تهران – ایسکانیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: 55 نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه جان خود را از دست داده اند.

علی احسان صالح در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایسکانیوز با بیان این مطلب افزود: شمار جان باختگان حوادث کار در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

او با ذکر اینکه تمامی فوت شدگان ناشی از حوادث کار در 10 ماهه امسال مرد بوده اند بیان کرد: شمار جان باختگان حوادث کار در سال گذشته 43 مرد و یک زن بوده است.

صالح از افزایش 29 درصدی مجروحان سوانح کار خبر داد و گفت: 481 نفر در سوانح ناشی از کار در 10ماهه سال جاری مجروح و مصدوم شدند که از نظر جنسیت 473 نفر از مجروحان مرد و هشت نفر زن هستند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: سال گذشته در این مدت زمان 365 مرد و شش زن در حوادث ناشی از کار مجروح و مصدوم شدند.

 

او حوادث کار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می شود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار دانست که می توان با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
کد خبر: 220004

وب گردی

وب گردی