البرز-ایسکانیوز:مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از دریافت مجوز فروش بلیط برای بازدید گردشگران از دو اثر تاریخی کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه خبر داد.
مجید طاهری فر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش بلیط این آثار، صرف مرمت و بازسازی آنها و سایر آثار تاریخی استان خواهد شد افزود: در صدد هستیم تا گالری و نگارستان به صورت دوره ای در کاخ مروارید برپا نماییم.
وی با اشاره به اینکه بخشی از جلوه های نازیبا و فرسوده اطراف کاخ مروارید امسال جمع آوری شد اظهار داشت: قرار است 10 میلیارد ریال برای طرح مرمت فضای گنبدی کاخ مروارید اختصاص یابد، ضمن آنکه برای احیاء تجهیزات و حفاظت از فضای سبز اطراف کاخ نیز مبلغ 2 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
طاهری فر همچنین گفت: تا پایان امسال بازارچه صنایع دستی در کاخ مروارید راه اندازی می شود و این بازارچه در ایام نوروز 94 برای بازدید گردشگران فعال خواهد بود.
وی از آغاز طرح جامع صنایع دستی استان البرز خبر داد و با بیان اینکه این طرح تا 6 ماه آینده به سرانجام می رسد افزود: طرحی در دست اجراء داریم با عنوان بسته بندی صنایع دستی که به عنوان پایلوت در سالهای قبل معرفی شده بود و تلاش می کنیم در راستای این پروژه، طرح بسته بندی در صنایع دستی را محقق نماییم.
کد خبر: 218881

وب گردی

وب گردی