ایسکانیوز؛پلاس+/ تابلوی رنگ روغن "پرتره ایزابلا دِسته" که از آثار لئوناردو داوینچی خوانده می‌شود، از صدها سال پیش ناپدیدشده تصور می‌شد. حال پلیس ایتالیا در گاوصندوق یک مؤسسه مالی در سوئیس کشف شگفتی‌آوری کرده است.
پلیس ایتالیا یکی از تابلوهای رنگ روغن منسوب به لئوناردو داوینچی، هنرمند برجسته دوره رنسانس، را در سوئیس توقیف کرد. این تابلو به صورت غیر قانونی از ایتالیا خارج شده است. اصالت اثر پس از انتقال آن به ایتالیا به صورت دقیق بررسی و مشخص خواهد شد.
به گزارش دویچه ووله ، تابلوی پیدا شده "پرتره ایزابلا دسته" (Ritratto di Isabella d'Este) است؛ چهره‌نگاری‌ای از دوشس "منتووا" (شمال ایتالیا). طرح اولیه این پرتره به نام اثری از داوینچی، در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود. در توضیح طرح آمده که نقاشی نهایی با وجود علاقه‌ی ایزابلا دسته، هرگز کشیده نشد.
البته در این‌که داوینچی مدتی مهمان دوشس منتووا بوده و در آنجا پرتره کشیده، تردیدی نیست.
بنا بر اعلام دادستانی و پلیس، پرتره ایزابلا دسته روز دوشنبه (۹ فوریه/ ۲۰ بهمن) در شهر لوگانو در جنوب سوئیس توقیف شد. پلیس از قرار معلوم از اوت ۲۰۱۳ شواهدی مبنی بر وجود این اثر در دست داشته است.
رسانه‌های ایتالیایی با استناد به سخنان کارآگاهان نوشته‌اند که در سال ۲۰۱۳ یک وکیل ایتالیایی مأمور شده بوده تابلو را به قیمت ۹۵ میلیون یورو بفروشد.
لئوناردو داوینچی، نقاش، مجسمه‌ساز و دانشمند ایتالیایی، از خلاق‌ترین شخصیت‌های تاریخ هنر و دانش برشمرده می‌شود. از میان تنها چند نقاشی باقی‌مانده از او، تابلوی مونالیزا (لبخند ژکوند) مشهورترین اثر است که در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود
کد خبر: 218129

وب گردی

وب گردی