تهران- ایسکانیوز: وزیر رفاه از پوشش حمایتی برای 200 هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: با افزایش همکاری های بین بخشی در نظر داریم حمایت های روانی از زنان سرپرست خانوار را نیز در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علی ربیعی در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با تأکید بر رویکرد هم افزایی بین دستگاه ها در دولت اظهار داشت: برای این همکاری ها مطالعات دقیق و کارشناسی صورت می گیرد تا در سایه این همکاری ها شاهد ایجاد تحولی در سطح جامعه باشیم.

او در ادامه از تخصیص 100 میلیارد تومان در بخش قالی بافی و صنایع دستی خبر داد و گفت: برنامه ریزی میان بخشی برای استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف در حوزه زنان صورت گرفته تا به صورت موثرتر عمل کنند چرا که امروزه در حوزه زنان مطالبات زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و ساختارها آمادگی لازم را برای آن ندارد.

ربیعی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت و گفت: این تفاهم نامه با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه را در پیش روی داریم حائز اهمیت است و در آن بحث توانمندسازی زنان در فرآیند توسعه کشور در برنامه ششم مورد تأکید قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بحث زنان و تعاونی ها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تعاونی های زنان به ویژه در شهرهای کوچک و روستایی با توجه به ظرفیت خوبی که وجود دارد در این تفاهم نامه مورد تأکید قرار گرفت . همچنین آموزش های فنی و حرفه ای با تأکید بر مناطق محروم و مرزی به منظور افزایش توانمندی زنان در این تفاهم نامه مورد توجه است که در این راستا صندوق های حمایتی هم نسبت به ارائه وام های اشتغال به متقاضیان اقدام خواهند کرد.

زنانه شدن مشاغل بخش خدمات

ربیعی در ادامه به زنانه شدن مشاغل بخش خدمات اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین بحث کار زنان همواره در بخش کشاورزی بوده است اما در حال حاضر به بخش خدمات حضور زنان روند رو به رشدی یافته و این د ر حالی است که در بحث حقوق و دستمزد این زنان مورد اجحاف قرار می گیرند که به منظور جلوگیری از این تضییع حقوق این زنان برنامه هایی را در نظر داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به پوشش 200 هزار نفری زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: از دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار تنها 200 هزار نفر تحت پوشش قرار دارند و تعداد بسیاری در صف انتظار هستند و امیدواریم بتوانیم تمامی این افراد را مورد پوشش قرار دهیم.البته در بخش حمایت از این زنان همان طور که در تفاهم نامه مذکور نیز مورد تأکید قرار گرفته در نظر داریم حمایت های روانی از این زنان را نیز در دستور کار قرار دهیم.
کد خبر: 214107

وب گردی

وب گردی