جمعه ۱۷ بهمن افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های مهسا کریمی را با عنوان «فروش تکی و عمده عکس‌های خانوادگی شما» میزبانی می‌کند. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این رخداد‌ها به گالری «طراحان آزاد» به نشانی میدان گل‌ها، میدان سلماس، جنب پاسارگاد، شماره ۵ مراجعه کنند.

گالری ژینوس

نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمندان کرمانی با عنوان «هفت اقلیم کویر» در گالری «ژینوس» گشایش می‌یابد. تعدادی از هنرمندان کرمانی با معرفی گالری‌های این شهر با آثارشان در این نمایشگاه هستند. آن‌ها آثار متنوعی را با موضوعات، متریال‌ها و تکنیک‌های مختلف به‌نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه روز جمعه 17 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت. روز 18 بهمن ساعت 16 نیز نشست تخصصی و نقد آثار هنرمندان توسط دکتر افضل طوسی و دکتر احمدیان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 8 شب به‌جز پنج‌شنبه‌ها به گالری «ژینوس» به نشانی خیابان دکتر سید حسین فاطمی، ابتدای خیابان ولیعصر، شماره 21، طبقه اول، مراجعه کنند.

گالری جرجانی

نگین هدایتی مجموعه‌ای از عکس‌های آبستره‌ی خود را در گالری «جرجانی» به‌نمایش گذاشته است. 10 عکس آبستره در نمایشگاه «اورنگ» روی دیوار رفته است. در این عکس‌ها، جریانی وجود دارد که آن‌ها را به‌هم نزدیک می‌کند و مجموعه‌ی هماهنگی را به‌وجود آورده است. این عکس‌ها توسط خود عکاس چیدمان شده‌اند و ترکیبی از رنگ و فرم هستند.

نمایشگاه

این نمایشگاه از 10 تا 20 بهمن‌ماه از ساعت 16:30 تا 20:30 در گالری «جرجانی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره 4، زنگ اول، میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری ایده

کتاب «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه‌گران همزمان با نمایشگاهی شامل این آثار در گالری «ایده» رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب «100 پرتره از جهان پهلوان تختی» ساعت 17 روز جمعه 10 بهمن برگزار شد و نمایشگاه این آثار تا 22 بهمن‌ماه در گالری «ایده» واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه 18، شماره 26 ادامه دارد.

گالری ساربان

گالری «ساربان» میزبان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار جواد صادقی خواهد بود. این نمایشگاه شامل 25 اثر از آخرین تجربه‌های این هنرمند است که در ابعاد مختلف با تکنیک ترکیب مواد روی بوم، خلق شده‌اند. کوچک‌ترین اثر ارائه‌شده در این نمایشگاه 60*30 سانتی‌متر و بزرگ‌ترین آن‌ها 150*115 سانتی‌متر است.

نمایشگاه 1

نمایشگاه «خط روی خط» تا 20 بهمن هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان در گالری «ساربان» به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 است.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار سیزدهمین دوسالانه عکس در موزه هنرهای معاصر تهران از 5 تا 20 بهمن‌ماه از ساعت 10 تا 19 روزهای یکشنبه تا جمعه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله در حال برگزاری است.

رج

از ۱۷ تا ۲۸ بهمن نمایشگاه نقاشی‌های گلبرگ شعبانی را با عنوان «از خود گذشتگی» به نشانی خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره۴، زنگ۳ میزبانی می‌کند.

هما

نمایشگاه مجموعه نقاشی‌های بهاره بابایی را با عنوان ˝نقاشی از نقاشی˝ جمعه ۱۷ بهمن افتتاح می‌کند. این نمایش تا ۲۸ بهمن در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک ادامه خواهد داشت.
کد خبر: 212787

وب گردی

وب گردی