از سال 2003 میلادی، گروهی از دانشمندان مرکز بهداشت آینده مدرسه پزشکی دانشگاه جان هاپکینز تلاش می کنند مردم را تشویق کنند در روز پایانی هفته گوشت مصرف نکنند.

 

دکتر مری سودلبرگ، متخصص تغذیه و سرپرست این گروه معتقد است، گوشت بخشی از رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهد. این ماده غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین های گروه ب، تیامین، ریبوفلامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک و مواد معدنی آهن و روی است. با این حال، به علل زیر باید از مصرف بیش از اندازه این ماده غذایی پرهیز کرد:

 

ارتقاء تندرستی

نتایج بررسی های دانشمندان بر روی هزار نفر در سال 2009 نشان داد، میزان فعالیت جسمی و تندرستی دو سوم شرکت کنندگان که یک روز در هفته گوشت مصرف نمی کردند به شدت افزایش یافت.

 

عمر طولانی

پیروی کردن از رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده با بروز بیماری قلب و عروق و مرگ و میر به علت ابتلا به سرطان رابطه مستقیم دارد. نتایج بررسی های دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان داد، کاهش مصرف گوشت، خطر مرگ و میر را در افراد تا 19 درصد کاهش می دهد.

 

مبارزه با اضافه وزن و چاقی

اضافه وزن و چاقی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا است. از هر سه شهروند آمریکا یک نفر اضافه وزن دارد یا چاق است. نتایج پژوهش های دانشمندان نشان داده، افرادی که از رژیم غذایی حاوی سبزیجات پیروی می کنند شاخص توده بدن کمتری دارند.

 

بهبود رژیم غذایی

سبزیجات و حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین ها را جایگزین گوشت کنید. به عنوان مثال، نصف فنجان عدس حاوی 9 گرم پروتئین و هفت گرم فیبر است.

 

ذخیره پول و زمان

کاهش یک روزه مصرف گوشت سبب ذخیره زمان و پول می شود. افزودن حبوبات، سبزیجات و ... به رژیم غذایی و حذف گوشت سبب کاهش هزینه ها می شود. غذاهای گیاهی سریع تر از غذاهای حاوی گوشت طبخ می شوند.
کد خبر: 22191

وب گردی

وب گردی